Hörlurar för FOH - Mixing (live)

Permalänk
Medlem

Hörlurar för FOH - Mixing (live)

Hej på er Audiofiler!
Nu är det så att jag landat mig ett jobb som ljudtekniker, och därför känner jag att det är dags att uppdatera min utrustning på monitoring sidan. Lurarna kommer användas till att lyssna på main ctrl mix, sista stadiet innan publiken får ljudet, så det är fokus på att ljudet är sanningsenligt.

Hörlurarna kommer drivas av en Mixerkonsoll (Front Of House mixing, inte att förvirra med DJ-mixing), där jag har en Controlroom out kanal. finns möjlighet att installera Amps och kompressorer för hörlurar om det behövs.
Jag arbetar i pass som kan bli flera timmar långa och hög komfort är därför extremt viktigt, miljön är ansträngande och all min koncentration går till mixningen, där jag behöver ha båda händerna till konsollen.
Därmed måste lurarna sitta kvar på huvudet när jag rör mig. Jag står väldigt still, men ibland kan det bli att kasta sig runt i "tornet" så en lite längre kabel och kan va skönt.

Miljön: Ca 100 --> 110 dB SPL rakt från Pa-systemet, så någon form av dämpning på minst 10-20 dB är nödvändigt. Utrustningen är konstant på rull och hörlurarna kommer gå i case med allt annat, så robusthet är viktigt.

Min budget är upp till 2000kr, men är inte omöjlig på att lägga till om det kan motiveras.

krav:
*slutna
*Sköna att ha på sig
*Effekttåliga
*hållbara
*plan ljudbild

saker som jag ger blanka F*n i:
* utseendet
* Import, jag löser det.

Så ge mig era bästa förslag!

Har tittat på :
Beyerdynamics DT-100, Dt-150 DT770 PRO, och deras DT-250.
Extreme isolation EX-29B

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.