Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
borlänge
Registrerad
Feb 2013

Skicka paket webbshop!?

Jag har börjat fundera på att öppna en webbutik/webbshop.
Allt ser grönt ut förutom jag vet inte hur jag ska mig till med att frakta varorna?

Jag tänkte sälja lätta saker så inge STORA paket behövs.

Men jag skulle vilja veta om de är någon som har kunskap hur man ska gå till väga på smidigast sätt?

Har inte lust att gå ner till post ombudet varje dag och skicka iväg 50+ paket.

Någon som har kunskap? :/

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | bitfenix outlaw | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2004

Skulle tro att det är betydligt billigare att gå till posten och skicka än att dom kommer och hämtar paketen av dig, tror det finns tjänster där du kan boka frakt, skriva ut fraktgrejen va de nu heter och göra klart paketen via posten.se sen bara lämna in på posten

Citera om du vill ha svar :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2009

Du börjar definitivt med att lämna in paketen själv. Växer webbshoppen sen så kan du ju börja fundera på hämtning.
Du får se det som en del av allt jobb som man måste lägga ner när man startar eget!
Är du arbetskygg så är det inget för dig.

[B][I]CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
MSI Z87 MPOWER | i7 4770k | Gigabyte G1 GTX1070ti | 16GB Corsair Vengeance | Samsung 850 PRO 500GB | Steelseries Sensei, Rival | Audio-technica ath-m50x | Q-pad MK85

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Tyvärr är det nog det bästa sättet för dig i början.

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
borlänge
Registrerad
Feb 2013

Tack för svaren allesammans!

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | bitfenix outlaw | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av spokiii:

Jag har börjat fundera på att öppna en webbutik/webbshop.
Allt ser grönt ut förutom jag vet inte hur jag ska mig till med att frakta varorna?

Jag tänkte sälja lätta saker så inge STORA paket behövs.

Men jag skulle vilja veta om de är någon som har kunskap hur man ska gå till väga på smidigast sätt?

Har inte lust att gå ner till post ombudet varje dag och skicka iväg 50+ paket.

Någon som har kunskap? :/

Vill inte vara negativ men tror du kommer jubla och fira första dagen du behöver skicka 50 paket om du inte har en otroligt bra ide på en webbutik som helt saknas idag.