Permalänk
Avstängd

Lagen om köp i god tro.

Hej SweClockers!

Att handla saker i god tro gäller inte längre, den lagen ändrades 2003
http://www.svenskaalarm.se/lagen-om-kop-i-god-tro/

Varning!
Var uppmärksamma då ni som köpare har skyldighet att kontrollera att varan ni köper icke är av stulet gods.

MVH

Att vara extra försiktig vid köp.
Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Hej SweClockers!

Har varit med om liten konstig affär den senaste tiden.

Har varit på väg att köpa ett dyrt kort men jag misstänker att nu säljaren har ett stulet kort i sina ägor, därmed avbröt jag tanken att ens köpa kortet. Personen som vill sälja har varken kvitto eller faktura, sa hen från början. Säljaren vill ändå lägga in fakturan efter långa diskussioner. Jag bad säljaren att skicka fakturan via mejl eller bild så jag kan föra in den för att se att den mottags av företaget som ger garanti på varan. Hen vägrar skicka faktura eller kvitto. Jag ber personen att vi gör det tillsammans på mitt konto vid affärsöverlåtelsen på varan men hen vägrar även då. Säljaren vill prova på att lägga in fakturan själv för att se att det går igenom, dock har personen inte förstått att vid ett garantiärende så kommer sanningen komma fram och i värsta fall man står där utan garanti och ett stulet kort p.g.a. en troligen förfalskad faktura som hen har lagt in.

Att handla saker i god tro gäller inte längre, den lagen ändrades 2003
http://www.svenskaalarm.se/lagen-om-kop-i-god-tro/

Om hen själv köpte (den stulna) varan i god tro så bör hen se till att få detta avklarat på ett lagligt vis istället för att sälja det vidare i mån om att få sina pengar tillbaka via att sälja den vidare, anser jag.

Eller så kan hen använda varan själv och inte få andra personer involverade i olagliga köp.

Nu till frågan: Vad tycker ni hen skall göra?

1. Lägga in fakturan själv vid affärsöverlåtelsen.
2. Skicka fakturan till köparen.
3. Skita i detta och lura någon annan.
4. Övrigt, har ni någon bättre lösning?

Vill tillägga att annonsen fanns upplagd här på SweClockers men togs bort efter kontakt med mej via PM.
Samt att det är riktigt tråkigt för hen om hen blivit lurad vid hens egna köp.

Varning!
Var uppmärksamma då ni som köpare har skyldighet att kontrollera att varan ni köper icke är av stulet gods.

MVH

Jag är inte riktigt med på vart du vill komma. Om det är så att någon försöker pracka på dig en vara du misstänker är stöldgods är det väl bara låta bli att köpa? Hur det går för den andra personen är väl den andra personens problem?

Och krånglar hen om så basic grejer som att verifiera en faktura så är det rätt säkert att det är något lurt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Förstår inte heller riktigt frågan eller det grötiga resonemanget. Vaddå lägga in eller skicka faktura, vad ska det betyda? Antingen får du fakturan vid köpet eller inte. Du får själv avgöra hur viktigt det är.

P.S. Hen slaktade det svenska spåket....

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Förstår inte heller riktigt frågan eller det grötiga resonemanget. Vaddå lägga in eller skicka faktura, vad ska det betyda? Antingen får du fakturan vid köpet eller inte. Du får själv avgöra hur viktigt det är.

P.S. Hen slaktade det svenska spåket....

Hahha! Agree! Vad är egentligen problemet Jag vill göra en deal och jag misstänker att jag kan åka dit för köp av stöldgods. Kan ni hjälpa mig så jag slipper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Förstår inte heller riktigt frågan eller det grötiga resonemanget. Vaddå lägga in eller skicka faktura, vad ska det betyda? Antingen får du fakturan vid köpet eller inte. Du får själv avgöra hur viktigt det är.

P.S. Hen slaktade det svenska spåket....

Kan bara hålla med till 100% , sluta skriva Hen. Jäkla PK trams!!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

Hej SweClockers!

