Permalänk

Problem med HK SB26

Hej.

Har precis införskaffat mig ett Harman Kardon SB26. Men jag har problem med störningar.
När jag bara spelar via bluetooth utan något annat inkopplat så låter subwoofer:n bra. Men så fort jag kopplar in en HDMI/AUX- kabel (behöver inte ens vara ansluten till något i andra änden) så börjar basen försvinna och det distar, hackar och knackar det från basen. Soundbaren låter fortfarande ok.

Trodde det vara nått fel på systemet så jag byte till ett nytt, men precis samma fel uppstod igen.

Flyttade hela systemet till andra sidan lägenheten och där fungerade det klockrent. Men så fort jag är nära den andra sidan i lägenheten så börjar detta fenomen igen.
Har testat att stänga av så mycket elektronik som möjligt för att utesluta störningar, men har inte lyckats hitta varför det uppstår.

Någon som har nån bra idé hur jag ska gå vidare?

Med vänlig hälsning,
Mårten

Permalänk

@MartenSvensson:

Nu går det inte ens att köra med blåtand utan att det börja störa när jag har den i ena sidan på lägenheten.
Som sagt tidigare, på andra sidan lägenheten går det fortfarande perfekt.

Har testat att koppla från precis all elektronik i min lägenhet men utan resultat.

Det lutar åt att åka och köpa en annan och hoppas det hjälper.

//Mårten

Permalänk

Ja jag tror jag har "löst" det.
Det verkar som om att kommunikationen sker över 2.4Ghz (WiFi-banden). Å jag har säkert tio stycken nät som dyker upp här.
Finns andra personer som jag lyckats hitta som har och har haft liknande problem.

Så det får nog bli ett annat system.

Ville bara skriva mina teorier ifall någon annan stöter på liknande problem.

//Mårten

Skrivet av MartenSvensson:

@MartenSvensson:

Nu går det inte ens att köra med blåtand utan att det börja störa när jag har den i ena sidan på lägenheten.
Som sagt tidigare, på andra sidan lägenheten går det fortfarande perfekt.

Har testat att koppla från precis all elektronik i min lägenhet men utan resultat.

Det lutar åt att åka och köpa en annan och hoppas det hjälper.

//Mårten