Mus och Tangentbord glappar när skärmens strömkabel åker av?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jul 2013

Mus och Tangentbord glappar när skärmens strömkabel åker av?

Hejsan!
Nu är det så att jag har haft ett problem en längre tid men har fått nog nu...
Min skärms strömuttag glappar (jag har testat byta sladd så jag vet att det är skärmen) och jag märker att varje gång den glappar så stängs musen av och ibland mus och tangentbord. Aldrig bara tangentbordet. Har letat efter svar men hittar inget, så jag vänder mig till er som sista hopp om att få allt att fungera som det ska igen.

*Edit*
Mina specs och kringutrustning:
i5 3470 3,6Ghz
HyperX Savage 16gb RAM
GTX 760 2GB
Windows 10 som är installerat på min 256 GB SSD
1TB Hårddisk

Tangentbord: Logitech G110 (har haft detta i väldigt många år nu haha)
Mus: Steelseries Rival
Skärm: Philips 273E 27" överclockad till 75 Hz

Tack på förhand! <3
Mvh Hetsar

Otillräckligt med information
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Är musen och tangentbordet direkt kopplade till datorn eller är de kopplade till skärmens USB-portar (om sådana finns på sin skärm)?

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2012

@xHetsar: Sitter skärmen och datorn inkopplade i samma eluttag? Testa att byta isf och se om det kan bli bättre

Moderkort: ASUS Z97-A CPU: Intel i7 4790k @4.7GHz CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 4x4GB 1600MHz GPU: Asus Strix 1080 SSD: Crucial MX300 750GB, Intel 530 240GB HDD: WD Green 2TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech G900 Ljud: Audioengine A2+ & Wharfedale D10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Icte:

Är musen och tangentbordet direkt kopplade till datorn eller är de kopplade till skärmens USB-portar (om sådana finns på sin skärm)?

Nej dem är kopplade direkt till moderkortet :s

Skrivet av SYRE:

@xHetsar: Sitter skärmen och datorn inkopplade i samma eluttag? Testa att byta isf och se om det kan bli bättre

Jag kan testa detta och återkomma!

Testade och det hände direkt efter, skärmen glappade och musen stängdes av och sattes på när skärmen var igång igen... Tror ni de kan vara Steelseries Engine och Logitech programmet som stör? Dem är kanske beroende av en fungerande skärm?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015

@xHetsar: Laga den glappande skärmen?
Hur "glappar" det? Skärmen blir svart slumpmässigt? Eller när du rycker i något?
Skruva isär skärmen (om garantin e slut: annars felanmäl) och kolla spänningskontakten. Eller "staga upp" kontakten utifrån med tejp/silikon/skumgummi/buntband eller något annat lämpligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av Felion1337:

@xHetsar: Laga den glappande skärmen?
Hur "glappar" det? Skärmen blir svart slumpmässigt? Eller när du rycker i något?
Skruva isär skärmen (om garantin e slut: annars felanmäl) och kolla spänningskontakten. Eller "staga upp" kontakten utifrån med tejp/silikon/skumgummi/buntband eller något annat lämpligt

Tror strömkontakten är den som glappar för jag har mus sladden bakom skärmen och när jag rör hastigt ibland så kan den glappa, också om jag flyttar skärmen minsta lilla. Köpte skärmen på blocket för 2 år sedan tror jag. Den funka perfekt fram tills kanske några månader sedan. Jag plockar isär den o kollar läget, återkommer strax!

*Edit*

Skärmen är konstruerad så jag inte ska kunna öppna den... Dock så såg jag att strömkontakten är lite dåligt behandlad då en av "pinnarna" är en aning böjd, inte mycket alls men man ser det om man kollar noga. Har glömt o nämna att för att jag ska få ström i den igen så får jag vricka den fram och bak tills jag hittar rätt läge.