Har varit med om liten konstig affär den senaste tiden.

Har varit på väg att köpa ett dyrt kort men jag misstänker att nu säljaren har ett stulet kort i sina ägor, därmed avbröt jag tanken att ens köpa kortet. Personen som vill sälja har varken kvitto eller faktura, sa hen från början. Säljaren vill ändå lägga in fakturan efter långa diskussioner. Jag bad säljaren att skicka fakturan via mejl eller bild så jag kan föra in den för att se att den mottags av företaget som ger garanti på varan. Hen vägrar skicka faktura eller kvitto. Jag ber personen att vi gör det tillsammans på mitt konto vid affärsöverlåtelsen på varan men hen vägrar även då. Säljaren vill prova på att lägga in fakturan själv för att se att det går igenom, dock har personen inte förstått att vid ett garantiärende så kommer sanningen komma fram och i värsta fall man står där utan garanti och ett stulet kort p.g.a. en troligen förfalskad faktura som hen har lagt in.

Att handla saker i god tro gäller inte längre, den lagen ändrades 2003
http://www.svenskaalarm.se/lagen-om-kop-i-god-tro/

Om hen själv köpte (den stulna) varan i god tro så bör hen se till att få detta avklarat på ett lagligt vis istället för att sälja det vidare i mån om att få sina pengar tillbaka via att sälja den vidare, anser jag.

Eller så kan hen använda varan själv och inte få andra personer involverade i olagliga köp.

Nu till frågan: Vad tycker ni hen skall göra?

1. Lägga in fakturan själv vid affärsöverlåtelsen.
2. Skicka fakturan till köparen.
3. Skita i detta och lura någon annan.
4. Övrigt, har ni någon bättre lösning?

Vill tillägga att annonsen fanns upplagd här på SweClockers men togs bort efter kontakt med mej via PM.
Samt att det är riktigt tråkigt för hen om hen blivit lurad vid hens egna köp.

Varning!
Var uppmärksamma då ni som köpare har skyldighet att kontrollera att varan ni köper icke är av stulet gods.

MVH

Haha, jättemärklig frågeställning, men ok.

1. Lägga in fakturan själv vid affärsöverlåtelsen. / Ja det fungerar väl.
2. Skicka fakturan till köparen. / Ja, det går ju också bra.
3. Skita i detta och lura någon annan. / Upp till han själv.
4. Övrigt, har ni någon bättre lösning? / Han ska givetvis ge fanken i att sälja stulna prylar.

Men känner lite nu att jag borde ha slutat läsa efter första "hen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av EliteSweden:

Haha, jättemärklig frågeställning, men ok.

1. Lägga in fakturan själv vid affärsöverlåtelsen. / Ja det fungerar väl.
2. Skicka fakturan till köparen. / Ja, det går ju också bra.
3. Skita i detta och lura någon annan. / Upp till han själv.
4. Övrigt, har ni någon bättre lösning? / Han ska givetvis ge fanken i att sälja stulna prylar.

Men känner lite nu att jag borde ha slutat läsa efter första "hen".

Jag, ordet hen undrar man ju vad i helvete de betyder!

Permalänk
Medlem

Själv hade jag köpt kortet om det var så pass mycket billigare att det är värt det oavsett eventuellt krångel med garantier. Ibland kan man ju ta det via tillverkaren direkt.
Har köpt saker på mer eller mindre tveksamma sätt men då har det varit till halva priset, i det här samhället får man uteslutande tänka på sig själv eftersom det är så alla andra gör.
Kortet blir inte "ostulet" för att du inte köper det.

EDIT: Undrar också vad "lägga in fakturan" ska innebära.
EDIT2: Jasså, nu rök hela OP.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Avstängd

@ZaInT:

Köper man stulen gods då riskerar man böter samt blir av med varan och dessutom kan man få fängelse.

Varför tror du lagen existerar?

Allt rök för ORDET hen störde folk och tråden började spåra ur.

