Forumdelen sponsras av

Uppgradera tv paketet, när kommer 4k spelarna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Uppgradera tv paketet, när kommer 4k spelarna?

visste inte var jag skulle placera tråden.

Såg nu att man kan börja köpa 4K blu-ray filmer men vet någon när de riktiga 4K spelarna släpps på svenska marknaden?

Har googlat men hittar inget datum.

Just nu har jag LG 3D blu-ray spelare som börjar göra sitt och Sony 3D tv.

Så jag går i tankarna att när jag uppgradera så ska allt vara i Sony eftersom jag är nöjd med sony samt man har sony 3D glasögon så vill slippa köpa nya bara för att man köper annat fabrikat.

Intel Core i5-4690K 4,4GHz, Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3,, Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz, Corsair CX750M, SSD 125GB, HDD 2tb, GTX1080 Strix
Laptops: MSI GT70 2pc dominator och MSI GT73VR 6RE Titan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2006

@hellmix: Underbart. Någon i samma båt som mig. Har en 4K TV och vill kunna köpa mina filmer i den upplösningen. Men likt dig saknar jag en 4K-spelare.

Har kikat på denna. Står att det är "4K uppskalning" men vet inte om det anses som att det är en ordentlig 4K spelare. Jag som inte är 100% insatt skulle gärna vilja få svar. Annars verkar den prisvärd.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2504038

(Håller tummarna att vi båda kan finna något bra nu.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Eftersom du vill ha en spelare från Sony får du vänta då de väntar med att släppa en spelare tills det finns fler filmer släppta (just nu finns ca 50 filmer i UHD på Blu-ray) och preliminärt säger de Mars 2017 (http://4k.com/news/sony-is-also-moving-into-the-manufacture-o...)
I dagsläget så får man vänta lite, men det ser ut som att Samsungs UHD spelare kommer släppas inom kort här i Sverige, Hifi klubben räknar med att få in dessa i lager 22/4 medan Webhallen har 1/7 som leveransdatum.
Panasonics spelare hittar jag inget releasedatum på men den lär väl komma ungefär samtidigt som Samsungs skulle jag tro, men man ska vara riktig filmfantast för att lägga 9000 på en spelare, speciellt när det fortfarande knappt finns några filmer i formatet

@Drevlin nej det där är inte en ordentlig 4k spelare, står även i prisjaktlänken du postar att den inte är en UHD spelare, UHD=4k.

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2016

@Drevlin: om det är uppskalning så tror jag inte att det är riktig 4k, låter ju lite b när det är uppskalning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

@TiasE: tackar får avvakta tills de kommer till elgiganten eller annan butik där man kan titta på vad det är för skillnad på dem egentligen 5kkr kontra 9kkr.

Intel Core i5-4690K 4,4GHz, Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3,, Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz, Corsair CX750M, SSD 125GB, HDD 2tb, GTX1080 Strix
Laptops: MSI GT70 2pc dominator och MSI GT73VR 6RE Titan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2006

Då stämde det jag anade då. Bara att bita ihop och vänta då.
Tack för så snabba och raka svar. ^_^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2010

Finns idag bara två Ultra HD Blu-ray spelare i Sverige:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=606#rparams=m=s26709778...
Samsung och Panasonic.

CPU: Core i7-7700k @ 4GHz Cooling: Noctua NH-D14 MB: Asus ROG STRIX Z270H Ram: Corsair 16GB DDR4 3000MHz GPU: KFA2 NVIDIA GeForce GTX 1080 EXOC SSD: Samsung 830 Pro 512Gb / Kingston SSD 128Gb / Corsair Force 3 120Gb HDD:Seagate Barracuda 500GB, Seagate Barracuda 2TB Audio: Creative Sound Blaster Z Case: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design 1000W OS: Windows 10 x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Lär nog dröja åtminstone till nästa år skulle jag tro innan alla de stora tillverkarna har modeller ute.
Blir en uppgrade för mig då med!

Skickades från m.sweclockers.com

He was truly the Bright Night