Sänka samtalsvolym under minstgränsen?

Permalänk

Sänka samtalsvolym under minstgränsen?

Hej!

Jag har en rootad Samsung Galaxy S5 som jag tycker låter alldeles för mycket vid telefonsamtal ibland. Om jag t ex sitter i ett tyst rum och pratar kan det ibland vara obehagligt högt, och dessutom är nog inte alla eventuella andra i rummet intresserade av att höra alla mina samtal. Och "volym under samtal" är alltså satt på lägsta. Så jag undrar hur man enklast kommer undan det här? Hur kan jag sänka samtalsvolymen under lägsta? Vill helst slippa komplicerade appar utan få det så enkelt och diskret som möjligt förstås, men blir nog tvungen att ta vad som finns, för det här börjar bli jobbigt.

Tack på förhand!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Hej!

Jag har en rootad Samsung Galaxy S5 som jag tycker låter alldeles för mycket vid telefonsamtal ibland. Om jag t ex sitter i ett tyst rum och pratar kan det ibland vara obehagligt högt, och dessutom är nog inte alla eventuella andra i rummet intresserade av att höra alla mina samtal. Och "volym under samtal" är alltså satt på lägsta. Så jag undrar hur man enklast kommer undan det här? Hur kan jag sänka samtalsvolymen under lägsta? Vill helst slippa komplicerade appar utan få det så enkelt och diskret som möjligt förstås, men blir nog tvungen att ta vad som finns, för det här börjar bli jobbigt.

Tack på förhand!

Sätt en tejpbit över högtalaren.
Det borde dämpa det värsta.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Sätt en tejpbit över högtalaren.
Det borde dämpa det värsta.

/Lifooz

Samtidigt behöver jag ju högre ljud vid andra tillfällen, när jag är på bullriga bussar etc kan ljudet ibland nästan vara för svagt. Detta gäller endast samtalsvolymen alltså.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Efter att ha kollat snabbt på internet verkar verktyget sTweaks kunna hjälpa dig. Värt ett försök iaf.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Får meddelande "Sorry, no kernel support!" i sTweaks

Visa signatur