Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Apr 2016

Svensktspråk i kde

Har precis installerat Fedora 23 och kde. Har installerat de svenska språk paketen. Även varit i inställningar och valt det svenska språket. Men jag får inte kde helt på svenska för det så nu är det blandat svenska och engelska i program menyerna.
Vad gör jag för fel? det är väldigt irriterande att ha två språk i Dolphin och övriga program.
Har varit i Dolphin och sagt att det är det svenska språket som ska användas.
Uppskattar all hjälp jag kan få i frågan.

Hittade ingen tråd med detta problem om det finns ber jag om ursäkt och mod får gärna flytta denna om den hamnat fel.
Jag är helt ny här på Sweclockers.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Aug 2006

Med största sannolikhet är inte orden översatta. Välkommen till the World of GNU/Linux.

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Apr 2016

Hittade felet

Hittade felet när jag gjorde en uppdatering med dnf. Fick en massa konstiga felmeddelande och det visade sig att den förra uppdateringen jag hade gjort sparade filer med ändelsen rpmnew. När detta var åtgärdat funkade det svenska språket.
Sen är det fortfarande några ord i menyn i Dolphine som fortfarande är på engelska och där tror jag att det är precis som @gothenburg skriver att de inte är översatta.