Intel-cheferna Kirk Skaugen, Doug Davis och Aicha Evans lämnar bolaget

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Intel-cheferna Kirk Skaugen, Doug Davis och Aicha Evans lämnar bolaget

Tre välrenommerade och tunga direktörer på Intel lämnar sina uppdrag. Avgångarna kommer knappt ett halvår efter en stor omorganisation med en tidigare Qualcomm-chef i spetsen.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindome
Registrerad
Jun 2012

"Internet of things" xD Ha ha. Låter som han har en noble uppgift. Att spendera tid med familj och vänner indikerar på att han ska sluta jobba helt.

Mvh Anders

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av prawler646:

"Internet of things" xD Ha ha. Låter som han har en noble uppgift. Att spendera tid med familj och vänner indikerar på att han ska sluta jobba helt.

Han kanske ville ha mer tid med familjen... men det kan också betyda att han vill sluta nu men inte kan. Kanske är han bunden till något kontrakt eller kanske måste han avsluta en affär etc. Det brukar ibland vara ett fint sätt att säga "jag kommer inte finnas så mycket på kontoret".

De är ju mer intressant att alla tre rapporterar till samma nya chef, denna Venkata. Gillar de inte Venkata eller är det Venkata som gör sig av med dem? Kanske Venkata vill göra omstruktureringar (inte ovanligt) och dessa tre blev överflödiga, alternativt jobbiga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
falun
Registrerad
Apr 2002

Dom såg benchmarks på zen och fick göra omstrukturering

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
S-holm
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av lord_vasagos:

Hahaha, ja man kan ju alltid hoppas.

Naturligtvis så tror jag inte så är fallet men hoppas innerligt på Zen här med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av lord_vasagos:

Eller så sa dom upp sig & söker jobb på AMD!

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

jag funderar mest på att de lämnade för att deras namn dök upp i panama dokumenten ^_^

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@67c load,MSI OCv2 GTX1060 6gb H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 52c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo 700, i5 6300hq, 12gb 2133mhz, gtx950m, 128gb m2 + 750gb FullHD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
falun
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av fark:

Hahaha, ja man kan ju alltid hoppas.

Naturligtvis så tror jag inte så är fallet men hoppas innerligt på Zen här med.

Det är så .... när testerna kom försökte intel gå ner på lägre nm men vart för varm och kunde endast användas som brödrost så cheferna ville byta marknad till hushålls artiklar men det gick inte hem hos ledningen

Skrivet av Bael:

Eller så sa dom upp sig & söker jobb på AMD!

kan vara så ....och istället för panama konto kan dom ha bahamas konto som ligger skapligt nära amd´s kontor och skulle vara dubbel vinst då panama antagligen kommer städas upp lite om det även är något sånt

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

*Tråd rensad (§1.6/meningslösa inlägg)*
/moderator

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk