Permalänk
Medlem

Här kommer några bilder på mitt UMX4-bygge. Vi ska snart flytta och det är därför som det är stökigt. Notera att jag kör m-ATX moderkort och jag har inte heller tagit bort plasten från loggan ovanför SSD:erna. Jag har beställt lite kablar som ska underlätta kabeldragningen, tex sata power förlängning och förgrening. Fläktarna som sitter i är original, får se om jag sätter i nya/fler senare. Märker inte av höga temperaturer eller ljudnivåer hittills.

De två sista bilderna tog jag med extra belysning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Nja, var jag som var otydlig. High performence IN i botten på 70%, UT i toppen och bak med silent edition fläktar på ca 50% fläkthastighet. Har även testat lite olika kombinationer. Exempelvis IN i toppen över radiatorn. Men gav inte mycket.

Enda nackdelen med radiator i toppen och UT över dom är den högre temperaturen på cpu. Till skillnad när jag haft radiator i fronten på tidigare chassin och IN över dom. GPU värmer upp radiatorn. Men vi pratar 5 grader eller liknande.

Då är jag med. Jo, borde väl innebära positivt tryck det också.
... men om du fick bättre temps med båda som insug, så kanske det ändå är vettigare? Eller blev grafikkort-tempen högre då?
(eller drog möjligen nätagget upp i varv?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Här kommer några bilder på mitt UMX4-bygge. Vi ska snart flytta och det är därför som det är stökigt. Notera att jag kör m-ATX moderkort och jag har inte heller tagit bort plasten från loggan ovanför SSD:erna. Jag har beställt lite kablar som ska underlätta kabeldragningen, tex sata power förlängning och förgrening. Fläktarna som sitter i är original, får se om jag sätter i nya/fler senare. Märker inte av höga temperaturer eller ljudnivåer hittills.

Snyggt. trevlig att veta att den noctua kylaren får plats.

Skrivet av Roger W:

Då är jag med. Jo, borde väl innebära positivt tryck det också.
... men om du fick bättre temps med båda som insug, så kanske det ändå är vettigare? Eller blev grafikkort-tempen högre då?
(eller drog möjligen nätagget upp i varv?)

Stämmer. Tempen gick upp på GPU, PSU samt MB med insug i toppen. Valde istället att gå med varmare CPU istället för GPU, PSU samt MB.
Provade även insug bak. Men då kändes det som PSU fick jobba mer. Simi-passivt PSU för övrigt. Det blåste väl rakt mot PSU. istället för att suga ut all GPU värme åt andra hållet.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

HD buren för 3.5 diskar går att ta bort.
Men själva buren/cover plate för PSU, SSD och JONSBO loggan sitter där den sitter tyvärr. går inte att ta bort.

Går nog att få in 3st 120 mm fäktar i botten o mman så önskar. Ddock får man nog borra nya skruvhål.

Har du möjlighet att mäta lite för att se om det ens finns plats för 3st 120mm-fläktar i botten efter att man tagit bort-HDD-buren? Använder man enbart 2,5"-enheter så vore det ju kalas om man kunde utnyttja det utrymmet till max när resten av lådan ändå är så pass utrymmeseffektiv

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Ni som har UMX4, vad har ni för nätagg? Hur långt får det vara om man har kvar hårddiskburen? Den infon verkar inte finnas någonstans, och jag funderade på om 180mm inte går in :/ Ping @Rizzt, @twk, @pekkasteele.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Jag har ett Corsair CX500M. Jag vet inte vad begränsningen i längd är.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@twk: I see, det är ju ett rätt kort agg. Vet du på ett ungefär hur många cm du har till godo?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

Ni som har UMX4, vad har ni för nätagg? Hur långt får det vara om man har kvar hårddiskburen? Den infon verkar inte finnas någonstans, och jag funderade på om 180mm inte går in :/ Ping @Rizzt, @twk, @pekkasteele.

Har ett Corsair AX650, det är rätt trångt där bakom med det helt klart. 160mm på djupet så 180, kan vara väldigt tight, måste iaf se till att alla kablar är inkopplade INNAN agget monteras.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Ni som har UMX4, vad har ni för nätagg? Hur långt får det vara om man har kvar hårddiskburen? Den infon verkar inte finnas någonstans, och jag funderade på om 180mm inte går in :/ Ping @Rizzt, @twk, @pekkasteele.

