Ska man köpa iPad Air 2 nu eller vänta på Ipad pro?

Permalänk
Medlem

Ska man köpa iPad Air 2 nu eller vänta på Ipad pro?

Går i tankar att köpa en iPad, då hade jag tänkt mig en air 2, hade tänkt att ha den för a streama film och surfa. Är det en dum idé att köpa en air 2 eftersom de ska släppa någon ny om en månad?
Tack för svar!

§3.1
Permalänk

Det kommer alltid en ny (snart). Vill du ha en nu. Köp en nu.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem

Min tjej har en iPad Air (1st gen) som fortfarande fungerar utmärktc (inget hack/lagg, spel flyter på bra m.m.). Bara att slå till om du hittat en för ett bra pris!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket för alla snabba svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dom släppte en ny Ipad Pro precis, men den verkar inte ersätta iPad Air 2.
Jag köpte min för någon månad sedan och det enda jag kan sakna är den nya snabbare fingeravtrycksläsaren som sitter i Iphone 6S (och ipad pro) samt en fysisk mute knapp som fanns på gamla air. Men det är mest en vanesak.

Ett tips är att kanske köra på en 64GB variant då 16 kan bli lite för lite om ni ska ha lite spel och andra program. Kör ni fler i-enheter så kanske ni är signa på att lägga kort osv på paddan och det kostar ju lite lagring.

Är det bara surf och stream så räcker ju 16GB gott och väl, men klura innan så slipper du stå där sen och gräma dig att du inte la till några hundringar till för 64GB varianten.

Permalänk
Medlem

iPad Air 2 flyter på väldigt, väldigt bra. För det du ska göra hade kanske en Air 1 räckt t.om.. Stora fördelen Air 2 har över Air 1 är dock att den har 2 GB ram ist för 1 GB, du kan med andra ord ha uppe mycket fler flikar och program i bakgrunden utan att de laddas ur.

Och nej tror inte ska släppa en ny Air "3" inom en månad. Nyligen släppte de 9.7" version av iPad Pro, vilket du kan anse som Air 3 om du vill. Den är snabbare än Air 2, har bättre skärm när det gäller färgåtergivning, och stöd för Apple Pencil och lite annat.

Kör på Air 2! Lär funka ett par år!

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

iPad Air 2 flyter på väldigt, väldigt bra. För det du ska göra hade kanske en Air 1 räckt t.om.. Stora fördelen Air 2 har över Air 1 är dock att den har 2 GB ram ist för 1 GB, du kan med andra ord ha uppe mycket fler flikar och program i bakgrunden utan att de laddas ur.

Och nej tror inte ska släppa en ny Air "3" inom en månad. Nyligen släppte de 9.7" version av iPad Pro, vilket du kan anse som Air 3 om du vill. Den är snabbare än Air 2, har bättre skärm när det gäller färgåtergivning, och stöd för Apple Pencil och lite annat.

Kör på Air 2! Lär funka ett par år!

Jepp, spot on. 2GB är bra samt att det sannolikt innebär att din enhet (om du planerar att ha den ett tag) kommer klara lite mer versioner av iOS när dessa väl släpps.
Det verkar främst vara internminne som styr om enheter kan uppgraderas om man tittar tillbaka på enheter som stöds osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Dom släppte en ny Ipad Pro precis, men den verkar inte ersätta iPad Air 2.
Jag köpte min för någon månad sedan och det enda jag kan sakna är den nya snabbare fingeravtrycksläsaren som sitter i Iphone 6S (och ipad pro) samt en fysisk mute knapp som fanns på gamla air. Men det är mest en vanesak.

Ett tips är att kanske köra på en 64GB variant då 16 kan bli lite för lite om ni ska ha lite spel och andra program. Kör ni fler i-enheter så kanske ni är signa på att lägga kort osv på paddan och det kostar ju lite lagring.

Är det bara surf och stream så räcker ju 16GB gott och väl, men klura innan så slipper du stå där sen och gräma dig att du inte la till några hundringar till för 64GB varianten.

Jag tänkte om priserna skulle sjunka när det släppte en ny, men eftersom det inte är en ny air kanske det inte gör det i första taget. Men va bra då vet jag i alla fall att det funkar bra att köra en air 2

Hade tänk köpa på 64 gb, då jag köpte en telefon med bara 16 gb så jag vet vad du menar.

Permalänk
Hedersmedlem

@j0mppie *Rubrik förtydligad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum (§3.1).
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Ska du bara ha den till surf och stream så kan du köpa en nu. Den kommer fungera fint flera år.

Pro:n är onödig prestanda för det ändamålet.