Aktuella bilder inifrån olika svenska internetbanker ? (främst Länsförsäkringar)

Permalänk
Medlem

Aktuella bilder inifrån olika svenska internetbanker ? (främst Länsförsäkringar)

Bankerna brukar vara rätt snabba att få in oss som kunder men flera av de stora visar upp noll av sina internetbanker innan man blir kund. Mobilapparna visar de gärna upp.

Går i tankarna att byta bank och gå över till Handelsbanken eller Länsförsäkringar men endast för löne-/transaktionskonto + VISA + internetbank.

Finns det någon på forat som kan ta lite screen's inifrån Länsförsäkringars internetbank ? Drygt att boka personligt möte, sign'a o joxa och sedan tycker man internetbanken suger.

Är ute efter ett clean't UI utan massa fancy grafik och med möjligheter att exportera ut transaktionsdata till .xls eller liknande, kunna gruppera olika konton i olika grupper och köra statistik/rapporter osv.

Vet hur Skandiabanken, Forex, Swedbank, Sparbanken Skåne, Handelsbanken m.fl ser ut redan.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk

Har inte möjlighet att lämna screens för tillfället, men jag tycker deras internetbank är rätt bra.
Inte mycket till fancy grafik, utan enkelt och logiskt för det mesta.
Direkt vid inloggning så har du en startsida med översikt över saldon, nya e-fakturor, meddelanden samt genvägar till betalningar/överföringar.

Dom har stöd för export av kontoutdrag till xls uppdelat per månad.

Det enda jag stör mig på är om man går till lf.se som jag gör av ren rutin så ligger inloggningsknappen kasst. Hemma har jag bokmärke direkt till inloggningssidan, så där lider jag inte av det.

Permalänk
Lego Master

Vi gick över till Länsförsäkringar när vi köpte huset, och helt ärligt har jag varit inne på deras internetbank kanske 2-3 gånger för att sätta upp en automatisk överföring till lillemans sparkonto och något mer. Allt annat (och då menar jag ALLT) sköter jag via appen. Möjligen att jag skulle gå in där för att sälja/byta fonder i mitt ISK, men that's it. Jag ser ingen anledning till att utseendet på deras internetbank skulle påverka ditt beslut när det (förmodligen) kommer vara en extremt liten del av det du faktiskt ser och använder dagligen.

I övrigt håller jag väl med ovan skribent. Den är bättre än Swedbank som jag hade tidigare, iaf.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Inte mycket till bild kanske men svårt att hitta när man inte vill outa sitt eget konto och info.

Annars är länsförsäkringars internetbank nog den bästa jag haft, då har jag suttit på swedbank (som på den tiden fullkomligt sög, dom har nu uppdaterat den rejält och är nu riktigt bra), Handelsbanken (ok men inte mer), Forex (sämst av alla, krävde alltid dosa för att logga in vilket var omständligt att hela tiden ha med sig.

Det bästa är nog helt enkelt om du går in på deras kontor och frågar om dom kan demonstrera för dig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obsidian:

Är ute efter ett clean't UI utan massa fancy grafik och med möjligheter att exportera ut transaktionsdata till .xls eller liknande, kunna gruppera olika konton i olika grupper och köra statistik/rapporter osv.

Jag är inte riktigt tillräckligt servicevillig för att ta bilder på internetbanken, då det skulle behövas en faslig massa sådana för att ge en heltäckande illustration, men min egen upplevelse är att Länsförsäkringar har en bra internetbank. Gränssnittet är rätt minimalistiskt i sin framtoning, och har ingen "fancy grafik" eller liknande - det är textlänkar som på sin höjd har grå eller ljusblå bakgrund som gäller. Om du har sett Nordeas internetbank så skulle jag säga att de är rätt likartade.

Skrivet av Evil-Bosse:

Dom har stöd för export av kontoutdrag till xls uppdelat per månad.

Dock bara 18 månader bakåt i tiden, bör noteras. Kommer man - som i mitt fall - på att man vill börja exportera detta efter att 18 månader har gått sedan man öppnade kontot är den äldre historiken förlorad, om man inte hittar någon bra OCR-programvara (och mina egna försök med Adobe acrobats funktion har varit mindre än framgångsrika). Äldre data kan nämligen inte ens handläggarna på Länsförsäkringar själva få ut i annat än utskrivet pappersformat, som de sedan på sin höjd kan scanna in och skicka över som pdf. Detta tycks mig tämligen absurt, och jag har fortfarande litet svårt att förstå hur det kan ligga till på det viset, men efter att ha ägnat två månaders mailväxling fram och tillbaka med olika led i kundsupporten har jag fått förlika mig med att så verkar vara fallet.

Permalänk
Medlem

Tack för all info boys ! Har bokat in möte med Länsförsäkringar nu. Får ta en titt på internetbanken på plats på kontoret. Swedbanks system (Sparbanken Skåne) har frugan och den tycker jag är bra faktiskt. Körde sjäv tidigare Swedbank med. Jag vill ha en vass internetbank, använder mobilapp väldigt lite faktiskt.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Swedbank har en ny internetbank på G, beta just nu som man kan använda.
https://www.swedbank.se/privat/internet-och-telefontjanster/l...
https://www.youtube.com/watch?v=WtbqA6OHVdc

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag tycker LFs app är grym. Snabbsaldos (swipa ner utan att logga in) är en riktigt smidig funktion. Appen är clean och jag tycker det är lätt att hitta det man söker. Ett plus är att det finns en scanfunktion för pappersräkningar som du bara håller kameran över så tar det 2 sekunder att läsa in OCR, konto och belopp.

Sen mobilt bankid kom så har jag helt gett upp dosan. Bara logga in, godkänna och signera med mobilt bankid. LF har väl dessutom flertalet år i rad blivit utsedda till bästa bank av sina kunder. Har absolut inget att klaga på och kan rekommendera LF.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2