Skillnaden mellan K70 RGB Cherry mx Brown och K65 RGB cherry mx Brown?

Permalänk

Skillnaden mellan K70 RGB Cherry mx Brown och K65 RGB cherry mx Brown?

Hejsan allihopa!

Jag har några frågor till er som har koll på K70 och K65 tangentbordet från Corsair.

1. Är det några skillnader mellan cherry mx mellan tangenterna?

2. RGB färgerna eller själva programmet till bägge tangenterna är det någon stor skillnad?

3. Vad skulle jag gå miste om, om jag köpte K65 istället för K70?

Tackar för era svar på förhand! Önskar en trevlig dag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enjoy_The_Pain:

Hejsan allihopa!

Jag har några frågor till er som har koll på K70 och K65 tangentbordet från Corsair.

1. Är det några skillnader mellan cherry mx mellan tangenterna?

2. RGB färgerna eller själva programmet till bägge tangenterna är det någon stor skillnad?

3. Vad skulle jag gå miste om, om jag köpte K65 istället för K70?

Tackar för era svar på förhand! Önskar en trevlig dag!

Sök på youtube, där finns många videos som visar skillnaden mellan olika mx brytare.

Sedan är det säkert bra att kika på videos om själva tangentbordsmodellerna också så ser du skillnaderna.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Skillnaden är väl att K65 är ett så kallat "tenkeyless" alltså att det inte har någon numpad eller dylikt för att vara ett mer kompakt tangentbord.

För att se vad det är för skillnad på Cherry MX Brown, Red och dom andra färgerna så kan du kolla här: http://www.keyboardco.com/blog/index.php/2012/12/an-introduct...
Skillnaden är t.ex hur mycket kraft som krävs för att trycka ner tangenten, när tangentrycket registreras, klick-ljudet är även olika beroende på vilka brytare du använder.

Det är väl samma tangenter som används till båda tangentborden, och i Corsair Utility Engine eller vad det nu heter så ska det inte vara någon skillnad på vilka färger som kan visas eller så så länge båda är av RGB typ.

Det du går miste

Permalänk

@Stoff3th3m4n: Hej, jag har vet allt om cherry mx brytarna jag behöver veta.. jag ska ha bruna.

Frågan är om K65 är full mechanical keyboard som k70 eller bara halv mechanical?
Annars vet jag hur olika färgade mx fungerar...

Permalänk

@TheYardbird: Tack för svar. Jag hade koll att K65 var ten keyles keyboard men jag undrade om jag skulle gå miste om något på själva produkten som i programvaran eller några funktioner på k70 vs k65?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enjoy_The_Pain:

@TheYardbird: Tack för svar. Jag hade koll att K65 var ten keyles keyboard men jag undrade om jag skulle gå miste om något på själva produkten som i programvaran eller några funktioner på k70 vs k65?

Ursäkt om detta inte är svaret du vill ha men, har du kollat tillverkarens hemsida? Även att googla "corsair K65 vs K70" ger massa träffar...

Känns som att inte ens ett försök till efterforskning är gjord...

Permalänk
Medlem

@Enjoy_The_Pain: K70 har lite mer mediaknappar tror jag, och det har även ett scrollhjul för volymkontroll som kan vara riktigt skönt att ha. Dock tror jag inte att det är någon skillnad i programvaran eller något sådant mellan dom båda tangentborden

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Enjoy_The_Pain:

Hejsan allihopa!

Jag har några frågor till er som har koll på K70 och K65 tangentbordet från Corsair.

1. Är det några skillnader mellan cherry mx mellan tangenterna?

2. RGB färgerna eller själva programmet till bägge tangenterna är det någon stor skillnad?

3. Vad skulle jag gå miste om, om jag köpte K65 istället för K70?

Tackar för era svar på förhand! Önskar en trevlig dag!

Hejsan,

Ska försöka svara på dina frågor så gott jag kan.

1. Det är ingen skillnad på brytarna, båda är MX Brown. Finns också MX Red.
2. Det är ingen skillnad i RGB-funktioner mellan tangentborden.
3. Om du köper ett K65 RGB så går du miste om numpaden samt mediaknappar och volym scrollhjul. Det finns mediaknappar på K65 RGB med men via FN-tangenten.

Har du några fler frågor så är de bara hojta till!

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk

@Corsair Johan: Tackar mannen fick veta allt jag ville!