Permalänk

Larm till dörrar/fönster

Tjena Sweclockers!

Ska snart flytta in i en lägenhet på första våningen men en balkong som man kan nå från gatuplan. Därför letar jag efter larm som jag kan sätta upp vid fönster/dörrar. De jag har hittat har dock varit ganska högljudda.
Jag skulle nog hellre vilja ha något som antingen låter ganska mycket mindre eller som kan kopplas till en station som kan larma mig, tänk typ väckarklocka som skulle kunna gå igång.

Någon som har några ideer?

//Lewenhaupt

Permalänk
Medlem

Larmkollen.se

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av Defender:

Larmkollen.se

Alla dom larmen är ju helhetslösningar så det är ganska mycket mer än vad jag är ute efter. Och de har dessutom siren och/eller väktare. Så inte riktigt vad vi letar efter.

Permalänk
Skrivet av Lewenhaupt:

De jag har hittat har dock varit ganska högljudda.

Är inte det själva poängen med larm?
Du vill alltså ha ett behagligt larm?

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pentagram:

Är inte det själva poängen med larm?
Du vill alltså ha ett behagligt larm?

Ja, tänk om den stackars inbrottstjuven får hörselskador (skämt):P

Visa signatur

Moberkort: Asus p8p67 Deluxe. CPU: i7 2600k, 4.5 Ghz. CPU-kylare: Noctua NH-D15. RAM: Corsair Vengenace DDR3 16 GB, 1600 Mhz. Systemdisk: Samsung Evo 850, 256 GB. Lagring: 15,2 TB på snurrdisk. GPU: 2x Saphire tri-x 290x. Ljudkort: Asus Xonar DGX. PSU: EVGA Supernova g2 1000W. Chassi: Cooler Master HAF-X. Hörlurar: Audio Technica ATH M50.

"Eftersom det aldrig är försent att bättra sig, väntar jag ett tag till." - okänd

Permalänk
Medlem

Raspberry pi, rörelsesensorer och en liten högtalare vid sängen? Förstår dock inte varför du inte vill ha larm till väktare eller siren?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lewenhaupt:

Alla dom larmen är ju helhetslösningar så det är ganska mycket mer än vad jag är ute efter. Och de har dessutom siren och/eller väktare. Så inte riktigt vad vi letar efter.

Jag hör på dig att du är en man som är beredd att försvara ditt hem. Jag har bott utomlands i flera år och har inte haft ett permanent hem på länge, men när jag väl får det då har jag samma inställning som du.

Pax

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Pentagram:

Är inte det själva poängen med larm?
Du vill alltså ha ett behagligt larm?

Vill ha något som kommer väcka mig men inte hela huset och grannhusen. Handlar mest om att flickvännen ska känna sig trygg.

Skrivet av Xeraton:

Ja, tänk om den stackars inbrottstjuven får hörselskador (skämt):P

Haha precis!

Skrivet av moonblase:

Raspberry pi, rörelsesensorer och en liten högtalare vid sängen? Förstår dock inte varför du inte vill ha larm till väktare eller siren?

Det är nog ungefär vad jag är ute efter, vet du någon guide för ett sådant projekt?
För att det kostar väldigt mycket mer än vad jag har lust att betala i nuläget.

Det där skulle kunna vara nått! Tack!

Permalänk
Medlem

Älskling, går du och öppnar.. Vi får besök.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD