Problem med headset vid byte mellan Högtalare till Headset med ljud.

Permalänk

Problem med headset vid byte mellan Högtalare till Headset med ljud.

Hejsan.
Jag kör med både högtalare och headset inkopplade och byter lite då och då vilket jag vill använda.
Mitt problem uppstår när jag byter från högtalare till headset så uppstår väldigt ofta fler antal problem.
Antingen dör ljudet helt och datorn måste felsöka det så kommer det tillbaka efter ett tag, ELLER så dör ljudet i ena örat i headsetet, då måste jag plugga ut och in headsetet, gör jag det kan första problemet uppstå med att allt ljud dör också.
Har ett TILL problem som gjort att jag inte kan ha jättehögt ljud i mitt headset heller, ett headset ska kunna ha så högt att man ska kunna spräcka skallen, mitt g430 kan nog inte ens uppnå 50% av maximalt ljud, har kollat överallt ang ljud kontroll i mjukvara/datorn etc så detta problem måste vara i samband med varför mitt ljud dör.

Detta problem är nytt, jag har innan ett Siberia v2 headset med 0% fel mellan byte mellan högtalare > headset.
Nu har jag ett Logitech g430 headset och får massvis med problem, vad kan vara felet, eller vad för basic routines bör jag ta för att kanske reda ut det?

Har mjukvaran för logitech installerad, vad mer kan jag göra?