Ny mobil runt 3 - 3.5k

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
asd
Registrerad
Jul 2006

Ny mobil runt 3 - 3.5k

Tjena gott folk.

Sitter just nu på iphone 5 men behöver en ny mobil och har tänkt mig en android lur denna gång. Det jag är ute efter är en mobil med:

• Helt ok kamera

• Bra batteritid (extra viktigt)

• Inte jättestor skärm, 5 tum

• Olåst

De jag funderar lite på är nexus 5x eller kanske LG g4 eller kanske g3. Jag använder inte mobilen konstant men kollar dagligen på youtube i kanske 30, 40 minuter, surfar och enkla ordpussel spel kanske jag har lust med ibland. Vill såklart veta vad ni har att rekommendera, gärna med länkar till sidor som har de inne.

Tack på förhand.

Intel Core i5 2500k | Ripjaws 8gb DDR3 800Mhz | GeForce GTX 780 | ASRock P67 Pro3 | Crucial MX300 750GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Okt 2014

Tjena!

Sitter själv på en OnePlus One! Låg på cirka 3200:- med frakt. Men lite har hänt sedan dess, så antar att du antingen skulle köpa en "OnePlus X" eller "OnePlus 2". Vet ej om du är speciellt insatt i telefonerna, men grund-idén var att man skulle ha en "flaggskeppstelefon" (t.ex. senaste Galaxy S#) för så lite som möjligt. Så i runda svängar blir det halva priset för en fullfjädrad telefon.

X'en är 5tum medan 2'an är 5.5tum. Batterierna är dugliga på båda, X är 2500mah och 2'an är 3300mah. Båda displayerna är Full HD (1920x1080). I jämförelse (liknande telefon) så har en Samsing Galaxy S6 en mer upplöst display (1440p, 1440x2560px) och mindre batteri 2500mah. S7an har dock 3000mah med samma display.

Lägger gärna ett gott ord för OnePlus då jag tycker man får mycket telefon för pengarna. Även deras support var riktigt bra när jag var tvungen att skicka in telefonen på lagning

https://oneplus.net/se

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | MSI Z97 Gaming 5 | Intel i5 4690K | 3TB lagring | 16GB RAM
Laptop: HP ProBook 6460b - Linux Ubuntu 16.04

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005

Jag köpte nyligen en Nexus 5X efter att min Xperia Z2 gick sönder.

Jag är väldigt nöjd med Nexusen och om man ta hänsyn till priset (kostar 2 490kr på SIBA) är jag ENORMT nöjd. Snabb, bra kamera, helt ok skärm, snygg, alltid senaste uppdateringarna. Minus är isåf kanske batteritiden. Nu har jag bara haft den i 1-2 vecka och batteritiden brukar bli bättre efter några veckor på Androidlurar.

/hulle.

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
asd
Registrerad
Jul 2006

Tack för svaren. Jag lutar faktiskt mot 5X, du nämnde att den kostar 2500 men på nätet kostar 3500 för 16gb modellen?
Annars verkar 32gb ligga på 3000kr på netonnet.

Intel Core i5 2500k | Ripjaws 8gb DDR3 800Mhz | GeForce GTX 780 | ASRock P67 Pro3 | Crucial MX300 750GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jun 2011

huwaei honor 7, passar bra på alla dina kriterier dock 5.2'' skärm. Bra kamera bak samt nästan lika bra kamera på fronten. Batteritiden är kanon med 3.1k mah, samt att huwaei programvara har skitbra batteri besparings funktioner. 2 samtal med 2 minuter vardera samt skärmen nersläckt i 30 minuter tog bara 1% på mitt batteri härom dagen ^^. Samt att den såklart är olåst

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Feb 2014

Har tyvärr inte tips på någon specifikt telefon men kolla upp Xiaomis mobiler. Tycker dem verkar vara väldigt bra för priset. Har dock ingen erfarenhet av dem själv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av steamuser:

Tack för svaren. Jag lutar faktiskt mot 5X, du nämnde att den kostar 2500 men på nätet kostar 3500 för 16gb modellen?
Annars verkar 32gb ligga på 3000kr på netonnet.

När jag köpte den kostade 16 GB 2 490 kr på SIBA, men det var kanske en kampanj. Jag har bara typ 10 appar så jag bryr mig inte om lagringsutrymme.

/hulle.

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
asd
Registrerad
Jul 2006

Stort tack alla för era svar. Jag får ta och fundera lite till nu när jag har fått vettiga svar från er.

Skickades från m.sweclockers.com