Avbryta köp med abonnemang

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2011

Avbryta köp med abonnemang

hejsan!
jag skulle köpa en lg g4 utan abonnemang på cdon, men glömde på något vis att klicka ur "med abonnemang" och har nu alltså beställt "tele2 fästpris 0,5 gb" utöver telefonen. hur gör jag för att avbryta köpet?
jag vill gärna fortsätta köpet på g4 om det är möjligt, men om jag måste för att avbryta abonnemanget så kan jag avbryta hela köpet.
har jag satt mig i en svår knipa nu eller vad gäller?
mvh
Léon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Feb 2005

Ptja börja med att ta kontakt med stället du köpte ifrån snarast möjligt så de kan ev makulera din order om de är möjligt samt leverantören av abonnemanget.

Desktop|Intel I7 6700k|Asus Z170-e|Nvidia GTX 1070|Corsair DDR4 2x8GB|525GB SSD|1,5TB
Mouse|Steelseries Sensei|Keyboard|Qpad MK50|Monitor|Benq XL2420t|Benq G2010WA
Laptop|HP ProBook 4320s I3|128GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 411j 13TB
Tab|Nexus 7 2gen 16GB|Phone|iPhone 7 32GB|HTPC|2x Raspberry Pi 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Dec 2011

Borde väl inte vara några problem när du inte själv kryssat i att du vill ha abonnemang.
Och lite konstigt att det inte framkommer i kassan att även abonnemang tillkommer.

Intel i7 6700K - Asus Z170 Pro Gaming - Corsair Dominator Platinum 16GB 2400MHz C10 - Asus ROG Strix RX 480 - Samsung 960 EVO 500GB, Samsung 850 EVO 500GB - be quiet! Pure Rock - Corsair HX850 V1 - Cooler Master HAF X - Asus BW-16D1HT - Asus 24" MG248Q - Corsair M65 Pro - Corsair K70 RGB Rapidfire

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2008

Du har genom distansavtalslagen 14 dagars ångerrätt. Så det är ingen fara, men det är absolut smidigast för alla parter att makulera hela köpet och sedan köpa på nytt

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2007

Det är bara att hör av dig till tele2 så kan dom stänga ner abonnemangen och låta dig fortsätta delbetala luren.

Fractal R4 | i5 4690k @ 4.5GHz | 8GB RAM | GeForce GTX670 | Samsung Spinpoint F1 500GB | Samsung 840 Basic 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Dec 2011

Tack för så snabba svar!

Skrivet av MammDiin:

Borde väl inte vara några problem när du inte själv kryssat i att du vill ha abonnemang.
Och lite konstigt att det inte framkommer i kassan att även abonnemang tillkommer.

ja det blev en liten chock på kvittot jag fick direkt efter köpet

Skrivet av Specias:

Du har genom distansavtalslagen 14 dagars ångerrätt. Så det är ingen fara, men det är absolut smidigast för alla parter att makulera hela köpet och sedan köpa på nytt
Skickades från m.sweclockers.com

okej jag skickade en annullering till cdon så får vi se hur de reder ut det

Skrivet av Immigration_Dude:

Det är bara att hör av dig till tele2 så kan dom stänga ner abonnemangen och låta dig fortsätta delbetala luren.

delbetala vill jag inte göra, luren är redan betald, vill bara se till att jag inte får abonnemanget

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Bara kontakta Tele2 så lär det lösa sig, skulle det av någon konstig anledning inte gå att makulera detta så är det bara att säga upp då det inte är någon bindningstid på Fastpris.

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.