Spelutvecklare behöver hjälp att hitta skärm

Permalänk

Spelutvecklare behöver hjälp att hitta skärm

Tja alla!
Jag är en spelutvecklare (in training) som gör mycket inom grafik. 3D-grafik, animation och level design etc och jag behöver hjälp att hitta en vettig skärm inom min nu begränsade budget. Jag har en hembyggd dator med Nvidia GTX 980 och gott om kraft.

- Min budget är max 5000 kr men gärna mindre om skillnaden är liten
- Söker bra färgåtergivning
- Bra kontrast och skärpa
- Helst minst 6ms uppdateringsfrekvens eller bättre (ska lämpa sig för spel)

Har kollat på några skärmar men trots bra "stats" så har de inte sett så bra ut i verkligheten så om någon vet en bra skärm som de kan rekommendera vore det mycket välkommet!

Förtydligande: Jag vill alltså ha förslag på modeller av prisvärda skärmar inom min begränsade budget, helst om någon har prövat en skärm som de är mycket nöjda med?

Permalänk
Bildexpert 📺

@IamSolara: Budgeten är lite för kort för alla önskemål. I alla fall om du är ute efter att hantera högre frekvenser än 60 Hz.

Uppdateringsfrekvensen mäts normalt inte i millisekunder utan i frekvens/Hertz. 6 milliskunder är ungefär 166 Hz. Men jag antar att du syftar på responstid? Det är en specifikation som inte säger särskilt mycket om någonting.

Permalänk
Medlem

Som spelutvecklare är det ofta bra att ha minst 2st skärmar eftersom du kommer ha mycket olika fönster uppe konstant.
Helst en som har mer än 1080p i upplösning
Utöver det är det ofta bra att ha en extra "vanlig" skärm som är mer lik den majoriteten av konsumenterna kommer att använda så att du kan se hur din produkt ser ut för allmänheten.

Permalänk

@Laxpudding: Oj då, som sagt jag är verkligen ingen expert på hårdvara, jag menar förstås responstid. Alla krav behöver inte mötas men jag undrar bara om någon har något förslag på en modell som är tillräckligt bra och kommer så nära kriterierna som möjligt.

Permalänk