Permalänk
Medlem

Problem med att koppla skärmar.

Hej!

Jag skickade in mitt förra grafikkort nyligen och fick det utbytt då det var fel på displayportarna (fungerade inte att koppla)
så nu har jag fått ett nytt gtx geforce 980 TI som jag är sjukt glad över, men nu när jag skulle koppla in den andra skärmen så fungerar det inte (försökte använda displayporten för min main skärm) och DVI för den andra skärmen... Det som händer är att den hittar DVI:n och skärmen startas på den andra skärmen medan den andra inte startar och säger "no displayport signal" typ
Jag tittar upp i Display settings i windows och den ser två men det går inte att konfigurera eller starta den andra (min main då den är kopplad till displayport)

Så jag tänkte, ahapp är det jag som har gjort kortslutning på dessa två senaste grafikkorten på något sätt genom att koppla min dvi / displayport...

Testade även HDMI till den jag vill ha som second skärm.
Samma problem där, fungerar inte.

Notera att jag kunnat ha min TV kopplad via HDMI... Jag har även testat min main skärm med displayport via ett annat system och det fungerar felfritt där.

Kan någon hjälpa med detta? Förstår inte ett dugg vad som är fel.

EDIT: Nu fick jag att HDMI att fungera med min andra skärm medans jag har DVI kopplad till min main. Det som är återstående är DisplayPorten att den inte funkar övht till min main skärm. Notera att den hittas också men på skärmen står det bara "no Displayport signal" ...

Fick HDMI att fungera.
Visa signatur

/Ben~

Permalänk

@Benna: Hade exakt samma problem som dig! Använd Display Driver Uninstallation (DDU), sen laddar du hem nya drivisar. När du installerar dem kör du bara på DP skärmen! funkar kanon för mig iallafall! Efter det kopplar du bara in DVI skärmen! Funkar inte det testa tvärt om!

Visa signatur

Pc 1
CPU: I7 4790k GPU: Palit 2080ti RAM: 16 GB 1866 Mhz MB: Msi Z87 G55 PSU: Fsp 1200W Ljudkort: Asus Xonar Essence Stx II Chassi: Phanteks Enthoo Pro

Pc 2
Cpu: I7 4770 GPU: Gtx 660 Gigabyte RAM: 12 GB 1066 Mhz MB: Asrock z67: Corsair 400W Ljudkort: Asus Xonar Dgx Chassi: Silverstone Grandia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddie-97:

@Benna: Hade exakt samma problem som dig! Använd Display Driver Uninstallation (DDU), sen laddar du hem nya drivisar. När du installerar dem kör du bara på DP skärmen! funkar kanon för mig iallafall! Efter det kopplar du bara in DVI skärmen! Funkar inte det testa tvärt om!

Så du menar att jag avinstallerar Nvidia's drivrutiner och använder DDU för att göra det? Sedan omstart med enbart ena skärmen med DP inkopplad?

Note:
Notera att jag har två GPU's (moderkorts inbyggda och nvidia gtx)

GPU # 0001 Detected : Intel(R) HD Graphics 4600
GPU DeviceId : pci\ven_8086&dev_0412
Detected Driver(s) Version(s) : 20.19.15.4331
INF : oem42.inf
INF Section : iHSWD_w10
--------------
GPU # 0002 Detected : NVIDIA GeForce GTX 980 Ti
GPU DeviceId : pci\ven_10de&dev_17c8
Vbios : Version 84.00.4b.00.3
Detected Driver(s) Version(s) : 10.18.13.6472
INF : oem53.inf
INF Section : Section045
--------------

UPDATE: Att avinstallera ALLA gpu's drivrutiner är vad som hjälpte. Sedan starta om datorn med Displayport när man kör i "noll-drivrutin" status och så ska det fungera och sedan installera drivrutinerna till din GPU som du kommer använda och sedan stäng av och koppla de skärmar du vill ha. Tack.

Visa signatur

/Ben~