Subtitles genom ES File Explorer-lan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Jun 2009

Subtitles genom ES File Explorer-lan?

Tja!

Jag har kört ES File Explorer väldigt länge och har på senare tid även börjat använda den som en "media-hub" för att komma åt filmer mm på datorn genom LAN-funktionen. Fungerar utmärkt att streama det och dessutom att skicka till Chromecasten via ett plugin. Det är dock en sak som inte vill fungera: Subtitles.
I filmmappen så har jag filmen + en annan mapp med subbarna i. På en film så har jag massor av olika subb-format tex srt, sub och idx, men ingen av dem vill fungera. Vad som är värre med just ESFE är att när man klickar igång en film så finns det inget alternativ för att välja subtitles (jag har iaf inte kunnat hitta något).

Så min fråga följer som så här: är det någon som vet ifall det är möjligt öht att få subs till sina filmer genom den här appen, och i så fall hur?
Det vore väldigt synd om det sviker sig just på subbarna eftersom att allting annat fungerar perfekt utan något strul alls.

Tack på förhand för svar.

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

ES File Explorer är, som namnet antyder, en filutforskare. Det är din mediaspelare som hanterar undertexter, inte filutforskaren.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av LemonIllusion:

ES File Explorer är, som namnet antyder, en filutforskare. Det är din mediaspelare som hanterar undertexter, inte filutforskaren.

Den har dock inbyggd mediaspelare som heter ES Media Player... Men du har i princip rätt ändå, det är inte filutforskaren som sköter median/undertexterna, men det är trots allt filutforskarens mediaspelare som inte verkar ha stöd för det..?

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av vompen:

Den har dock inbyggd mediaspelare som heter ES Media Player... Men du har i princip rätt ändå, det är inte filutforskaren som sköter median/undertexterna, men det är trots allt filutforskarens mediaspelare som inte verkar ha stöd för det..?

ES Media Player verkar inte ha något stöd för undertexter, men bara att spela upp video är mer än man kan vänta sig av något som följer med en filutforskare. Installera en ordentlig videospelare som MX eller VLC istället.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
8700K@stock
1070 Ti@stock

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av LemonIllusion:

ES Media Player verkar inte ha något stöd för undertexter, men bara att spela upp video är mer än man kan vänta sig av något som följer med en filutforskare. Installera en ordentlig videospelare som MX eller VLC istället.

Fördelen med att använda ES File Explorer som videospelare är dock att man har 2 saker i en samlat, (3 om man räknar med LAN-funktionen för åtkomst av datorn), men får väl överväga MX eller VLC ist, har de Chromecast-stöd för övrigt?