Hej,

jag har ett Corsair AX760 (160mm)

Jag tror det kan gå med ett 180mm PSU men HD buren kvar. Men då kan du inte köra längre grafikkort kan jag tänka mig. Som till exempel Asus Strix. För de går under nätagget.

Har dock inte kvar HD buren i min. kör endast SSD. Så jag behöver ta
fram denna isf. för att mäta för att verkligen säkerställa ovan.

Här kan du se en bild av en som byggt med ett 160mm PSU

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jo då, det går allt att klämma in vatten.

Börjat vattenkyla CPu för att prova lite.

2x EKWB 240 slim radiatorer. En i botten och en i taket. Sedan en D5 combo 100mm pump/reservoar. Som får ligga ner i fronten där HD buren satt.

Nu återstår att vänta in 1080 TI och block till detta så vattenkyler jag GPU också.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Nu verkar det som att webbhallen har börjat sälja detta chassi, http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/259561-coolte...

Permalänk
Medlem

@Tizzue: Nice! Jag är helnöjd med mitt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizzue:

Nu verkar det som att webbhallen har börjat sälja detta chassi, http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/259561-coolte...

Trevligt! Men beställningsvara. Jag antar att det kommer från Cooltek i Tyskland, vilket inte är så farligt långt, men det kanske gör att många tittar på annat ändå.

Nu har jag dock precis beställt mitt från QuietPC i UK, äntligen Med dagens låga pund så blev det totalt 1776kr med frakt å allt, klart överkomligt, typ samma som Webhallens pris.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizzue:

Nu verkar det som att webbhallen har börjat sälja detta chassi, http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/259561-coolte...

Nice!
Inet hade även kikat in detta chassi men dom kunde tyvärr inte ta in det av någon anledning.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Nu säljer de även m-atx versionen av detta chassit. http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/261957-coolte...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av richie.f:

Ni som har UMX4, vad har ni för nätagg? Hur långt får det vara om man har kvar hårddiskburen? Den infon verkar inte finnas någonstans, och jag funderade på om 180mm inte går in :/ Ping @Rizzt, @twk, @pekkasteele.

Skrivet av pekkasteele:

Har ett Corsair AX650, det är rätt trångt där bakom med det helt klart. 160mm på djupet så 180, kan vara väldigt tight, måste iaf se till att alla kablar är inkopplade INNAN agget monteras.

Skrivet av Rizzt:

Hej,

jag har ett Corsair AX760 (160mm)

Jag tror det kan gå med ett 180mm PSU men HD buren kvar. Men då kan du inte köra längre grafikkort kan jag tänka mig. Som till exempel Asus Strix. För de går under nätagget.

Har dock inte kvar HD buren i min. kör endast SSD. Så jag behöver ta
fram denna isf. för att mäta för att verkligen säkerställa ovan.

Här kan du se en bild av en som byggt med ett 160mm PSU
https://nandizhang.files.wordpress.com/2016/01/img_0803.jpeg?w=2448&h=3264

För att informera andra som kanske har samma fundering så svarar jag mig själv:
Det går utmärkt att få in ett agg som är 180 mm långt tillsammans med 2 st hårddiskar

Visst det är inte lite trångt och jag fick montera bort hårddiskburen för att ordna nätagg och sladdar först, sen sätta dit den igen. Men det går, och jag får även plats att stuva undan lite överblivna kabellängder däremellan (det behövs ju inte långa kablar till grafikkort med layouten hos UMX4...). Iom att jag plockade bort hårddiskburen tillfälligt så kunde jag få dit moddulära kablar efter att nätagget var på plats också.

Såg heller inte att det skulle bli några problem med ett längre grafikkort, men kollade inte det så noga då mitt GTX 970 är rätt standard.

Är för övrigt ruggigt nöjd med chassit! Kvalitet, utseende och funktioner är precis som jag önskat. Kanske att det hade varit trevligare om delen där topp-fläktarna fästs vore i metall som någon annan nämnde, men man kan inte få allt (eller så kostar det dubbelt så mycket)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Istället för att starta en ny tråd, så,dammar jag av denne med en fråga.
Har någon testat att montera cooler masters vertical gfx holder:
http://eu.coolermaster.com/en/case/case-accessories/vertical-...

