Logitech G933 helt dött
Hej, jag har nu haft mitt nya Logitech G933 ett par månader, ungefär sedan början av December. Nu idag stod jag nere i köket och lyssnade på min Discord-kanal (Discord är typ TeamSpeak) och helt plötsligt så bara bröts ljudet rakt av. Det är inte helt ovanligt med just mitt par, det var lite "inconsistent" som de säger på engelska, alltså att räckvidden varierade jättemycket. Ibland kunde jag vara långt ifrån utan problem men ibland bröts det vid nästan halva den distansen.
Så vad som hände sen var att.. ljudet kom inte igång i headset igen. Jag har testat på olika datorer, den ena med Logitech Gaming Software och den andra utan. Jag testade också att installera om programmet på den datorn som har det, hjälpte inte. USB-donglen blinkar grönt som den ska göra så den ska funka i alla fall. Headsetet hittas dock inte på sätt och vis.. I Logitech Gaming Software med denna modellen står det att du ska göra något för att väcka upp headsetet (t.ex trycka på en knapp på headsetet eller ändra volymen i Windows etc). Det funkar inte längre nu efter detta hände för en stund sedan, headsetet är helt dött.
Å andra sidan hittar Windows headsetet (jag vet dock inte om det är donglen som gör det, jag misstänker att den är förinställd att identifieras som ett G933(?). Om det är fallet så är headsetet helt dött. Om inte innebär det att det hitta men inte producerar något ljud eller RGB-belysning etc.
Ingenting funkar helt enkelt, förutom en sak; LED-lampan i mikrofonen som indikerar att den är mutad (dämpad) lyser konstant, oavsett om jag stänger av eller sätter på headsetet via switchen, eller om jag drar ut donglen. Lite konstigt.
TL;DR
Headsetet dog helt plötsligt för en stund sedan och ljudet har inte kommit tillbaks sen dess, trots att jag testat på olika datorer, felsökt etc.

Jag testade även 3.5mm sladden man fick med, som har funkat innan, och även det funkar inte längre. Men något som funkade var att koppla in 3.5mm sladden i mobilen, den hittade headsetet. Dock funkar ljudet inte där heller, men det innebär att headsetet har ström, det kan hittas av datorer/mobiler MEN det kommer inget ljud ur dem och jag kan inte aktivera mikrofonen.
Kan headsetet verkligen bara lagt av och blivit till en tegelsten bara sådär? Dålig kvalité Logitech måste jag säga, förväntade mig mer av ett sånt företag.