Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2013

App idé till gymnasiearbete

Jag och en kompis tänkte utveckla en app till android som gymnasiearbete.
Att koda app kommer nog inte att bli några större problem då både jag och han är rätt skarpa på Java.
Till problemet, vi har lite idétorka. Så om någon har en ide på lagom stort projekt så hade jag varit evigt tacksam.
Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2002

Roligast är att bygga något som man själv kan utnyttja. Är det något du saknar i vardagen som en app kan lösa? Du behöver inte bygga något som är användbart för andra personer.

CPU: i7 6700k + Fractal Design S24 GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC RAM: Kingston 16GB 2133MHz CL13 MB: MSI GAMING M7 PSU: EVGA Supernova G2 850W, 80+ Gold SSD: Samsung SM951 256GB M.2 NVMe + Samsung EVO 850 250GB M.2 Chassi: Fractal Design S OS: W10 Pro Skrämar: Acer XB270HU + 2x Dell U2412M
NAS: Synology DS415+ (4x WD RED 6 TB) Console: Xbox One

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland
Registrerad
Feb 2008

Köp en raspberry pi med de tillbehör som behövs och gör en app för hemautomation?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Jag saknar en bra app för att meddela när man närmar sig en position, det finns flera "reselarm" men har inte hittat nått bra och jag har testat många, tex så verkar de flesta bara kolla avståndet och inte med vilken riktning man närmar sig platsen, har inte heller hittat nått som tar hänsyn till tiden, det vore väldigt praktisk att ha de funktionerna om man använder kollektivtrafiken så att man kan "lära" larmet att tex följa en viss busslinje och vissa turer men inte larma på andra turer eller när man närmar sig positionen från "fel håll"

Om det dessutom kunde lära sig ens resvanor eller på nått sätt blev mer automatiskt vore det ännu bättre och kunde det dessutom gå att länka in en reseplanerare så man kunde ange en hållplats man inte känner till och ändå kunna få ett larm när man närmar sig vore det ännu bättre, men bara ett larm som klarar att ta hänsyn till riktnig och tid och inte bara avstånd vore guld.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av mrqaffe:

Jag saknar en bra app för att meddela när man närmar sig en position, det finns flera "reselarm" men har inte hittat nått bra och jag har testat många, tex så verkar de flesta bara kolla avståndet och inte med vilken riktning man närmar sig platsen, har inte heller hittat nått som tar hänsyn till tiden, det vore väldigt praktisk att ha de funktionerna om man använder kollektivtrafiken så att man kan "lära" larmet att tex följa en viss busslinje och vissa turer men inte larma på andra turer eller när man närmar sig positionen från "fel håll"

Om det dessutom kunde lära sig ens resvanor eller på nått sätt blev mer automatiskt vore det ännu bättre och kunde det dessutom gå att länka in en reseplanerare så man kunde ange en hållplats man inte känner till och ändå kunna få ett larm när man närmar sig vore det ännu bättre, men bara ett larm som klarar att ta hänsyn till riktnig och tid och inte bara avstånd vore guld.

Riktigt bra idé!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På en pizza
Registrerad
Okt 2004

Ett snake spel där man styr masken med hjälp av mobil gyro. Kanske redan finns men ni kan aksnek göra bättre.

8D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Jun 2014

Det var några på min skola som gjorde en app som visade skolans matsedels, kan kanske vara något.

Enthoo Evolve ITX, Asus Z97i-plus, I5 4670k, 780 Windforce, FD Integra R2 750w, BX100 250 GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av mrqaffe:

https://play.google.com/store/apps/details?id=gymarb.gymarb

Saknar de flesta av sakerna du pratar om men det är en början!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

Mitt projektarbete var också att utveckla en app. Vi hade dock ingen tidigare programmeringserfarenhet, så det blev ett mycket större projekt än väntat. Det vi gjorde var att skapa en app som hade koll på alla pizzerior i stan, kunde visa dem på karta och ringa pizzerian ifrån appen. Detta var såklart innan Onlinepizza blev stort, men det var ett riktigt kul projekt! Dock var vi konstant hungriga, av någon anledning...

NZXT H2, OCZ ModXStream-PRO 600W, MSI P67A-C45, Intel i5 2500K @ 4.4GHz, Gigabyte GTX 460, 4GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz CL9 (2x2GB), OCZ Agility 60GB, Seagate Barracuda 250GB, 2x Western Digital Caviar 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2011

En app för skolan? Skolans matsedlar? Läxor för varje klass? Klasslistor? Schema-app för samtliga klasser? etc etc etc

|Define XL | AX850W | P8P67 EVO | 2600K | NH-C14 | GTX 980 | Vengeance 2x4GB | 520 240 GB + VelociRaptor 160gb+ F1 1TB + Green 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Essence STX | DT880 PRO @ 250 ohm + Modmic V4| MK-85 Pro (Brown)|5K Laser|

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av ericeric113:

https://play.google.com/store/apps/details?id=gymarb.gymarb

Saknar de flesta av sakerna du pratar om men det är en början!

Jo det är en början men det som skulle göra en app unikt användbar är som sagt om det skulle gå att lära den att följa ett visst resemönster med vissa toleranser, den som gör en sån app som funkar bra har troligen åstadkommit en bästsäljare.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.