Forumdelen sponsras av

Skärm till en laptop. Kan jag göra något med den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Maj 2014

Skärm till en laptop. Kan jag göra något med den?

Hejsan

Jag har en gammal skoldator hemma som jag har demonterat loss skämen på. Jag gjorde detta föratt jag tyckte skärmen var i vägen eftersom den glappade och var allmänt lös.

Men nu till frågan finns det något som jag skulle kunna göra med skärmen för det känns lite onödigt att slänga den eftersom den är fullt fungerande.

Jag har en tanke på vad jag vill göra med den och det är att använda den till min raspberry pi typ som denna snubben gör https://www.youtube.com/watch?v=r0IiXl88Sfw Eller så bygger jag en raspberry pi laptop med den skärmen. Har även tänkt lite på att sälja den om den om det inte finns nåt som jag kan använda den till.

Jag skulle gärna vilja ha lite tips om vad jag kan ha den till

Skärmen är var till en Asus eee pc 1225b http://i.imgur.com/tkw9gpL.jpg

Tack på förhand

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / CPU: i3 6100 @ 3,7 Ghz / GPU: Sapphire Radeon RX 560 Pulse 2 GB / Kylning: Intel stock och 3st i chassit 1xpush 2xpull / PSU: Fractal Fesign Integra M 450 / MB: MSI h110 PC MATE / RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB 2400 Mhz / OS: Win10 Pro / Mus: Trust GXT 32 / TB: Logitech G110 / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

Tror inte att du får mycket för den.. Att använda till raspberry pi låter som ett intressant projekt. Tycker du ska testa det!

Citera för svar!
| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Steelseries Rival | Ducky MX Brown TKL / Filco Minila MX Brown |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av SummitSub:

Tror inte att du får mycket för den.. Att använda till raspberry pi låter som ett intressant projekt. Tycker du ska testa det!

Okej jag får väl testa det då Får hoppas att jag hittar en controller board för själva skärmen då annars kommer det bli kört för den delen

Såg likadana skärmar på ebay för 300-350 kr dock så var dem nya men jag borde iaf få nån hundring för den iaf

Ledsen föratt det tog så långt tid för mig att svara.

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / CPU: i3 6100 @ 3,7 Ghz / GPU: Sapphire Radeon RX 560 Pulse 2 GB / Kylning: Intel stock och 3st i chassit 1xpush 2xpull / PSU: Fractal Fesign Integra M 450 / MB: MSI h110 PC MATE / RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB 2400 Mhz / OS: Win10 Pro / Mus: Trust GXT 32 / TB: Logitech G110 / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /