Dark Souls 3 på PC jämförs mot Playstation 4

Permalänk
Melding Plague

Dark Souls 3 på PC jämförs mot Playstation 4

Testarna på Digital Foundry jämför PC-versionen av Dark Souls 3 med Playstation 4 och kommer fram till att det handlar om små skillnader, där bilduppdateringen är den mest uppenbara.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lata grafikprogrammerare det finns alltså. En PC är kapabel till bättre detaljrikedom och texturer än en PS4 är, och då skall det synas också, punkt slut.

Det verkar inte gå en vecka utan att jag läser en artikel som befäster min åsikt att konsoler är negativt för PC-spelare.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Man tycker väl att motionblur borde vara bättre på konsol ifall det är lägre fps? Lyckas dom kräma ur lika mycket ur en konsol som en PC, förutom upplösningen då, så måste det väl ändå ses som att PC-version är "nerdummad" alternativt inte fått så mycket kärlek som hade varit möjligt.

edit: Ozzed var före med samma tanke.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Att jämföra bilkvalité över youtube är lite som att jämföra bildkvalité genom en skiten lins... Förstår inte varför de inte lägger ut en torrent utav en lossless version eller iaf nära nog.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Sextio bildrutor per sekund <3

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Sextio bildrutor per sekund <3

Ja, det är otroligt vad utvecklingen går framåt!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Lata grafikprogrammerare det finns alltså.

Förmodligen är det inte programmerarna utan annat löst pack högre upp i hierarkin som är grundorsaken. Sannolikt får det helst inte kosta något extra alls, så de har bara fått en halvtimme på sig, typ.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Ozzed:

Lata grafikprogrammerare det finns alltså. En PC är kapabel till bättre detaljrikedom och texturer än en PS4 är, och då skall det synas också, punkt slut.

Det verkar inte gå en vecka utan att jag läser en artikel som befäster min åsikt att konsoler är negativt för PC-spelare.

Så utan konsoler skulle alla spelbudgetar automatiskt bli mycket större? Du har inte reflekterat över att det kan finnas ekonomiska aspekter? Grafiska detaljer är en stor anledning till att budgetarna för AAA spel har stuckit all världens väg och det är en utveckling som inte riktigt verkar vara hållbar i längden.

Varför måste det vara skillnad i grafiken bara för att det kan vara skillnad i grafiken? Bara för att man kan göra något betyder inte att man måste göra det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Entusiast
Skrivet av philipborg:

Att jämföra bilkvalité över youtube är lite som att jämföra bildkvalité genom en skiten lins... Förstår inte varför de inte lägger ut en torrent utav en lossless version eller iaf nära nog.

Kan väl hålla med om det till en viss del men även om bitraten är åt helvete så kan ju faktiska grafiska skillnader pekas ut och visas hyfsat bra via Youtube.
Det enda som är lite svårt och se är väl i så fall skilnader i texturer men det får man väl helt enkelt ta Digital Foundry's ord för

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skäggig legend

"waow"... Lite så.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Inget nytt alltså

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Bilduppdateringen ligger på 60 fps på PC, som även är taket för plattformen.

Men... VARFÖR är det cappat till 60? Jag vägrar tro på att tillverkarna inte är kompetenta nog för att fatta hur man kodar ett spel som kan gå över 60 fps utan att spelet börjar bugga på ett eller annat sätt, även om historien talar annorlunda för just dark souls.

Less jag blir. Så svårt kan det inte vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Att jämföra bilkvalité över youtube är lite som att jämföra bildkvalité genom en skiten lins... Förstår inte varför de inte lägger ut en torrent utav en lossless version eller iaf nära nog.

Jag tror det är för att youtube är en populärare plattform som kommer nå ut till fler tittare än en torrentsite.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Avstängd

Såg knappt någon skillnad på i de stora hela, största var ju framraten var mycket lägre på PS4. Men annars så vare ju inget märkvärdigt.

Däremot så kan nog PC'n kräma på en hel del.

Är mycket intresserad över hur nästa generations konsoler kommer att prestera, om de blir 4k hype över det hela

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av SweClockers:

Bilduppdateringen ligger på 60 fps på PC, som även är taket för plattformen.

Bara att facepalma, hånskratta och gå vidare då. Min tolerans för konsolspel på PC nådde sitt definitiva slut med Far Cry 4. EDIT: Menade Far Cry 3.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Entusiast

@Ninjaflipp @Alling Kan bara instämma i kören... att ett spel är riktigt tungdrivet när det banar iväg upp mot 100FPS och mer kan jag väl ta men att skiten inte ens tillåter en att försöka uppnå sin bildskärms uppdateringsfrekvens är ju ett jäkla hån.

Frågan är bara om det här är ett av de få spelen som kommer kunna låsa upp frekvensen utan fysikproblem som följd men jag tvivlar på det...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Förmodligen är det inte programmerarna utan annat löst pack högre upp i hierarkin som är grundorsaken. Sannolikt får det helst inte kosta något extra alls, så de har bara fått en halvtimme på sig, typ.

Varför vill någon överhuvudtaget jobba på ett företag där man tvingas vara kodapa och får kasta sin yrkesstolthet i sopen? Tragiskt.

Skrivet av Zotamedu:

Så utan konsoler skulle alla spelbudgetar automatiskt bli mycket större? Du har inte reflekterat över att det kan finnas ekonomiska aspekter? Grafiska detaljer är en stor anledning till att budgetarna för AAA spel har stuckit all världens väg och det är en utveckling som inte riktigt verkar vara hållbar i längden.

Varför måste det vara skillnad i grafiken bara för att det kan vara skillnad i grafiken? Bara för att man kan göra något betyder inte att man måste göra det.

Om det finns ekonomiska aspekter så har de räknat fel. Man tjänar inga pengar på att släppa skräp. Om spelet ser ut i princip som på konsol så kan man ju köpa det på konsiol om man vill ha det i så fall, eller?

Sen att cappa vid 60FPS är hål i huvudet. Det finns ingen anledning alls att hålla på med sådanna dumheter. Sörskillt inte idag när fler och fler sitter med skärmar som klarar betydligt högre uppdateringsfrekvenser.

Att AAA-titlar ska ha bra grafik är ju en självklarhet för det de kostar.. Hur bra tror du GTA V hade sålt om det varit i nivå med GTA IV grafikmässigt? en AAA ska ha Wow-faktor som får folk att köpa spelet. Det är ju det som är hela poängen.

Sen ser jag inte att några större spelstudios gått i kånken för att de har "för bra" grafik till sina PC-spel, så jag tror utvecklingen är hållbar så det räcker och blir över.

Dessutom finns det ekonomiska incitament för branchen i stort att se till att hårdvaran får svettas rejält. Om inte grafiken blir bättre och bättre så minskar behovet av att köpa nu hårdvara, vilket skadar hela branchen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Ja, det är otroligt vad utvecklingen går framåt!

Bättre 60 än 30..

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Hur bra tror du GTA V hade sålt om det varit i nivå med GTA IV grafikmässigt?

Bättre än GTA IV garanterat.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Varför vill någon överhuvudtaget jobba på ett företag där man tvingas vara kodapa och får kasta sin yrkesstolthet i sopen? Tragiskt.

Om det finns ekonomiska aspekter så har de räknat fel. Man tjänar inga pengar på att släppa skräp. Om spelet ser ut i princip som på konsol så kan man ju köpa det på konsiol om man vill ha det i så fall, eller?

Sen att cappa vid 60FPS är hål i huvudet. Det finns ingen anledning alls att hålla på med sådanna dumheter. Sörskillt inte idag när fler och fler sitter med skärmar som klarar betydligt högre uppdateringsfrekvenser.

Att AAA-titlar ska ha bra grafik är ju en självklarhet för det de kostar.. Hur bra tror du GTA V hade sålt om det varit i nivå med GTA IV grafikmässigt? en AAA ska ha Wow-faktor som får folk att köpa spelet. Det är ju det som är hela poängen.

