Permalänk
Avstängd

Barbs eller compression?

Hejsan,

Funderar på att bygga en ny burk med vattenkylning. Har vattenkylt mina datorer de senaste 10 åren men aldrig använt compressions tidigare då de inte känns lika säkert (?) de är frågan. Jag flyttar min dator då å då till LAN och liknande så vill ha en dator som inte riskerar att läcka. Har alltid tidigare kört med 7/16 slang på 1/2" suttit som berget t.o.m utan klämmor. Bygget kommer bli i ett moddat Cooltek C3 de som ska vattenkylas är CPU & GPU.

Så vad säger ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruggs:

Hejsan,

Funderar på att bygga en ny burk med vattenkylning. Har vattenkylt mina datorer de senaste 10 åren men aldrig använt compressions tidigare då de inte känns lika säkert (?) de är frågan. Jag flyttar min dator då å då till LAN och liknande så vill ha en dator som inte riskerar att läcka. Har alltid tidigare kört med 7/16 slang på 1/2" suttit som berget t.o.m utan klämmor. Bygget kommer bli i ett moddat Cooltek C3 de som ska vattenkylas är CPU & GPU.

Så vad säger ni?

Aldrig haft problem med compression fittings. De enda läckorna jag haft är från 45c vinklarna.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.