Skripta med Nackademin och vinn presentkort på Webhallen

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Skripta med Nackademin och vinn presentkort på Webhallen

Vilka dagsrutiner har du för att komma in i rätt arbetsflöde? Nu vill Nackademin att du beskriver dessa i text eller skript, för chansen att vinna presentkort på 5 000 kronor.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby 289/124Mbit
Registrerad
Jan 2006

DETTA! är en kanon tävling, inte för att jag kan ett skit, utan för att det är coolt och ser ut som Matrix. Nu återgår jag till mina grafiska kunskaper, chiao!

Tråden om Skägg!

2700K- 4,9Ghz - R9 290 - MG279Q @144hz - Corsair RM850 - Samsung 830 256GB
LG 65" OLED B6

 3:e iPad 64GB - iPhone 7 Plus 128GB 
Office: - MacPro 5,1 - 12-core - GTX1060 - 512GB SSD - 64GB DDR3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jul 2007

Utmärkt tävling! Windows och Mac nämns i texten, men jag antar att man får skripta för Linux också?

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 1600 | 16 GB RAM | 2 GB Radeon RX460 | 250 GB Samsung 850 SSD | 7,2 TB lagring totalt | 650 W | Manjaro Linux

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2013

Hur definierar ni skript? Är C eller C++-kod accepterad?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004

Måste det vara js eller python? Funkar t.e.x powershell ?

Speldator: i7-8700k, 16GB DDR4, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Surface Pro 2017, Konsoler: Typ alla, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

"Men va faaan??? en till tävling där man måste anstränga sig för att få chans att vinna. DISKRIMINERING!!!!!"

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Ozzed:

"Men va faaan??? en till tävling där man måste anstränga sig för att få chans att vinna. DISKRIMINERING!!!!!"

Ta till högafflarna och facklorna!

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av riiga:

Utmärkt tävling! Windows och Mac nämns i texten, men jag antar att man får skripta för Linux också?

Skrivet av Haikarainen:

Hur definierar ni skript? Är C eller C++-kod accepterad?

Valet av operativsystem och programspråk är helt upp till er!

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
blaha
Registrerad
Nov 2005

När jag börjar koda vill jag alltid börja med ett tomt blad så kör alltid en "rm -rf /" innan jag börjar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Gurkläsk:

När jag börjar koda vill jag alltid börja med ett tomt blad så kör alltid en "rm -rf /" innan jag börjar

Låter som en underbar start på dagen!

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lilla huset på landet
Registrerad
Jan 2005

Så här kommer jag in i mitt arbetsflöde. Jag kör på programspråket svenska.

1. Vakna
2. Snooza
3. snooza
4. stressa till toa och dusch
5. klä på
6. snus
7. promenera
8. Buss
9. Promenera
10. Kaffe
11. Jobba

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Jun 2009

Fan va kul, började skriva ihop ett script dirr Har funderat på att göra det tidigare men har prioriterat annat, nu har man en anledning till att förverkliga det.

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2007

Throwback till när sweccommunity anklagade swec för att vara sellouts som gått ifrån sina rötter när de körde stayhard tävlingen.

Nöjda nu?

Kul tävling btw!

i5 3570k @ 4.5ghz | Kingston 16GB DDR3 | STRIX 1070 8GB | Z77MX-DH3 | Corsair GT 120gb | Corsair TX550M | Fractal Design Arc | OS: Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Timrå
Registrerad
Feb 2004

Rolig tävling!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2003

Antar man bör skriva i en fil bara i och med det ska vara ett script. Tyckte det blev lite stort först så ville splitta upp i flera moduler men försöker få ner kod basen lite

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2004

Kul tävling! Har för övrigt pluggat på Nackademin - kvalitén varierar såklart mellan olika föreläsare och kurser, men generellt var det en bra skola som håller samma nivå som de flesta bättre högskolor/universitet.

"Trying is the first step towards failure"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Tävlingen pågår till och med den 13 april. Vinnare utses av en jury och kontaktas via forumets interna system för privata meddelanden (PM).

Den här tävlingen är avslutad och inväntar juryns beslut.

Nu hänger jag inte riktigt med.. Det är ju den 7 april idag?

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av Jacob:

Valet av operativsystem och programspråk är helt upp till er!

plus "Målet är att skriptet ska utföra åtgärder i syfte att komma in i rätt arbetsflöde."

Va handlar det här om??? skripta i C?

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Icte:

Tävlingen pågår till och med den 13 april. Vinnare utses av en jury och kontaktas via forumets interna system för privata meddelanden (PM).

Den här tävlingen är avslutad och inväntar juryns beslut.

Nu hänger jag inte riktigt med.. Det är ju den 7 april idag?

Oj, det var inte meningen. Fixat!

Skrivet av ioVulture:

plus "Målet är att skriptet ska utföra åtgärder i syfte att komma in i rätt arbetsflöde."

Va handlar det här om??? skripta i C?

Skripta i C om du vill!

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.
Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Jacob:

Oj, det var inte meningen. Fixat!

Tackar!

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006

Vilka roliga windosmoduler som jag har missat helt för python. =D
/z

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]