Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

Köpråd av skärmar

Tjena där hade tänkt att införskaffa mig 2 nya skärmar till min kommande dator, hade tänkt köra dual-monitors med en gaming skärm & en skärm för film, surf och standard stuffs.

Går det köra med en 144hz skärm samt en 60hz utan att det skapar några problem? - Vill inte uppleva några problem när jag sitter och spelar och kanske vill byta låt via den andra skärmen, ska helt enkelt flyta på smooth!

Vet inte riktigt vilken skärm jag ska välja så om ni har några tips så uppskattar jag det!

Gamingskärm 144hz - 3k
Standardskärm 60hz - 1.5k

Kan lägga lite mer om de skulle behövas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

ja, det fungerar. problemet blir väl snarare att du stör dig på uppdateringsfrekvensen på din 60hz-skärm och färgerna på din 144hz-skärm. annars kan du köpa dig en dyrare skärm med ips-panel och 144hz samt 2560x1440 och g-sync/freesync men det blir mer än 4500kr.

Stationär: Corsair Crystal 570X | EVGA Z170 Classified K | i7 6700K | EVGA GTX 1080 | Corsair Dominator Platinum 16GB | Custom Loop | Corsair HX750i | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q & AOC q2770Pqu | Corsair Scimitar RGB | Corsair K70 LUX RGB | Philips Fidelio X2 | Samson Meteor | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

@versions: Ah okej så det ända problemet kan vara personliga "uppfattningar" - Har inget direkt överbra grafikkort så en enstaka skärm uppåt 4.5k blir lite overkill Inget som skadar fps/prestanda då via att köra en 144hz och en 60hz under spelande?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av christoffergue:

Tjena där hade tänkt att införskaffa mig 2 nya skärmar till min kommande dator, hade tänkt köra dual-monitors med en gaming skärm & en skärm för film, surf och standard stuffs.

Går det köra med en 144hz skärm samt en 60hz utan att det skapar några problem? - Vill inte uppleva några problem när jag sitter och spelar och kanske vill byta låt via den andra skärmen, ska helt enkelt flyta på smooth!

Vet inte riktigt vilken skärm jag ska välja så om ni har några tips så uppskattar jag det!

Gamingskärm 144hz - 3k

En från BenQ: https://www.inet.se/produkt/2205181/benq-24-xl2411z#specs

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB ||
|| GTX 970 4GB G1 GAMING ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
||Samsung SSD 850 EVO 500GB || Western Digital Green 1TB ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orsa
Registrerad
Maj 2010

Gamingskärm 144hz - 3k

Jag kör en asus vg24qe 144 hz som spelskärm på sidan av har jag en 27" samsung 1080p med va panel
fungerar riktigt bra finns inget som stör mig än så länge.
kör du nvidia eller amd? inom ett par veckor kommer det komma 2 nya skärmar ifrån asus med gsync och freesync på 24" tum
för omkring 3500.

https://www.inet.se/produkt/2205510/asus-24-mg248q#merinfo

om du nu vill ha freesync /g sync.

CPU: i5 3570k 3.8 Ghz Noctua U14S. RAM: 16GB. GPU: 390 nitro 8GB. Skärm ASUS VG248QE. LJUD Xonar stx. HDD Samsung 840 Pro 250.
Låda FD R5. PSU Corsair rmx750. OS Win 10 PRO 64.

Mouse Qpad 8k Keyboard qpad mk-85. Headset Qpad 90.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Okt 2004

jag kör med 2st 1440p skärmar, ena 144hz och andra 60hz. 144hz är en acer xb270hu och den andra är en dell 24", jag störde mig väldigt mkt på den mindre skärmen tills jag skalade ner den till 100% i windows och nu stör jag mig inte det minsta på den. Kör mest linux nu och där har jag då inte alls stört mig på någonting!

CPU: AMD Ryzen 1700x @ 3.8GHz || Mem: 16GB Corsair LPX 3000mhz || Mobo: Asus x370 Prime || GPU: EVGA Geforce GTX1070 SC || SSD: WD black 500GB m2 || OS: Linux Mint/Win 10 || Monitor: Dell 43" 4K P4317Q

Citera om du vill ha svar :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2016

@Kezzo: Ouf låter finfint, kör nvidia & hade din gamingskärm in mind skönt att de funkar utan problem ' blir & vänta nån vecka och se annars kör jag på asusen & nån go 60hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Orsa
Registrerad
Maj 2010

@Kezzo: Ouf låter finfint, kör nvidia & hade din gamingskärm in mind skönt att de funkar utan problem ' blir & vänta nån vecka och se annars kör jag på asusen & nån go 60hz

Jag skulle egentligen Köpa asus mg279q och byta ut min vg24qe
Men blev en till skärm istället med lite bättre bildkvalité än tn.
Plus att jag läst mycket negativt om kvalites problem på mg279q.
Har ingen lust att Reklamera skärm flera gånger innan man får en bra om man nu skulle ha sån otur.😀

CPU: i5 3570k 3.8 Ghz Noctua U14S. RAM: 16GB. GPU: 390 nitro 8GB. Skärm ASUS VG248QE. LJUD Xonar stx. HDD Samsung 840 Pro 250.
Låda FD R5. PSU Corsair rmx750. OS Win 10 PRO 64.

Mouse Qpad 8k Keyboard qpad mk-85. Headset Qpad 90.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falkenberg
Registrerad
Sep 2007

Mindre tv till dottern

Hej
Dottern fyller snart år och funderar på att köpa någon mindre tv till hennes rum. Runt 20 - 28 tum, funkar dom här smart tv lösningarna bra ?
Tanken är väl att hon skall kunna kolla på Youtube eller om man vill dra igång någon film från valfri streamingsite typ, dreamfilm SVT Play och dyl.

Någon som har koll på någon bra lösning som inte är allt för krävande att sätta sig in i så skulle jag vara mycket tacksam !

Skickades från m.sweclockers.com