Hjälp med Black Ops 3 optimering.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

Hjälp med Black Ops 3 optimering.

Hejsan Sweclockers.

När jag spelar Black ops 3 kan jag bara köra på absolut lägsta inställningar med knappt 60 fps(54-63 fps). Alla grafikinställningar på low, shadows på low, etc. (så långt ner som man kan ställa in det i Settings inne i menyn (ingen ändring i config.ini).

När jag ändrar det till medium så blir det ju naturligtvis lägre (40-45 fps) sen high, ännu mindre etc.

Jag kan köra andra större (mer krävande) titlar som GTA V på nästan ultra och Battlefield 3 på ultra med runt 55-60fps.

När jag kör Black Ops 3 har jag:
Upplösning 1920x1080, samt "Render resolution 100%".
FOV: 120
Brightness: -50 (ungefär)
Display Gamma: Computer
Max FPS: 60
VSYNC: Off
Draw FPS: Off.

Min nuvarande dator består av:
AMD phenom II x4 965 Black Edition (Proccesorn är alltid på 55 grader så ingen direkt överhettning.)
Asus Maximus V Formula
8GB RAM
GTX 660SLI (2GB x 2GB)
Corsair CX 750M

*Kör även bara med en skärm*

Fråga: Tycker det är konstigt att jag inte kan köra på högre inställningar än så när minimum grafikkort är gtx 470. Tycker jag borde kunna köra på högre inställningar än så då sidan GameDebate säger att jag kan köra på High och andra videor på Youtube med bara ett 660 visat på bättre performance än vad jag har.

Länk till min dators GameDebate benchmark är här

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

Testa köra med MSI overlay eller så och se hur mycket load dy har på GPUerna / CPU, risken är att din CPU är det som håller tillbaka resten. Kolla även VRAM användningen.

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood