Intel Compute stick - Steam In-Home Streaming

Permalänk
Livsnjutare 😎

Intel Compute stick - Steam In-Home Streaming

Skulle man kunna köra Intel Compute Stick med Steam In-Home Streaming och med en Xbox kontroll inkopplad ?

Helst skulle jag se Windows 10 på stickan, kan man uppgradera dem likt andra OEM'er ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av andreas_dock:

Skulle man kunna köra Intel Compute Stick med Steam In-Home Streaming och med en Xbox kontroll inkopplad ?

Helst skulle jag se Windows 10 på stickan, kan man uppgradera dem likt andra OEM'er ?

Kan inte tänka mig att det är problem.
Finns USB för kontroller, finns AC-wifi och det är en vanlig x86 dator så varför skulle det inte gå att installera win 10.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Skulle man kunna köra Intel Compute Stick med Steam In-Home Streaming och med en Xbox kontroll inkopplad ?

Helst skulle jag se Windows 10 på stickan, kan man uppgradera dem likt andra OEM'er ?

Du kör vanliga win 10 på stickan, det andra , vet ej

Permalänk
Medlem

Första generationens compute sticks har en wifi del som inte är att hurra för tyvärr. Har själv köpt 3st för olika ändamål, har testat in-home streaming med FO4, tyckte själv det var på gränsen så kanske inte den bästa upplevelsen men då tycker jag överlag att man skall köra det trådat ändå.

För det trådlösa kör jag en accesspunkt direkt in i en gigabitswitch som i sin tur är kopplad till en pfSense maskin.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av DavidtheDoom:

Kan inte tänka mig att det är problem.
Finns USB för kontroller, finns AC-wifi och det är en vanlig x86 dator så varför skulle det inte gå att installera win 10.

Skrivet av taggis58:

Du kör vanliga win 10 på stickan, det andra , vet ej

Tänkte bara om det fanns någon begränsning iom att de kommer med Win 8 / Win 8.1 vad jag kunnat se..

Det hade ju inte varit helt osannolikt för MS att bygga en specialversion utav Windows för just denna enhet menar jag.

Men med Windows 10 kan jag ha min Xbox One -kontroll inkopplad, och köra trådlöst

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av som99:

Första generationens compute sticks har en wifi del som inte är att hurra för tyvärr. Har själv köpt 3st för olika ändamål, har testat in-home streaming med FO4, tyckte själv det var på gränsen så kanske inte den bästa upplevelsen men då tycker jag överlag att man skall köra det trådat ändå.

För det trådlösa kör jag en accesspunkt direkt in i en gigabitswitch som i sin tur är kopplad till en pfSense maskin.

Tack för din input!, visste faktiskt inte att det fanns flera olika versioner/generationer utav Intel Compute Sticks. Hur kan man läsa ut versionerna på serienummer/modellnummer etc?

Köper ev. beg

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Skulle man kunna köra Intel Compute Stick med Steam In-Home Streaming och med en Xbox kontroll inkopplad ?

Helst skulle jag se Windows 10 på stickan, kan man uppgradera dem likt andra OEM'er ?

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1397868-intel-compute-s...
Japp man kan uppdatera med lite trixande.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Svensktiger:

Väldigt bra information du skrivit i denna tråden, skall helt klart kollas in!
Alt. köpes en ny version med bättre hårdvara i och redan Win 10 Home på.

Får tänka lite...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •