Spegla / Styra androiden med datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

Spegla / Styra androiden med datorn.

Hej.

Jag har varit klumpig och tappat min Samsung S6 i golvet. Inte bara så att skalet sprack utan även lcdn gick sönder och är nu helt svart. Således kommer jag inte in i den. Det funkade bra med USB-kabel att föra över foton och videos. Med google kontot fick jag även över apparna. Tyvärr så är ett spel jag hade "enhetsbundet" så jag är tvungen att börja om eftersom jag aldrig connectade det mot facebook Jag är rätt dålig på det här med datorer och teknik men försökte iaf föra över de cachade filerna från den trasiga S6an till en A5 som jag köpt nu. Det var inte så enkelt tyvärr. Sökte på trådar om detta men hittade bara trådar från ett par år tillbaka och äldre. Eftersom touchen också är trasig är det ingen mening att försöka med microusb/hdmi koppling. Nu, för att inte bli för långrandig, undrar jag om det finns ngt program man kan ladda hem som via usb speglar/styr telefonen på datorn så att jag med musen kan klicka mig fram och ställ in t'ex NFS på min trasiga telefon? Eller är det kört för min del.

Novis som jag är blir jag tacksam för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2004

Koppla in en skärm via minihdmi och en mus mha en USB-otg-kabel så borde du kunna styra telefonen. Kabeln finns att köpa på Clas Ohlson, Kjell osv..

Skickades från m.sweclockers.com

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Asus R9 290X DCU2 4GB | 2*LG W2242PE
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 2TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

Tack för svar.

Problemet är väl att det bara finns en miscrousb in/utgång. För att koppla in både mus och skärm behövs väl två? För inte kan väl ngn slags adapter ta emot signaler från en mus och sända ut signaler till en skärm igenom samma microusb? Vilken adapter ska man i så fall ha?

Jag är tyvärr novis på sånt här :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av Teutonic_Terror:

Tack för svar.

Problemet är väl att det bara finns en miscrousb in/utgång. För att koppla in både mus och skärm behövs väl två? För inte kan väl ngn slags adapter ta emot signaler från en mus och sända ut signaler till en skärm igenom samma microusb? Vilken adapter ska man i så fall ha?

Jag är tyvärr novis på sånt här :/

Jag missade att du kopplar skärmen via USB-porten.
Men det borde absolut fungera att koppla både in- och utenheter i samma usb-hubb, som du då får koppla till telefonen via otg-kabel.

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Asus R9 290X DCU2 4GB | 2*LG W2242PE
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 2TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6