Sen ser jag inte att några större spelstudios gått i kånken för att de har "för bra" grafik till sina PC-spel, så jag tror utvecklingen är hållbar så det räcker och blir över.

Dessutom finns det ekonomiska incitament för branchen i stort att se till att hårdvaran får svettas rejält. Om inte grafiken blir bättre och bättre så minskar behovet av att köpa nu hårdvara, vilket skadar hela branchen.

Jag skulle inte ha något emot ifall speltillverkarna slutade lägga tid på extra grafiska effekter till PC om knappt gör någon skillnad mot PS4. I stället kunde de lagt den tiden på att optimera spelen bättre, vilket förmodligen skulle leda till bättre grafik för de flesta, då majoriteten inte kan aktivera de extra effekterna ändå p.g.a. för dålig hårdvara. De relativt få som faktiskt sitter med monsterriggar kan i stället få bättre grafisk kvalitet med högre upplösning (1440p, 4K o.s.v.) och högre framerates.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Så utan konsoler skulle alla spelbudgetar automatiskt bli mycket större? Du har inte reflekterat över att det kan finnas ekonomiska aspekter? Grafiska detaljer är en stor anledning till att budgetarna för AAA spel har stuckit all världens väg och det är en utveckling som inte riktigt verkar vara hållbar i längden.

Varför måste det vara skillnad i grafiken bara för att det kan vara skillnad i grafiken? Bara för att man kan göra något betyder inte att man måste göra det.

Med tanke på att de kan sälja dessa AAA spel för 500-1000kr, i pre-orders är väl problemet. Man fokuserar mycket på grafiken och lite på spelet i sig.

Håller med att grafiken inte måste vara maxad, bara för att den kan. Men samtidigt så håller jag med de andra i tråden att konsoler verkligen låser en PC när man låser grafik-taket och FPS-taket som man gör. Hela poängen att ens göra ett PC spel 2016 är som bortblåst.

Hade konsolen haft 2x prestandan så hade också PC versionen haft motsvarande grafiknivå dock, vilket syns tydligt i hur PS4 och Xbox spelen ser ut, vs hur de flyter. Man skiter i 1080p på sin 4K TV och kör 720/792 och allt annat, bara för att kunna trycka på lite mer grafik. Det säger ju sig själv att det är just mer grafik folk vill ha, och tillverkarna försöker sälja.

Sen visst, man måste inte maxa grafik bara för att man kan, men även de spel som inte gör det lider ändå av sabla massa buggar och problem. Så vad är skillnaden? Får du verkligen ett bättre spel? Får du betydligt billigare spel? I teorin, ja, men på senaste tiden så i praktiken, nej.

Skrivet av Ozzed:

Dessutom finns det ekonomiska incitament för branchen i stort att se till att hårdvaran får svettas rejält. Om inte grafiken blir bättre och bättre så minskar behovet av att köpa nu hårdvara, vilket skadar hela branchen.

Detta är en bra poäng dock som måste tas med i tanken. Om inte spel pressar hårdvaran, så köper inte folk ny CPU och ny GPU, och resultatet är... ja precis var PCn är idag. Tillverkarna klagar för de säljer inte, nä, tro tusan det när gammal hårdvara räcker så bra som den gör.
Detta både på gott och ont.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ozzed:

Lata grafikprogrammerare det finns alltså. En PC är kapabel till bättre detaljrikedom och texturer än en PS4 är, och då skall det synas också, punkt slut.

Det verkar inte gå en vecka utan att jag läser en artikel som befäster min åsikt att konsoler är negativt för PC-spelare.

Fast är det så konstigt att mest resurser läggs på konsolerna? Såg statistik för Tom Clancy's The Division, enligt den säljs det 20 kopior av detta spel för PS4/XBO för varje PC försäljning. Om du var förläggare med den statistiken, var skulle du lägga majoriteten av resurserna?