Undrar om bakändan på gfx'n skulle hamna innan för PSU-plåten.
Samt hur lång gfx får plats fram till plåten? Är det angivna måttet på 310mm fram till dit?

Tanken är om man monterar gfx vertikalt, så borde luftflödet från botten bli mkt bättre.
Kombinera med utblås uppåt, och även montera cpu-kylaren för flöde uppåt.
Bakfläkten sätter man på en lägre hastighet för att blåsa ut om det ens behövs.
PSU'n får inluft från en bottenfläkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molgorain:

Istället för att starta en ny tråd, så,dammar jag av denne med en fråga.
Har någon testat att montera cooler masters vertical gfx holder:
http://eu.coolermaster.com/en/case/case-accessories/vertical-...

Undrar om bakändan på gfx'n skulle hamna innan för PSU-plåten.
Samt hur lång gfx får plats fram till plåten? Är det angivna måttet på 310mm fram till dit?

Tanken är om man monterar gfx vertikalt, så borde luftflödet från botten bli mkt bättre.
Kombinera med utblås uppåt, och även montera cpu-kylaren för flöde uppåt.
Bakfläkten sätter man på en lägre hastighet för att blåsa ut om det ens behövs.
PSU'n får inluft från en bottenfläkten.

Vet inte om jag hänger med riktigt hur du menar, men här är två bilder jag tog precis nu som visar vad som får plats (don't mind the dust...).

Det är alltså ca 27,5 cm fram till plåten vid nätagget (skulle tro att 310mm är till den första hårddisken, jag har den platsen tom nu). Och plåten är bockad lite så det är typ 15,5 cm från moderkortsplåten fram till inre kanten av nätaggsplåten (obs! jag mätte ej från moderkortet nu)

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

När man ändå är inne i den här tråden igen. @Rizzt, du skulle inte vilja lägga upp lite bilder på din vattenkylning? Jag har börjat fundera på det jag med, och det verkar som att EK SE240 skulle kunna gå in både uppe och nere, men exempelvis Alphacool ser ut att vara för stora... Sen vet jag inte riktigt hur man ska tänka med pump och reservoar.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Vet inte om jag hänger med riktigt hur du menar, men här är två bilder jag tog precis nu som visar vad som får plats (don't mind the dust...).
http://i.imgur.com/dy5wS1p.jpg
http://i.imgur.com/rVbrRZh.jpg

Det är alltså ca 27,5 cm fram till plåten vid nätagget (skulle tro att 310mm är till den första hårddisken, jag har den platsen tom nu). Och plåten är bockad lite så det är typ 15,5 cm från moderkortsplåten fram till inre kanten av nätaggsplåten (obs! jag mätte ej från moderkortet nu)

Tack, precis vad jag frågade efter lite otydligt.
Då borde cooler masters vertikala gfx hållare fungera.
Blir nog att köpa PSU'n sist och mäta hur mkt det finns kvar av höjden.

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molgorain:

Tack, precis vad jag frågade efter lite otydligt.
Då borde cooler masters vertikala gfx hållare fungera.
Blir nog att köpa PSU'n sist och mäta hur mkt det finns kvar av höjden.

Tack för hjälpen.

Kan ju säga att nätagget jag har är ett Be Quiet Dark Power 11 650W som är 180mm långt. Det slutar strax innan den första PCI-E-sloten, men sen tar ju kablarna lite plats också

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Fortsätter med några frågor.
Dammfiltret, vad jag har läst så är det inte det bästa.
Har ni ersatt det med något bättre?

Är hela chassiet gjort av aluminium, eller är ramen av stål och magnetisk?
Funderar på om man skulle kunna ta mitt FD filter med magnetram, men det lär inte sitta om underdelen är av aluminium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molgorain:

Fortsätter med några frågor.
Dammfiltret, vad jag har läst så är det inte det bästa.
Har ni ersatt det med något bättre?

Är hela chassiet gjort av aluminium, eller är ramen av stål och magnetisk?
Funderar på om man skulle kunna ta mitt FD filter med magnetram, men det lär inte sitta om underdelen är av aluminium.

