Oculus Rift ute för leverans

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Oculus Rift ute för leverans

Efter en lång tids väntan är de första konsumentexemplaren av Oculus Rift ute för leverans, men långt ifrån alla som förbeställt får ta del av VR-headsetet i den första vågen.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södra Sandby
Registrerad
Okt 2004

Ska bli intressant och se hur väl det fungerar.

Är fortfarande kluven om det blir Vive eller Rift för min del, men oavsett vilket får det bli ett nytt grafikkort innan dess.

Processor: Intel i7-3770K Moderkort: Asus Sabertooth Z77 Grafikkort: GTX 1080 Founder's Edition
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB Systemdisk: Sandisk Ultra Plus 128GB SSD Skärm: Philips 27" LED Gioco med Ambilight VR: HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Sep 2006

@Olaeli: 1080 TI ?

nVidia Titan X (Pascal), CPU Intel 3770k, minne 16 GB DDR3, Samsung 850 EVO - 500 GB, Asus Maximus Gene V.

Acer Predator X34, Logitech g900, g510, g13, g933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2011

Folk här i Sverige bör väl få det 29e eller 30e?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007

Fick mail att min är redo för att skickas
Får se när jag får den

Tror dom i USA kommer få dom först

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005
Skrivet av Spawnbadboy:

Fick mail att min är redo för att skickas
Får se när jag får den

Tror dom i USA kommer få dom först

Kickstarter backer?
Om inte
Fick du bekräftelse mail direkt efter din order eller vid omskickett?
Beställde du som guest?
Vilken order sifra har du?

Jag har order sifra 26 och har inte fått något mail än.
Jag fick bekräftelse mail på andra mail utskicket.
Jag beställde som guest.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Se där ja! Då blev ju slutpriset inte så jättefarligt ändå.

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidingö
Registrerad
Maj 2011

Kickstarter här, inget mail än. Backer 31xx, tror de högsta som skeppat låg på runt 27xx

Sleeve it and they will come

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Downloader:

Kickstarter backer?
Om inte
Beställde du som guest?

Jag beställde som guest.

Nej inte kickstarter
Jag fick direkt
Jag beställde med registrerat konto
27 fick jag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligg: Rulla: Spela Död
Registrerad
Jan 2002

Anandtech hade en del reservationer om SDE och Vive ska väl vara ännu värre på den fronten: http://www.anandtech.com/show/10149/hands-on-with-the-retail-...

Får hoppas man inte blir besviken, hypen är ju enorm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Dec 2009

Hur ska man bete sig för att inte bli åksjuk i detta?
Jag kommer ihåg på -90 talet när VR kom, att det inte slog så stort som väntat just för åksjukan..

CPU I5 2500K@4,6Ghz |EVGA GTX 1060 SC 11209p 3DMark |Ram 16GB CorsAir DDR3 Vengence |Antec P182| ASUS SaberTooth Z77 | SSD Intel 320 120GB |CorsAir 650W | Samsung 24" @1920*1200 | Win 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södra Sandby
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Alexi Estada:

Ja, det känns inte riktigt motiverat att skaffa ett 980Ti nu när nya arkitekturen lurar runt hörnet.

Processor: Intel i7-3770K Moderkort: Asus Sabertooth Z77 Grafikkort: GTX 1080 Founder's Edition
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB Systemdisk: Sandisk Ultra Plus 128GB SSD Skärm: Philips 27" LED Gioco med Ambilight VR: HTC Vive

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Aspergerland
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Matwik:

Hur ska man bete sig för att inte bli åksjuk i detta?
Jag kommer ihåg på -90 talet när VR kom, att det inte slog så stort som väntat just för åksjukan..

Jag skrev en lång utförlig guide, (redigerad av moderatorer p.g.a. olämpligt innehåll):
☆ Oculus Rift - Botemedel för åksjuka ☆

Inlägg redigerat. Har du synpunkter på moderering eller vad som du blivit anmäld för ska du använda kontaktformuläret. /Najk

[e2160 1,8Ghz@3,33Ghz] ~ [Radeon HD5850@900/1200] ~ [4gb KingMax@1,11Ghz] ~ [LG W2363D] ~ [Denon AH-D1100] ~ [Naos 5000]
Överklocka: AMD Radeon HD3650
D A T O R B Y G G A R S K O L A N
Citera för svar

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Imponerande att de faktiskt levereras, själv räknade jag med att den skulle skjutas upp igen.

Får hoppas priserna sjunker snart nog, sugen men inte så sugen.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2011

Jag undrar hur många som beställde från Sverige och hur stor första batchen till Sverige är...

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2002

@Naicro: Jag ligger runt 13XX och har inte fått nått mail. Har inte sett att någon annan europeisk backer fått det heller.
edit: Ok såg precis att iaf en brittisk backer fått email. Håller krampaktigt mina tummar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Mar 2003

Det är inte numret de menar.
Här är listan med ordernummer:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1eYdWCMzk2QFZDct4IZPLB...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Jag avbokade min rift som jag säkert hade fått rätt snabbt men får vänta till maj på vive.

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 1700 @ 3,9| 16GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Colorful 1080 | Samsung 950 Pro 256gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Asus MG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristanstad
Registrerad
Nov 2002

Jag är en Kickstarter-backer, men har inte fått något mail om att min pre-order har börjats behandlas än :/ Aja... dom har ju hela helgen på sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005

Spännande för er!

Jag bokade aldrig en Rift men min Vive borde vara här 5 april då jag ligger med i första vågen.

/hulle.

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jan 2013

Lets fail: Walk into a wall.

Hm o andra sidan så kommer man ju nog förr eller senare att testa den.

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2002

@Hulle: Måste fråga, hur vet man om man är med i första vågen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tumba
Registrerad
Jul 2015

jag väntar fortfarande på bekräftelse, har nummer 26

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av tregota:

@Hulle: Måste fråga, hur vet man om man är med i första vågen?

man får ett mail

Men det är typ folk som har bokat inom de första 10 minuterna

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Skall bli kul att se vad folk tycker när de haft det ett tag. Tror ni det kommer utni affärer i framtiden?

"Whether you think you can or you can't, you're right!"

I7 4790K @ 4,8ghz, Corsair 110i GT, Titan X Maxwell, 32 Gb 1600 Mhz RAM, 2 st 256 SSD i RAID0 för spel, 512 gb SSD systemdisk., Tascam US-2000 ljudkort. Skärm: Philips BDM4065UC 40" 4k.

+ Massa andra datorer i varje hörn av huset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Washington DC
Registrerad
Mar 2003

@spikeBOLL:

Ingen som har kickstartat i EU har fått mail om leverans, endast USA. Förmodar att de gjort som förra gången och skickar ut geografiskt batchvis.

Data Center Operator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Downloader:

Kickstarter backer?
Om inte
Beställde du som guest?

Jag beställde som guest.

Har också ordersiffra 26, som guest, och fick mejlet 02 i natt. Fick bekräftelsemail båda utskicken, både direkt och några dagar senare.

Jag beställde iofs via amerikansk proxy eftersom jag inte kom in på beställningssidan från Sverige (allt var bara svart.)

Var inget upphetsande brev precis så skulle inte oroa mig om jag var du:
"Your Rift is almost ready to ship, and your order will be processed in the next 1-3 weeks. For some customers, your actual ship date may differ from the estimate you saw when ordering."
Kändes som ett allmänt och ospecifikt meddelande.

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av serverfel:

Tror ni det kommer utni affärer i framtiden?

Pratade med en säljare på Inet i gbg och enligt honom har dom som mål att ha både Oculus Rift och Htc Vive i butik för försäljning och testning. Betyder ju inte att det blir så men men det var deras inställning iaf.

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Ozzed:

Se där ja! Då blev ju slutpriset inte så jättefarligt ändå.

Det har ju varit känt sedan det gick att beställa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

Jag stör mig på att monitorn i bilden är så jävla sne...

"Dustybridge" 2500K - 32GB RAM - Tac2 - GTX770 - 120hz - vattenkylning - vad mer behöver man veta? ;)