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att det var så liten skillnad på det visuella...Jag personligen kan inte spela på 15-30FPS...jag får enorm skallebank...+60FPS eller så får det va.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Varför vill någon överhuvudtaget jobba på ett företag där man tvingas vara kodapa och får kasta sin yrkesstolthet i sopen? Tragiskt.

Det är mer eller mindre standard. Yrkesstolthet har lägsta prioritet, profit har högsta, och det finns ingen balans. Ekonombabianerna regererar. Det är svårt att hitta ett jobb där det inte ser ut så, så det handlar inte om "vill" utan "har inget val". Kanske är det annorlunda i offentlig sektor, det vet jag inte.

Jobba som spelkodare skulle jag aldrig göra frivilligt; jag har insiderinformation från ett antal personer i olika spelföretag om hur genomruttna arbetsvillkor de har.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Adam West:

Inget nytt alltså

Precis, inget nytt under solen här. Vart ligger nyhetsvärdet i detta? Det finns en skitstorm av denna typen av jämförelsevideos på tuben, med hjärndöda och ändlösa diskussioner.

Nyheter som denna tycker jag personligen inte hör hemma på Sweclockers, vem är André Granroth som skrev den här nyheten lixom?

Förklarar kanske kvalitén på nyhetsinlägget. Känns som att denna nyhet hade passat bättre på FZ.se.

Personligen så tycker jag att den generella kvalitén och sammanhållningen av Swec har blivit sämre sedan FZ och 99mac kom in i bilden, känns så spretigt och osammanhållande.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om det finns ekonomiska aspekter så har de räknat fel. Man tjänar inga pengar på att släppa skräp. Om spelet ser ut i princip som på konsol så kan man ju köpa det på konsiol om man vill ha det i så fall, eller?

Varför blir ett spel skräp bara för att det ser ut som det gör på en konsol, seriöst? Jag förstår inte din poäng alls här. Vist grafik är en del av vad som gör ett spel till ett bra spel, men långt ifrån alla bitar i pusslet.

Så frågan om varför du skulle köpa det till konsol och inte PC? Tänk T.ex. om du inte har en PS4/Xbox one men en PC? Ska du då gå och köpa en konsol för detta?, Det finns fler anledningar varför man vill t.ex. skaffa PC ver, i detta fall T.ex. om du vill spela i 60 FPS och har en dator kapabel för att spela spelet i den frameraten.

Så vad jag vill komma till, valfrihet är bra, välj plattformen du vill spela spelet eller kan spela spelet på och ha roligt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Sextio bildrutor per sekund <3

Skrivet av ClintBeastwood:

Ja, det är otroligt vad utvecklingen går framåt!

Skrivet av Ninjaflipp:

Men... VARFÖR är det cappat till 60? Jag vägrar tro på att tillverkarna inte är kompetenta nog för att fatta hur man kodar ett spel som kan gå över 60 fps utan att spelet börjar bugga på ett eller annat sätt, även om historien talar annorlunda för just dark souls.

Less jag blir. Så svårt kan det inte vara.

Skrivet av Alling:

Bara att facepalma, hånskratta och gå vidare då. Min tolerans för konsolspel på PC nådde sitt definitiva slut med Far Cry 4.

Skrivet av Uzanar:

@Ninjaflipp @Alling Kan bara instämma i kören... att ett spel är riktigt tungdrivet när det banar iväg upp mot 100FPS och mer kan jag väl ta men att skiten inte ens tillåter en att försöka uppnå sin bildskärms uppdateringsfrekvens är ju ett jäkla hån.

Frågan är bara om det här är ett av de få spelen som kommer kunna låsa upp frekvensen utan fysikproblem som följd men jag tvivlar på det...

Skrivet av Ozzed:

Varför vill någon överhuvudtaget jobba på ett företag där man tvingas vara kodapa och får kasta sin yrkesstolthet i sopen? Tragiskt.

Om det finns ekonomiska aspekter så har de räknat fel. Man tjänar inga pengar på att släppa skräp. Om spelet ser ut i princip som på konsol så kan man ju köpa det på konsiol om man vill ha det i så fall, eller?

