Permalänk
Medlem

Trådlösa in-ear

Hej,

Igår kväll under min kvällsrunda så dog tyvärr mina nuvarande lurar så är på jakt efter ett par nya trådlösa in-ear lurar. Har en budget på 1000-1500 men ser givetvis gärna att det blir billigare än så.

Dom kommer att användas vid träning, kollektivtrafik till och från jobbet och annat smått och gott, i vardagen helt enkelt

Har ni några bra tips?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min Sol Republic Shadow (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3283628).
Ljudet är åt det basiga hållet, vilket jag personligen gillar.
Passar mina öron bra, men har inte direkt haft problem med passformen på några in-ear lurar.

Visa signatur

-- Arkade --

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arkade:

Jag är väldigt nöjd med min Sol Republic Shadow (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3283628).
Ljudet är åt det basiga hållet, vilket jag personligen gillar.
Passar mina öron bra, men har inte direkt haft problem med passformen på några in-ear lurar.

Tack för tipset, jag kom i och för sig på att jag inte behöver ha ett par trådlösa lurar egentligen. Har en liten bluetoothdosa jag skulle kunna använda mig av. Så in-ear lurar i största allmänhet får ni gärna tipsa om

Permalänk

@Guestah: Jag kan rekommendera Shure SE215 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=951368)
Jag har haft mina i snart 2 år. Jag har hunnit byta sladden 2 gånger men det har varit helt utan problem. Jag använder mina lurar många timmar dagligen ska jag väl tillägga.

Jag Köpte mina på Reference Audio i stockholm. Där har de digitala kvitton så om de går sönder kommer du bara in och säger ditt namn och personnummer så får du till exempel en ny sladd direkt. Rekommenderas!

/PW

Permalänk
Medlem

Riktigt nöjd med mina Jaybird Bluebuds X, kan inget annat än att rekommendera. Brukar finnas till bra priser

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem

@Guestah:

Jag gav mig in på att försöka få tag på ett par najs bluetooth in-ear för ett tag sen också. Främst för träning.

Mitt val landade på Powerbeats 2 (Beats by Dre)

Powerbeats 2

Mina skulle främst användas till träning, då jag gillar in-ear men har ett problem med att de ramlar ut ur öronen vid löpning.
Ett av mina krav var även att mikrofonen skulle vara vettig.

Jag kan inte vara mer en supernöjd med dessa lurar, ljudet, passformen och hur de släpper in nog med ljud för att kunna vara uppmärksam vid löpning. Superbra! De två största på marknaden just nu är nog dessa och JayBird Bluebuds X2 vilket jag säkert skulle blivit nöjd med också. Testade dock en väns bluebuds och ansåg att de "stod ut" lite väl mycket från örat.

Här har du dessa: Bluebuds

//debben

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Riktigt nöjd med mina Jaybird Bluebuds X, kan inget annat än att rekommendera. Brukar finnas till bra priser

Kan också rekommendera, jag har X men det har kommit ut X2 nu. Har bara hört bra saker om de nya också!

Visa signatur

MS-7673 | i5-2500K @ 4.4Ghz | GTX 670 @ ~1.3GHz | Corsair 24GB VENGEANCE LP | Corsair AX 860W 80+ Platinum | Fractal Design R4

Permalänk

Helsike pojkar.. Ni borde ta en titt på SoundPeats QY7. Kostar 250 spänn från amazon (+/- beroende på erbjudanden).

Ljudet är lite mer åt det basiga hållet på dessa men jag lyssnar mycket på alltifrån punk/oi till band som Sonata Arctica till Melissa Horn till Infected Mushroom. Det är väl inte i särklass det bästa när det kommer till detaljerat ljud men fungerar klockrent vid löpning eller annan träning, för att inte nämna i vardagen överlag. Mikrofonen är lite sisådär, blåtanden fungerar ypperligt och de sitter som en smäck i öronen (man får med 780-miljoner (läs: 6st) olika uppsättningar med "ear hooks".

Ge dem ett försök vet jag, 250kr är inte hela världen

Permalänk
Medlem
Skrivet av digamentra:

Helsike pojkar.. Ni borde ta en titt på SoundPeats QY7. Kostar 250 spänn från amazon (+/- beroende på erbjudanden).

Ljudet är lite mer åt det basiga hållet på dessa men jag lyssnar mycket på alltifrån punk/oi till band som Sonata Arctica till Melissa Horn till Infected Mushroom. Det är väl inte i särklass det bästa när det kommer till detaljerat ljud men fungerar klockrent vid löpning eller annan träning, för att inte nämna i vardagen överlag. Mikrofonen är lite sisådär, blåtanden fungerar ypperligt och de sitter som en smäck i öronen (man får med 780-miljoner (läs: 6st) olika uppsättningar med "ear hooks".

Ge dem ett försök vet jag, 250kr är inte hela världen

Fattar inte hur de sitter kvar i örat? känns som den där klumpen borde ramla av direkt när man rör på sig.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av digamentra:

Helsike pojkar.. Ni borde ta en titt på SoundPeats QY7. Kostar 250 spänn från amazon (+/- beroende på erbjudanden).

Ljudet är lite mer åt det basiga hållet på dessa men jag lyssnar mycket på alltifrån punk/oi till band som Sonata Arctica till Melissa Horn till Infected Mushroom. Det är väl inte i särklass det bästa när det kommer till detaljerat ljud men fungerar klockrent vid löpning eller annan träning, för att inte nämna i vardagen överlag. Mikrofonen är lite sisådär, blåtanden fungerar ypperligt och de sitter som en smäck i öronen (man får med 780-miljoner (läs: 6st) olika uppsättningar med "ear hooks".