Dammfiltren är inte de bästa nej. Jag har läst om andra som ersatt dem med demciflex-filter, men jag har själv inte gjort något. Snarare är jag nor närmast att ta bort dem helt, det är ju så simpelt att ta bort sidopanelen för att blåsa rent då och då.

Sen är det bara den yttre ramen som är av aluminium. Allt på insidan är stål (allt svart på bilderna av silvermodellen), förutom fläktgallret i toppen samt panelen där de övre fläktarna sätts fast som är i plast av nån jäkla anledning. Tycker att det minsann också kunde vara i stål

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Jag kan inte riktigt slå den här lådan ur hågen...
Den är nog fortfarande den snyggaste någorlunda kompakta ATX-lådan som går att få tag på
Så det kanske blir den här lådan ändå i något kommande bygge.. (även om det inte är aktuellt just nu)

Hur är det med ägarna, har ni kvar lådan och trivs ni?
Funkar ventilationen vettigt med tempsen och ljudvolymen? (det jag är mest orolig över)

En fråga: är botten på lådan helt slät aluminium i samma snygga borstade stil som resten av lådan? Och inga förmonterade gummifötter eller liknande heller?
Konstig fråga kanske, men jag har en idé som gnager i bakhuvudet om att kanske vända lådan uppåner och ställa den på hemmabyggda fötter. På det viset borde det falla in mindre damm i lådan uppifrån, och det borde potentiellt kunna hålla ner ljudvolymen en smula. (jag kanske inte gör så i praktiken, men vore bra att veta att förutsättningarna finns!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

In win 909? 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

In win 909? 🙂

Nja "maxitower" är inte speciellt kompakt
(jäklar var dyr den var också!!)

Men du har en poäng, jag borde nog varit mer specifik i mina kriterier:
"Snyggaste någorlunda kompakta ATX låda, med acceptabel ventilation och utrymmen, som inte kostar så mycket mer än 2000kr och som går att få tag på utan fönster" ... är kanske närmre det jag är ute efter, och där jag inte ser så många konkurrenter till Jonsbon!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag kan inte riktigt slå den här lådan ur hågen...
Den är nog fortfarande den snyggaste någorlunda kompakta ATX-lådan som går att få tag på
Så det kanske blir den här lådan ändå i något kommande bygge.. (även om det inte är aktuellt just nu)

Hur är det med ägarna, har ni kvar lådan och trivs ni?
Funkar ventilationen vettigt med tempsen och ljudvolymen? (det jag är mest orolig över)

En fråga: är botten på lådan helt slät aluminium i samma snygga borstade stil som resten av lådan? Och inga förmonterade gummifötter eller liknande heller?
Konstig fråga kanske, men jag har en idé som gnager i bakhuvudet om att kanske vända lådan uppåner och ställa den på hemmabyggda fötter. På det viset borde det falla in mindre damm i lådan uppifrån, och det borde potentiellt kunna hålla ner ljudvolymen en smula. (jag kanske inte gör så i praktiken, men vore bra att veta att förutsättningarna finns!)

Har den kvar och är generellt fortfarande nöjd

Ventilationen är bra skulle jag säga, med tanke på storleken. Inga problem med temps på komponenterna. Men, nätagget går rätt varmt då det inte får luft utifrån. Inte farligt men ändå. Ljudvolymen är väl rätt bra, men mitt grafikkort låter satan under load, men hade nog gjort oavsett chassi (det lät även i mitt gamla Define)

Framförallt hade jag viljat ha lite mer space då jag suktat efter vattenkylning ett bra tag nu, men jag har hållit mig ifrån det just för att chassit är för trångt. Men är vatten inte aktuellt är ju det ett icke-problem. Finns ju en plus-version nu som jag överväger att byta till

Och undersidan är helt slät, samma som fronten. Du får med två platta "kudd-strips" som du klistrar fast själv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Nja "maxitower" är inte speciellt kompakt
(jäklar var dyr den var också!!)

Men du har en poäng, jag borde nog varit mer specifik i mina kriterier:
"Snyggaste någorlunda kompakta ATX låda, med acceptabel ventilation och utrymmen, som inte kostar så mycket mer än 2000kr och som går att få tag på utan fönster" ... är kanske närmre det jag är ute efter, och där jag inte ser så många konkurrenter till Jonsbon!

