Hur veta svårighetsgrad på quests?

Permalänk

Hur veta svårighetsgrad på quests?

Tjena!

Började med Fallout 4 igår. Det jag undrar är om man på något sätt kan se vilken level ett quest är rekommenderat för? Jag gick nämligen huvudstupa in i ett q som visade sig vara alldeles för svårt, med fiender som har en dödskalle i slutet av namnet. Känns lite onödigt att gå tvärs över kartan bara för att upptäcka att questet är för svårt...

Tacksam för all hjälp!
/Krigarvarg

Permalänk

Vad jag vet kan man inte se svårigheten på questen nånstans.
Det enda jag vet är det du stött på, en döskalle vid namnet, det innebär att den gubben är ett antal levlar över dig.
Det är absolut inte omöjligt men det skadar inte att questa runt och levla på andra ställen innan du ger dig på döskalle-gubbarna igen.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

@Krigarvarg: Finns inget direkt sätt att veta om det är ett "för" svårt uppdrag.
Alla quests går i stort sett att klara när du känner för det. Gäller bara att manövrera runt problemet som du stöter på.

Om jag stöter på en döskalle fiende till exempel, så brukar jag försöka ta ut alla andra först, och sedan dem för att underlätta. Hjälper ibland om du har en kompanjon med dig också.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör