Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Mar 2015

Fönster på min skärm är buggig

Tjenare! Det är så att min 2a skärm har börjat krångla när man drar fönster arnars fungerar den felfritt!

väggarna på fönstrerna (t.ex chrome, nvidia CP etc etc.) att de hackar sig framåt å tillbaka i mitten utav skärmen. Förväntar mig att få hjälp om det är några som vet en lösning, men man vet aldrig!

OBS. Jag installerade Windows 10, och sedan dess blev det så, var aldrig så på windows 8.1 pro.

Tacksam nå så jävulskt om någon kommer med vettiga svar till min dumma fråga
PEACE

Tog bort caps-rubriken

AMD är det som gäller

Nvidia funkar de med

★shivaliciouz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014

Kolla vilken Hz den skärmen står på, ofta ställer windows om sig till 59Hz vid installation som kan ge lite lattjo effekter.

Edit: checka även kablar en extra gång, och byt till annan kabel om ovan inte funkar, testa även andra bildskärmsuttaget på grafikkortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av MarkusÅ:

Kolla vilken Hz den skärmen står på, ofta ställer windows om sig till 59Hz vid installation som kan ge lite lattjo effekter.

Edit: checka även kablar en extra gång, och byt till annan kabel om ovan inte funkar, testa även andra bildskärmsuttaget på grafikkortet.

Ty, ska checka det nu! :D_)

AMD är det som gäller

Nvidia funkar de med

★shivaliciouz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av MarkusÅ:

Hmm, lite mysko... Likadant på alla HDMI utag, samt det är 60hz på 2a skärmen, min main skärm är en 144hz. & det var 60hz på windows..

Vettifan vad jag kan kika längre :S

AMD är det som gäller

Nvidia funkar de med

★shivaliciouz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014

Om inte gamla TV tricket med en näve från ovan funkar så är det kanske dags att titta på Garantin, hur gammal är skärmen, märke/modell?

Har du en DVI-kabel kan det vara värt att testa med det, eller till och med VGA om möjligt det beror ju på vad skärmen har för kontakter förstås. Har de båda samma fel är det nog något tjall med panelen. Många skärmar har tre års garanti även om det kan vara lite slarvigt angivet hos webshoparna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örnsköldsvik
Registrerad
Mar 2015

@MarkusÅ: Har tyvärr bara display ports & HDMI kvar, DVI används & Ingen VGA uttag :/...

AMD är det som gäller

Nvidia funkar de med

★shivaliciouz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011

Jag rekommenderar också lite Percusive Maintainence.

Extremister hugger alltid på dåligt bete. Man ska värna om sina nära och kära. Det är bara demoner som föraktar sina meningsmotståndare.