Det finns mindre varianter också, 904 är billigare och har tre st 3,5" hotswap internt, finns ytterligare en storlek mindre 901.
Glaset ska vara bra mörkt, så om man skippar fläktar och annat mög med RGB osv, så ska det inte vara speciellt bra insyn.
Har planer på att köpa ett 909, och om glaset skiner igenom för mycket får man väl spraylacka insidan med valfri kulör, spegel-silver kanske?
Lite synd att ingen av modellerna kommer med alu-sidor, men känns som de mest stilrena och luftiga alternativen just nu.

Någon som har ett annat case i tankarna i samma stil? Har fasiken inte hittat något, då har jag försökt genomsöka hela internet. Phanteks Evolv X ligger väl hyggligt nära, men massa RGB, också glas, ser mer ut som ett rymdskepp än en möbel, och inga 3,5" i stort sett..

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Tackar för respons!

Skrivet av Starric:

Ljudvolymen är väl rätt bra, men mitt grafikkort låter satan under load, men hade nog gjort oavsett chassi (det lät även i mitt gamla Define)

Ok, lite oroväckande, men om det lät i Definen också så är det kanske inte för mycket att haka upp sig på. Bra ärlig info!
(Vad är det för grafikkort förresten?)

Skrivet av Starric:

Framförallt hade jag viljat ha lite mer space då jag suktat efter vattenkylning ett bra tag nu, men jag har hållit mig ifrån det just för att chassit är för trångt. Men är vatten inte aktuellt är ju det ett icke-problem. Finns ju en plus-version nu som jag överväger att byta till

Den hade jag missat! Verkar inte finnas i Sverige?
Men den går nog bort: den finns inte utan glasfönster tror jag, och de där nya ventilationshålen runt om hela chassit pajar hela estetiken för mig. Inte alls lika snyggt!
För mig är det luftkylning som gäller, så behöver inte utrymmet för vattenkylare... Men ventilationen behöver ju funka

Skrivet av Starric:

Och undersidan är helt slät, samma som fronten. Du får med två platta "kudd-strips" som du klistrar fast själv

Återigen bra info - tack!

Skrivet av The Kristoffer:

Det finns mindre varianter också, 904 är billigare och har tre st 3,5" hotswap internt, finns ytterligare en storlek mindre 901.
Glaset ska vara bra mörkt, så om man skippar fläktar och annat mög med RGB osv, så ska det inte vara speciellt bra insyn.

Mmm 904 är lite cool, men för mycket glas för mig. Mörktonat glas kan funka på mörk låda, men tycker det clashar lite med rå aluminium som jag nog är mest inne på just nu. Lite skum låda layout/ventilationsmässigt också, men kul

Skrivet av The Kristoffer:

Någon som har ett annat case i tankarna i samma stil? Har fasiken inte hittat något, då har jag försökt genomsöka hela internet. Phanteks Evolv X ligger väl hyggligt nära, men massa RGB, också glas, ser mer ut som ett rymdskepp än en möbel, och inga 3,5" i stort sett..

Kanske någon av Raijintek chassina kan funka? Antagligen för få 3.5" platsen för dig gissar jag dock, och ventilationen verkar för begränsad på de jag sett.
Evolv X har jag också funderat på, men nog bara medelmåttig ventilation och är en lite väl svullen överlastad låda med lite för mycket glas/bling för min smak.
...
Önskar nästan Silverstone gjorde en reviderad FT05 med lite cleanare look och en omarbetad aningens större och mer lättarbetad inredning.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Tackar för respons!
Ok, lite oroväckande, men om det lät i Definen också så är det kanske inte för mycket att haka upp sig på. Bra ärlig info!
(Vad är det för grafikkort förresten?)
...
Den hade jag missat! Verkar inte finnas i Sverige?
Men den går nog bort: den finns inte utan glasfönster tror jag, och de där nya ventilationshålen runt om hela chassit pajar hela estetiken för mig. Inte alls lika snyggt!
För mig är det luftkylning som gäller, så behöver inte utrymmet för vattenkylare... Men ventilationen behöver ju funka

Grafikkortet är ett Evga gtx 970. Skulle vara tyst enligt reglerna omdömen men tycker nog inte mitt någonsin varit det, och nu misstänker jag att stenhård kylpasta bara gör det värre. När grafikkortets fläktar står stilla så är resten helt ok.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII