Nu till frågan, finns det någon "lokal" applikation som gör ungefär samma sak som Runtastic, Runkeeper osv men inte säljer all data vidare? Kan gärna tänka mig att betala för en sådan. Finns det ingen kanske man skulle börja fila på en egen.
Själv använder jag Zoirun utvecklas av Runteq Oy. Appen är ännu i tidigt stadie. Men utvecklas kontinuerligt. Kommer att utvecklas snabbare bara den valfria Zoi produkten lanseras och den kommer att lanseras första veckan i maj. Om de sista bitarna faller på plats.
Alla data lagras på din lokala telefon, inget sparas i molnet.
Annars har jag även kört Polar beat en del.
Edit: polar säljer inte eller byter information med tredjepart.
"Polar does not engage in the practice of selling or trading personal data to other companies for promotional purposes. Unless compelled by applicable law or administrative or judicial order, Polar will not provide personal data to a third party without your permission, except as necessary to process your order, fulfill your requests or manage interactive customer programs. If "
Urklipp från villkoren
Drog precis hem alla tre, Polar, RunnerUp,Zoi Run.
Initialt några tankar:
Polar krävde en del rättigheter, t ex enhets-verkar konstigt. Står även i deras sekretess policy att de delar information med sina dotterbolag, och vem vet vad dessa gör? Kräver även inloggning.
RunnUp är väldigt basic, och en gränssnitt från Gingerbread, men den känns nog mest "säker".
Zoi Run hade fint gränssnitt men inte mycket funktioner.
Ska nog testa både RunnUp och Zoi Run i skarpt läge dock.
Utan att ha hittat något konkret om Polars dotterbolag. Så skulle jag kunna tänka mig att åtminstone ett dotterbolag äger fabrikerna där produkterna tillverkas. Men det är ren gissning från mig.
Inloggning krävs ju för din personliga profil på polar flow. Där visas din personliga utveckling.
Zoirun är i fosterstadiet ännu.
Men du kan kolla in deras hemsida om vad deras ambitioner är. Www.runteq.com