Hur kommer man in och sätter en timer på camera på samsung galaxy s7?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

Hur kommer man in och sätter en timer på camera på samsung galaxy s7?

Jag köpt mig en S7 och tänkte jag ville ta lite foton, lägger märke till men inte längre har menyer
kamera delen av S7, och jag har sökt med ljus och lykta och hittar inte menyerna där man sätter
saker som timer och sådan, hittade där man har typ 5 olika val en light version av application>camera
men jag söker den delen där man hade fler val, typ timer etc.

är det någon som hittat den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002

Du har väl råkat trycka på pilen så menyerna döljs. Tryck på pilen så menyerna syns igen och där hittar du timern.

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

@XPerion: Jag ser ingen pil någonstans på skärmen. Vart skulle den vara? det enda jag ser är man kan välja auto eller panorama

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gagnef
Registrerad
Feb 2013

Nu är jag ingen användare av Android, men googlade lite snabbt och hittade att Samsung kör med något som kallas för "Easy mode" vilket gör att vissa funktioner blir förenklade och inte möjliga att sätta.

Så testa att deaktivera "easy mode" så löser det förhoppningsvis problemet.

Guide: http://recomhub.com/blog/how-to-set-up-easy-mode-on-galaxy-s7...

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,5GHz | GPU: Gigabyte Radeon HD7950 | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: SteelSeries Kana V2 | Tangentbord: Logitech G15 v2 | Headset: SteelSeries Siberia V2 | Musmatta: Func Surface 1030 Original

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

@XPerion: Såhär ser det ut på skärmen...

https://www.dropbox.com/s/omdjqy8n0nu6g0v/2016-04-20%2006.53....

Jag ser ingen pil alls, jag tycker den ser mycket märklig ut jämfört med min S6 i kamera mode.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013

Det var konstigt. Pröva att starta om mobilen och se om det hjälper. Annars kan du ta bild genom röststyrning dvs du startar kameran och säger cheese eller smile etc.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Aug 2007

Vad finns under läge? Testa välj exempelvis manuellt läge om det finns där och se om det dyker upp någon meny.

Eller kanske testa menyknappen till vänster om hemknappen? Ser att den inte är upplyst för stunden men det är väl inte alltid den lyser.

Edit: om den nu används som menyknapp längre? Googlade och knappen jag menar såg mer ut som en fönsterväxlar-knapp.. Men pröva denna iaf och även långtryck.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Hittade en guide:

Citat:

Use camera Pro mode

The default camera mode can produce plenty of great images with its competent auto mode, but you can do more by enabling Pro mode. Simply tap the “Mode” button in the lower left corner and select Pro. This gives you full control over the focus, ISO, exposure, and more. You can leave any of the settings on auto and just change a few of them too.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Noctua NH-D15 || Fractal Design Define R6 || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

Hejsan tack för svaren, det finns inget pro läge. Auto och Panorama, och jag tryckte på fönstret och det är bara för att stänga av appar, den öppnar inte menyer.

Mycket märkligt

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

Kan det vara för att jag har den på svenska tro? att det finns menyer som inte är översatta? det skulle ju vara mycket märkligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002

Testat att återställa telefonen? Ta backup först innan återställer.
Ser mera som bugg och återställning brukar hjälpa. Annars ta och flasha stock firmware om problemet återstår.

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2004

Återställ kamera appen.
Inställningar-Program-Programhanterare-Kamera-Lagring-Rensa Data

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2016

Hejsan goda vänner, det är nu löst. Jag fick nollställa mobilen och göra ominstallation. Men det funkar nu.

Tack för all hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com