Det viktiga är ändå att vi i samhället ska tänka om en extra gång innan vi köper saker som kanske kan vara stulen gods.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Jag, ordet hen undrar man ju vad i helvete de betyder!

Dags att lära sig det då kanske? Ordet existerar för att prata om en person utan att känna till eller specifiera könet och det är inget fel med det utan snarare är det bara folk som missuppfattat anledningen till att ordet finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

@ZaInT:

Köper man stulen gods då riskerar man böter samt blir av med varan och dessutom kan man få fängelse.

Varför tror du lagen existerar?

Allt rök för ORDET hen störde folk och tråden började spåra ur.

Det viktiga är ändå att vi i samhället ska tänka om en extra gång innan vi köper saker som kanske kan vara stulen gods.

MVH

Riskerar och riskerar, vem skulle
A: Veta att du köpt ett stulet kort
B: Bry sig om att du köpt ett stulet kort
C: Anmäla att du har ett stulet kort
?
Resten är rätt så retoriskt, men som sagt ser jag inte moralpaniken här. Om kortet är stulet så är det redan stulet, det blir inte mindre stulet för att du undviker att köpa det. Gör inte du det så gör någon annan det. Om din moral förhindrar dig från att köpa kortet så gör inte det, big deal, men då fanns det ingen poäng i att skapa tråden från första början.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Dags att lära sig det då kanske? Ordet existerar för att prata om en person utan att känna till eller specifiera könet och det är inget fel med det utan snarare är det bara folk som missuppfattat anledningen till att ordet finns.

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

@ZaInT:

Köper man stulen gods då riskerar man böter samt blir av med varan och dessutom kan man få fängelse.

Varför tror du lagen existerar?

Allt rök för ORDET hen störde folk och tråden började spåra ur.

Det viktiga är ändå att vi i samhället ska tänka om en extra gång innan vi köper saker som kanske kan vara stulen gods.

MVH

Det fattar jag inte. Hen är ju bara till för att beskriva en person där könet inte är relevant.

1: Att skriva han/hon/den/det känns drygt.
2: Att skriva "han" förutsätter att det är en kukbärare det handlar om
3: Att förutsätta att det är en han och skriva han och därför utesluta kvinnor känns 60-tal.. Nuförtiden har kvinnor byxor och jobb. Det är bara att vänja sig.
4: Vad väntar du dig? Sweclockers kryllar av neoliberalister som blir kränkta så fort någon uttrycker sig på ett sätt som kontrasterar mot deras bild av verkligheten.
5: Vad handlar tråden om? Vill du komma undan med att köpa stöldgods?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

@Ozzed:
Nej, jag vill undvika att andra går i stöldgods fällan, så som kanske "hen" har hamnat i själv och därför vill sälja det vidare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

@ZaInT:

Allt rök för ORDET hen störde folk och tråden började spåra ur.

MVH

Välkommen till Sweclockers...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaBlack:

@Ozzed:
Nej, jag vill undvika att andra går i stöldgods fällan, så som kanske "hen" har hamnat i själv och därför vill sälja det vidare...

OK, så poängen var alltså att erinra, eller påminna folk om att om någon handlar saker så är det dennes ansvar att se till att inte köpa stulet? OK.. Jo men så är det ju.

Folk här verkar ju dock allergiska mot att Pappa Staten håller dem i handen, så jag antar att de tycker det är bra att allt ansvar nu hamnar på individen.

Kom på att det ju finns ett användningsområde till.. Om man inte känner sig som en han eller hon, så kanske man är en "hen". Vad är konstigt med det, och varför tar sig folk rätten att tycka att det inte borde få vara så om de vill ha ett fritt samhälle där individen får göra som hen vill? Jävla dubbelmoral.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

OK, så poängen var alltså att erinra, eller påminna folk om att om någon handlar saker så är det dennes ansvar att se till att inte köpa stulet? OK.. Jo men så är det ju.

Folk här verkar ju dock allergiska mot att Pappa Staten håller dem i handen, så jag antar att de tycker det är bra att allt ansvar nu hamnar på individen.