Sen att cappa vid 60FPS är hål i huvudet. Det finns ingen anledning alls att hålla på med sådanna dumheter. Sörskillt inte idag när fler och fler sitter med skärmar som klarar betydligt högre uppdateringsfrekvenser.

Att AAA-titlar ska ha bra grafik är ju en självklarhet för det de kostar.. Hur bra tror du GTA V hade sålt om det varit i nivå med GTA IV grafikmässigt? en AAA ska ha Wow-faktor som får folk att köpa spelet. Det är ju det som är hela poängen.

Sen ser jag inte att några större spelstudios gått i kånken för att de har "för bra" grafik till sina PC-spel, så jag tror utvecklingen är hållbar så det räcker och blir över.

Dessutom finns det ekonomiska incitament för branchen i stort att se till att hårdvaran får svettas rejält. Om inte grafiken blir bättre och bättre så minskar behovet av att köpa nu hårdvara, vilket skadar hela branchen.

I Dark Souls 2 förlorade utrustning sin "durability" dubbelt så snabbt på PC jämfört med PS3.

Varför frågar ni er?

Jo, durability är i dessa två spel kopplat till hur länge utrustning är exponerat mot andra föremål. Ett bra exempel är vapen. Hur mycket durability ditt vapen förlorar beror på hur länge (mätt i frames) vapnet är "i" fienden (när vapnet paserar igenom fienden för att göra skada). Eftersom PC har dubbelt så hög FPS cap som PS3 orsakar det att vapen är inuti en fiende dubbelt så många frames, därav snabbare durability loss.

Detta har åtgärdats, men jag skulle inte förvåna mig om utvecklarna/motorn de kör inte klarar av högre FPS (tänk Elder Scrolls och fysikbuggar så snabbt FPSen paserar 80/90).

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Jag tror det är för att youtube är en populärare plattform som kommer nå ut till fler tittare än en torrentsite.

Det jag menar är att man kan ladda upp det till youtube och sedan ha en torrent länk i beskrivningen. Man behöver inte ladda upp det på en torrent site för att sprida torrents. Torrents är bara ett sätt att dela data där man inte behöver ha en(eller fler) kraftfull fildelnings server med grym uppkoppling.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Folk gillar verkligen att ge FromSoftware skit men de har som sagt själva meddelat att de inte haft kompetens på PC-utveckling, på Dark Souls 1 -tiden i alla fall. Så det var verkligen en fulportning, och medans grafiken funkade OK efter en tredjepartspatch så är det helt ospelbart med tangentbord/mus.

Viktigast för dom är att Demon's Souls/Dark Souls -fansen får det dom vill ha, inte att hårdvarukåta hemmabyggare kan klicka i "tesseling grad 3", "QCSAA", "hairworks" och "ultra shadow quality" så att de känner att deras hårdvaru-"investering" har lönat sig.

Jag lirar i alla fall inte Dark Souls för att jag vill se senaste state-of-the-art grafikmotorn, det hade vart en besvikelse.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Snigeln Bert:

I Dark Souls 2 förlorade utrustning sin "durability" dubbelt så snabbt på PC jämfört med PS3.

Varför frågar ni er?

Jo, durability är i dessa två spel kopplat till hur länge utrustning är exponerat mot andra föremål. Ett bra exempel är vapen. Hur mycket durability ditt vapen förlorar beror på hur länge (mätt i frames) vapnet är "i" fienden (när vapnet paserar igenom fienden för att göra skada). Eftersom PC har dubbelt så hög FPS cap som PS3 orsakar det att vapen är inuti en fiende dubbelt så många frames, därav snabbare durability loss.

Detta har åtgärdats, men jag skulle inte förvåna mig om utvecklarna/motorn de kör inte klarar av högre FPS (tänk Elder Scrolls och fysikbuggar så snabbt FPSen paserar 80/90).

Är smärtsamt medveten om varför man låser frameraten i spel, men det är ingen ursäkt. Så ska man inte skriva ett spel om man är en stor spelstudio med hundratals anställda.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers