Steelseries släpper tangentbordet Apex M500 med Cherry-brytare

Permalänk
Medlem

Jag har ett 6Gv2. Och jag hade nog kunnat tänka mig att byta upp mig efter alla dessa år om det var vit bakgrundsbelysning. Men jag kör vidare.

Permalänk
Medlem

Mycket bra tangentbord, har alla bra funktioner som behövs. Tycker dock inte att det riktigt är värt 1100. 800-900 skulle vara en mer rimlig prislapp...

Riktigt bra med att det ar blå belysning. Står inte ut med alla tangentbord som hade röd belysning bara pga att det var röda brytare. Ser fult ut.

Permalänk
Avstängd

Bra att den inte har massa räfflor som smuts och äckel samlas.
Skönt att det går att inaktivera bakgrundsbelysningen.

Men tangentbordet är för dyrt.

Permalänk
Medlem

@makarickiri: Kräsen för mig innebär kvalité.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelseriesDavid:

Vi har fortfarande vårat mekaniska flaggskepp M800 där man kan välja alla färgerna (även vitt) och grymma linjära mekaniska brytare.

Snälla, gör allt i din makt för att få de stora grabbarna inom Steelseries att i alla fall tänka tanken att göra en TKL-version av M800. Jag köpte M800 och blev kär i brytarna, men det är så extremt brett. Tyvärr för brett för att jag kunna använda det (allmänt okomfortabelt, fick flytta hela kroppen när jag gick från att spela till att skriva och slog i musen i tangentbordet, kör med ganska låg sens). Så nu ligger det och samlar damm tyvärr och använder ett Corsair K65 istället. Väldigt synd. Trodde faktiskt att Apex M500 skulle vara just det men det här var inte så upphetsande tyvärr.

Permalänk
Medlem

En TKL version skulle vara intressant, själv gillar jag starkt bord med blåa leds och föredrar dem över vita som finns på mitt nuvarande ducky shine 3 tk..

Visa signatur

3570K | CM Seidon 240M | 16GB | 7950| 240GB SSD 2TB HDD |FD R5 | XL2411T | Zowie ZA-13 | Ducky G2PRO_Black | Ducky Shine 3TKL_RED | Corsair K90_RED | OnePlus X

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Det är ju dyrare än 6Gv2 som det ska ersätta och det är inte ensamt om ett mekaniskt tangentbord med bakgrundsbelysning för runt 1000 kr.

Oj, missade det, trodde priset skulle matcha G6 v2:an

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Hej! Är det någon som vet om man kan synka de med spotify? Dvs pausa, byta låt osv medans man är inne och spelar? Mvh