Nytt tangentbord & mus. Passa på butikskampanjen?

Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord & mus. Passa på butikskampanjen?

Hej.

Funderar att inhandla nytt tangentbord samt en ny mus.
Spelar mestadels MMORPG som WoW och skulle vara kul med nytt tangentbord och mus till Legion.

Har funderat mycket på Razer nagan som ser ut att vara väldigt bra till just MMORPG. Även ute efter ett mekaniskt tangentbord som jag hört ska vara till en fördel när de kommer till spelande. Sen finns det alla dessa färger på switcharna som är en smak sak men hört att Brun och Röd verkar vara de mest omtyckta?

Nu är det så att Webhallen har öppningserbjudande (http://www.webhallen.com/datorer_och_tillbehor/kampanjer/aktuella_butikskampanjer/) och där finns:
Razer Naga Chroma Gaming Mouse för 749kr
Logitech G819 Orion Spectrum Mechanical Gaming Keyboard + The Division 1490kr
Qpad MK-85 Pro Gaming Mechanical Keyboard (cherry MX brown switchar) 790kr

Nu till min frågor.
Är Nagan bra och värd det priset, eller ska man gå på andra alternativ som till exempel Logitech G600 och Corsair Scimitar RGB?
Är något av dessa tangentbord något att ha? Vilken är så fall att rekommendera? Om inte de är bra finns de andra tangentbord ni skulle kunna rekommendera?

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar Qpad tangentbordet, har ett MK-80 med blå switchar och ett MK-50 med röda switchar. Jag använder mestadels mitt MK-80 då jag gillar den taktila känslan bättre än den man får med röda.
Har funderat på att skaffa ett tangentbord med bruna switchar istället då min sambo och de jag spelar med stör sig väldigt mycket på allt oljud jag ger ifrån mig med de blå switcharna.
Jag upplever att tangentborden håller hög kvalitet då de har fått stå ut med mycket under åren jag haft dem.

Men det bästa du kan göra i butik är att känna dig för vilket tangentbord som skulle passa dig bäst.
Angående mössen

Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen

Permalänk
Inaktiv

@M.L.: Jag testade en Naga Variant (RZ01-0028) för några år sedan (just till Wow) var trevlig men funkade inte med mina stora labbar till dasslock: men har man små/medelstora händer funkar den nog fint!

Permalänk
Medlem

Tack för informationen, tror de blir en naga och MK-85.