Ge dem ett försök vet jag, 250kr är inte hela världen

För dom pengarna verkar det ju nästan för bra för att vara sant... spararen i mig vaknade nu haha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av digamentra:

Helsike pojkar.. Ni borde ta en titt på SoundPeats QY7. Kostar 250 spänn från amazon (+/- beroende på erbjudanden).

Ljudet är lite mer åt det basiga hållet på dessa men jag lyssnar mycket på alltifrån punk/oi till band som Sonata Arctica till Melissa Horn till Infected Mushroom. Det är väl inte i särklass det bästa när det kommer till detaljerat ljud men fungerar klockrent vid löpning eller annan träning, för att inte nämna i vardagen överlag. Mikrofonen är lite sisådär, blåtanden fungerar ypperligt och de sitter som en smäck i öronen (man får med 780-miljoner (läs: 6st) olika uppsättningar med "ear hooks".

Ge dem ett försök vet jag, 250kr är inte hela världen

Tack för att du tog upp dessa, min flickvän löper med en annan modell (QY8) och jag har testat dem och de borde vara ganska lika ändå.
De är värda varje lilla öre kan jag säga.
http://www.amazon.com/dp/B016U75MMC/ref=psdc_12097478011_t1_B...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Hej,

Igår kväll under min kvällsrunda så dog tyvärr mina nuvarande lurar så är på jakt efter ett par nya trådlösa in-ear lurar. Har en budget på 1000-1500 men ser givetvis gärna att det blir billigare än så.

Dom kommer att användas vid träning, kollektivtrafik till och från jobbet och annat smått och gott, i vardagen helt enkelt

Har ni några bra tips?

Tack på förhand.

Du bör verkligen testa att beställa ett par Xiaomi Pistons eller Xiaomi Hybrid. Kostar ett par hundralappar, låter betydligt dyrare. Får alltid väldigt bra recensioner.
Själv har jag Piston 3 som jag är riktigt nöjd med.
De har kommit med nya som heter hybrid, ljudbilden skall skilja något. Kommer själv beställa ett par för att jämföra.
Rekommenderar dig att Googla runt lite och läsa recensioner. Och det kostar som sagt bara ett par hundralappar så man har råd att chansa. Använder mina till en bluetooth-dosa också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guestah:

Hej,

Igår kväll under min kvällsrunda så dog tyvärr mina nuvarande lurar så är på jakt efter ett par nya trådlösa in-ear lurar. Har en budget på 1000-1500 men ser givetvis gärna att det blir billigare än så.

Dom kommer att användas vid träning, kollektivtrafik till och från jobbet och annat smått och gott, i vardagen helt enkelt

Har ni några bra tips?

Tack på förhand.

Supra nitro har varit nere på 400-600kr ett par gånger. Mycket bra ljud i dessa lurar https://m.prisjakt.nu/product/2358530

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av djwalle:

Kan också rekommendera, jag har X men det har kommit ut X2 nu. Har bara hört bra saker om de nya också!

Även jag har läst rekommendationer; men jag valde att tipsa om originalet då, som jag förstått det, har X2 inte uppdaterats på så pass vettiga sätt att prisskillnaden motiveras. Främsta källan.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Även jag har läst rekommendationer; men jag valde att tipsa om originalet då, som jag förstått det, har X2 inte uppdaterats på så pass vettiga sätt att prisskillnaden motiveras. Främsta källan.

Aha, smart! Såg även i ett annat youtubeklipp att dom lanserade X3 på CES

Visa signatur

MS-7673 | i5-2500K @ 4.4Ghz | GTX 670 @ ~1.3GHz | Corsair 24GB VENGEANCE LP | Corsair AX 860W 80+ Platinum | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av digamentra:

Helsike pojkar.. Ni borde ta en titt på SoundPeats QY7. Kostar 250 spänn från amazon (+/- beroende på erbjudanden).

Ljudet är lite mer åt det basiga hållet på dessa men jag lyssnar mycket på alltifrån punk/oi till band som Sonata Arctica till Melissa Horn till Infected Mushroom. Det är väl inte i särklass det bästa när det kommer till detaljerat ljud men fungerar klockrent vid löpning eller annan träning, för att inte nämna i vardagen överlag. Mikrofonen är lite sisådär, blåtanden fungerar ypperligt och de sitter som en smäck i öronen (man får med 780-miljoner (läs: 6st) olika uppsättningar med "ear hooks".

Ge dem ett försök vet jag, 250kr är inte hela världen

Blev ett par sådana till slut var dessutom nedsatta på amazon.co.uk så fick dom för 150 kronor istället

Permalänk
Skrivet av NewCamps:

Tack för att du tog upp dessa, min flickvän löper med en annan modell (QY8) och jag har testat dem och de borde vara ganska lika ändå.
De är värda varje lilla öre kan jag säga.
http://www.amazon.com/dp/B016U75MMC/ref=psdc_12097478011_t1_B...

Okej! Ja, jag blev rekommenderad QY7 av en kollega på jobbet. Han köpte sina i Indien och jag hade svårt att välja en annan modell när han rosade dem så pass mycket.

Skrivet av Guestah:

Blev ett par sådana till slut var dessutom nedsatta på amazon.co.uk så fick dom för 150 kronor istället

Sedär ja, kul! Får hoppas du blir nöjd med dem. Om inte, så är förhoppningsvis inte 150kr hela världen och då börjar istället jakten på något "mer" igen