Permalänk
Medlem

nvidia eller amd ?

Tjena har nu funderat på att sälja mina 2st Asus GTX 760 2gb OC och istället köpa ett nytt grafikkort men undrar nu vad ska man egentligen ta AMD eller Nvidia min budgett är runt 3-4 inget över 4 tusen.

Har kollat lite på Sapphire R9 390X Nitro 8GB

Permalänk
Medlem

Vänta tills de nya Pascal och Polaris grafikkorten kommer. Ska komma till sommaren enligt rykten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patriklito:

Tjena har nu funderat på att sälja mina 2st Asus GTX 760 2gb OC och istället köpa ett nytt grafikkort men undrar nu vad ska man egentligen ta AMD eller Nvidia min budgett är runt 3-4 inget över 4 tusen.

Har kollat lite på Sapphire R9 390X Nitro 8GB

Ett ord: Begagnat !
Marknaden börjar flöda över av GTX980 kort för 3000-3500:-
Men är det nytt du vill ha så är ett 390X för 3500-3800:-:- ett fint alternativ om du kan stå ut med den extra värmen.

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Tycker du inte att det är bättre att vänta på Pascal och Polaris som enligt rykten ska komma till sommaren? Mycket pekar på stora förbättringar av prestanda jämfört med nuvarande kort. Ej heller alls omöjligt att något av dem kommer att kosta runt 4000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

@Svensktiger: Tycker du inte att det är bättre att vänta på Pascal och Polaris som enligt rykten ska komma till sommaren? Mycket pekar på stora förbättringar av prestanda jämfört med nuvarande kort. Ej heller alls omöjligt att något av dem kommer att kosta runt 4000 kr.

Om så blir fallet så kommer man att få ett 980TI för 4000:- då
Och det har sällan varit värt att vänta på datordelar om dom inte skall lanseras typ dagen efter.
Och ärligt talat så tvivlar jag på att pascal kommer hamna runt 4000:- vid lansering.

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: 1070? efterföljaren till 970 kan mycket väl hamna kring 4000 kr. Även något kort från AMD kan hamna på den prisnivån. Nu är det ändå så nära att det lönar sig att vänta eftersom detta mycket väl kan bli det största som hänt på grafikkortsmarknaden på många år.

Permalänk
Medlem

Vänta på Pascal och Polaris. Kommer ganska snart.