Kom på att det ju finns ett användningsområde till.. Om man inte känner sig som en han eller hon, så kanske man är en "hen". Vad är konstigt med det, och varför tar sig folk rätten att tycka att det inte borde få vara så om de vill ha ett fritt samhälle där individen får göra som hen vill? Jävla dubbelmoral.

Helt rätt.
Du har fattat poängen.

MVH

Permalänk

@RaBlack: du har vissa frågor ang "lägga in fakturan" ? förklara gärna ?

Skrivet av RaBlack:

@Ozzed:
Nej, jag vill undvika att andra går i stöldgods fällan, så som kanske "hen" har hamnat i själv och därför vill sälja det vidare...

köp inte kortet då om säljaren inte kan visa kvitto på var den är köpt.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Om man köper något som är stulet får man inte behålla det. Där har du rätt. När man sedan kommer in på den brottsliga delen du pratar om krävs det att mer går att bevisa än att du köpt en stulen vara.

Saxar från brottsbalken:

9 kap 7 § Är brott som avses i 6 § att anse som ringa, döms för
häleriförseelse till böter eller fängelse i högst sex månader. För häleriförseelse skall också dömas den som
1. i annat fall än som avses i 6 § andra stycket på ett sätt som är
ägnat att försvåra ett återställande förvärvar eller mottar något
som skäligen kan antas vara frånhänt annan genom brott,
2. i fall som avses i 6 § första stycket inte insåg men hade skälig
anledning att anta att brott förelåg, eller
3. på sätt som anges i 6 § första stycket 1 medverkat vid det brott
varigenom egendomen frånhändes annan och inte insåg men hade skälig
anledning att anta att brott förövades. Lag (1991:451).

Lagändringen du pratar om (som är så gammal att jag trodde alla var medvetna om den vid det här laget) ändrade bara det sakrättsliga, dvs att man inte längre kunde hävda god tro och behålla varan. Man kan ju fortfarande kräva pengarna tillbaka av säljaren (lycka till!)

Angående "hen" tycker jag att det borde gå att använda istället för "han eller hon" som förkortning. Det blev lite av en feministgrej av allt vilket är tråkigt eftersom det hade varit ett rätt praktiskt ord. Jag använder det inte.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Avstängd

@Grönahunden:

Faktura frågan handlade mer om att registrera kortet på internet med bildbevis på just fakturan så att garantin skall gälla vid behov "lägga in faktura/kvitto bildbevis".

Köpte inte kortet men vill uppmana andra att inte bli lurade som kanske säljaren "hen" själv blivit.

obs: "Hen" tog själv kontakt med mig för att sälja kortet via ett PM.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Dags att lära sig det då kanske? Ordet existerar för att prata om en person utan att känna till eller specifiera könet och det är inget fel med det utan snarare är det bara folk som missuppfattat anledningen till att ordet finns.

Fast "han", och "man" har använts könslöst på det viset i alla tider. Hen är en feministisk uppfinning för att "erövra makt" som "männen" påstås få genom att man använder manliga pronomen könslöst. Det finns nog ingen som tror att "man" och "han" i lagtexter gör att lagarna inte gäller kvinnor...?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Avstängd

@ZaInT:

Om du vill främja sådan verksamhet får du stå för det själv inkl. andra som tänker som dej, "köper inte jag det så gör någon annan det"

Tycker vi bör uppmana ALLA våra medmänniskor att inte främja sådan verksamhet inkl. de som tänker "köper inte jag det så gör någon annan det" .

Konklussion med ditt tänk @ZainT "gör inte du det så gör någon annan det (obs: exempel) "då är det fritt fram att du får våldta någon för gör inte du det så gör någon annan det, hör du hur det låter, det klingar illa samt är det isåfall okej att det sker din dotter, mamma, fru, son, pappa, etc, etc.. (OBS EXEMPEL)

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Konstruktivt svar

Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast "han", och "man" har använts könslöst på det viset i alla tider. Hen är en feministisk uppfinning för att "erövra makt" som "männen" påstås få genom att man använder manliga pronomen könslöst. Det finns nog ingen som tror att "man" och "han" i lagtexter gör att lagarna inte gäller kvinnor...?
B!

Spelar ingen roll, man behöver inte haka upp sig på en sådan sak det är bara fånigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast "han", och "man" har använts könslöst på det viset i alla tider. Hen är en feministisk uppfinning för att "erövra makt" som "männen" påstås få genom att man använder manliga pronomen könslöst. Det finns nog ingen som tror att "man" och "han" i lagtexter gör att lagarna inte gäller kvinnor...?
B!

Fast... Om det inte handlar om någon slags makt som man (och nu skriver jag man för att jag förmodar att upprördheten främst rör män) är rädd att förlora, varför då allt ståhej? Det viktiga är väl att det finns ett neutralt pronomen, inte att det tillskrivs endera könet?

På det sättet tycker jag det är bra om användandet av "man" som neutralt pronomen försvinner, eftersom det bidrar till en ambition att inte ha ett strukturellt mansnormerat samhälle, oavsett om det sedan finns eller inte. Så vad är problemet?

Om det är så att man är man och trivs med att saker är normerat efter män så blir det förståss en fjäder i hatten som ryker, men i det fallet tycker jag att man skall vara man nog att erkänna att så är fallet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Konstruktivt svar

Spelar ingen roll, man behöver inte haka upp sig på en sådan sak det är bara fånigt.

exakt sluta använd hen

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

exakt sluta använd hen

Sluta bry dig vad folk använder för ord om dom är korrekta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast... Om det inte handlar om någon slags makt som man (och nu skriver jag man för att jag förmodar att upprördheten främst rör män) är rädd att förlora, varför då allt ståhej? Det viktiga är väl att det finns ett neutralt pronomen, inte att det tillskrivs endera könet?

På det sättet tycker jag det är bra om användandet av "man" som neutralt pronomen försvinner, eftersom det bidrar till en ambition att inte ha ett strukturellt mansnormerat samhälle, oavsett om det sedan finns eller inte. Så vad är problemet?

Om det är så att man är man och trivs med att saker är normerat efter män så blir det förståss en fjäder i hatten som ryker, men i det fallet tycker jag att man skall vara man nog att erkänna att så är fallet.

Vem är rädd för att förlora något?
Ståhejet kommer väl snarare från att det skiner genom som en pretentiös bit retorik som i stor utsträckning bara förvillar. Sedan ser jag snarare att "hen" används som en maktsymbol i språket; då de som använder tramsuttrycket mest tycks vara mediafolk och snöflingorna som använder uttrycket för att visa att de står på, vad de uppfattar som, någon sort av kulturens spjutspets.

Sedan skapar det lätt en otydlighet då många gärna skriver "hen" hellre för något mer beskrivande för sammanhanget, såsom "personen i fråga" eller "trådskaparen". Ska man envisas om att använda könsneutrala pronomen kan man lika gärna använda ord som "människan". Men vad vet jag, det kanske är det för mycket "män" i "människa".

Skrivet av Friterad:

Sluta bry dig vad folk använder för ord om dom är korrekta.

Sluta bry dig om att folk bryr sig om att de anser att folk använder fel ord på fel plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast "han", och "man" har använts könslöst på det viset i alla tider. Hen är en feministisk uppfinning för att "erövra makt" som "männen" påstås få genom att man använder manliga pronomen könslöst. Det finns nog ingen som tror att "man" och "han" i lagtexter gör att lagarna inte gäller kvinnor...?
B!

lolwut?

Ordet "man" i sig gör att det inte är "könslöst". Hen fyller en lucka i språket som tidigare täckts av omständliga "han/hon" eller det tydligt könade "man".

Du behöver nog justera foliehatten en del, det finns ingen konspiration att finna här.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Sluta bry dig vad folk använder för ord om dom är korrekta.

Inte korrekt