iMessage visar fel tid? Otrogen flickvän??

Permalänk
Medlem
Skrivet av trbo:

Sådär resonerar bara någon som håller hemligheter för sin partner.

Nej? Så resonerar alla som tycker det är trevligt med lite privatliv och frihet oavsett om det man skriver är hemligt eller inte. Vill jag visa mina konversationer för min sambo så gör jag det, men det är helt mitt val i så fall.

Sen finns det givetvis saker man vill hålla hemligt som när man ska köpa presenter till sin respektive m.m. eller saker som kompisar berättar som ingen annan får veta om sjukdomar, saker som hänt m.m. Det finns flera tillfällen då man själv ska vara ett stöd med moralisk tystnadsplikt.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

exifa ursprungliga bilden

Permalänk
Skrivet av Hybe:

Vrf troll? Jag skulle tycka samma sak. Om min flickvän skulle tvivla på mig vid något tillfälle av någon anleding o frågade vad jag skrev där eller här så skulle jag utan tvekan visa. För varför ska jag dölja ngt om man inte har något att dölja?
Vi vet inte vad bakgrunden till hans misstro är. Skulle det bara vara överlag att ha inte litar på sin flicka/kvinna, ja då kanske man ska överväga förrhållandet.
Men det kan mycket väl vara andra orsaker som hållt på en längre stund. Och jag själv skulle hellre få reda på sanningen än att bara dumpa min tjej pga att jag "tror" att jag inte kan lita på henne

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maho:

Kul, inget vet hennes sida om historien ändå så tycker alla att han ska dumpa henne...

Håller med - vi vet inget om bakgrunden. TS kompis kan ju vara en svartsjuk jävel som slår sin flickvän vid minsta kontakt ned någon av manligt kön - och nu försöker hon klippa i SMS-konversationen för att undvika ännu en misshandel.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Håller med - vi vet inget om bakgrunden. TS kompis kan ju vara en svartsjuk jävel som slår sin flickvän vid minsta kontakt ned någon av manligt kön - och nu försöker hon klippa i SMS-konversationen för att undvika ännu en misshandel.

Äh, du har nog fan rätt! Klart dom ska fortsätta vara tillsammans om så är fallet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av trbo:

Sådär resonerar bara någon som håller hemligheter för sin partner.

Det var bland det dummaste på länge. Man har rätt till privatliv. Sen känner jag personligen inte behovet av att gömma något för min flickvän, min telefon ligger framme. Men när man måste ta en printscreen och skicka, då känns det onekligen väldigt mycket som 'kontroll' mer än ömsesidig respekt. Inte helt ovanligt i t.ex hederskulturer, eller vid rejäl svartsjuka. Går inte att få det till norm.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av ackwell:

Äh, du har nog fan rätt! Klart dom ska fortsätta vara tillsammans om så är fallet!

Eh, va? Det har jag väl aldrig påstått? Däremot så verkar folk i tråden förutsätta att hon varit otrogen bara för att hon ev. försökt dölja en sms-konversation. Min poäng är att så vitt vi vet så kan det lika gärna vara TS kompis som är boven i dramat... Spontant känns det som mer troligt iom att han har krävt att hon skall redovisa sina SMS - ett typiskt symptom på sjukligt kontrollbehov.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att SweC under åren liknar mer och mer Flashback/Familjeliv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Philippk:

Bara jag som tycker att SweC under åren liknar mer och mer Flashback/Familjeliv?

Snarare Reddit/Tumblr eller annan gojja. En del cuckolds här som har otrogna flickvänner som lämnar de när de vill kika på deras telefoner.

Ont: visar hon inte konversationen på telefonen så finns det något att dölja. Annat trams som att "buhu vi litar på varandra, inte kolla varandras telefoner ajabaja" är för cucks och betahanar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Philippk:

Bara jag som tycker att SweC under åren liknar mer och mer Flashback/Familjeliv?

Definitivt inte Flashback På Flashback kan alla extremister fritt kommentera. Familjeliv kan däremot Sweclockers vissa forumsdelar jämföras med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vänta vänta, i stället för hon ska skicka bilder på sakerna..
Varför bara inte träffa tjejen och be om att få se hela storyn IRL? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av trbo:

Sådär resonerar bara någon som håller hemligheter för sin partner.

Beror väl på hur länge man varit tillsammans? Bor man ihop eller kanske t.o.m är gifta så håller jag med om att man inte ska undanhålla hemligheter (notera att jag inte menar att man måste nämna allt man gjort).

Permalänk
Medlem

Varför pratar man inte med varandra på tu man hand? Kan man inte lita på varandra eller prata med varandra så känns det som det inte finns mycket till ömsesidigt kärleksförhållande...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.D:

dom översta meddelandena är ju en bild

Haha att ingen ser den där stora fina rutan

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Snarare Reddit/Tumblr eller annan gojja. En del cuckolds här som har otrogna flickvänner som lämnar de när de vill kika på deras telefoner.

Ont: visar hon inte konversationen på telefonen så finns det något att dölja. Annat trams som att "buhu vi litar på varandra, inte kolla varandras telefoner ajabaja" är för cucks och betahanar.

Nej.. Tankesättet du beskriver tyder på tämligen låg livserfarenhet.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Eh, va? Det har jag väl aldrig påstått? Däremot så verkar folk i tråden förutsätta att hon varit otrogen bara för att hon ev. försökt dölja en sms-konversation. Min poäng är att så vitt vi vet så kan det lika gärna vara TS kompis som är boven i dramat... Spontant känns det som mer troligt iom att han har krävt att hon skall redovisa sina SMS - ett typiskt symptom på sjukligt kontrollbehov.

Håller med din tankegång, men samtidigt måste man objektivt då också fråga... vad väljer hon att dölja? Är det en vit lögn? Litar hon inte på honom att förstå den riktiga konversationen rätt?

Vem som gjort vad är för relation totalt ointressant. Det är vad man använder som ursäkter när man själv gjort något fel. Utan i detta fallet är där tecken på brist på tillit från båda parter (hennes fejk bild och hans "krav" på det), vilket borde vara klara tecken på att det är tid att ifrågasätta relationen, oavsett.

Sen till de som skulle dumpa sin tjej direkt om de "tvingade" en att visa vad man gjort... dumpa dem nu då, för om du har rent mjöl i påsen och verkligen bryr dig om din partner och förhållande, så bryr du dig inte om att visa din partner en liten sak om det reder ut något. Saker kan missförstås och har du inget att dölja och faktiskt bryr dig om personen du har relation med så bör du hellre offra lite av ditt privatliv för att reda ut ett ev missförstånd än att reagera så.

Sen är det naturligtvis inte sagt att du ska lyda alla krav på att vara övervakad heller, inte det jag säger, men ibland får man ge lite mer för att få ett förhållande att fungera genom dåliga dagar. Men det är en tunn linje mellan att ha ett privatliv och att dölja saker om man vägrar dela med sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Tjenare, jag försöker hjälpa en vän som misstänker att hans flickvän ljuger lite för honom.

Det är så att han bad henne skicka ett screenshot på en SMS konversation hon hade. Det dröjde lång tid innan hon skickade den och efteråt såg det väldigt konstigt ut. Kolla bilden!

http://forumbilder.se/F9I0H/lol.jpg

Vi misstänker att hans flickvän ändrat klocka/datum i mobilen sedan skrivit om dessa smsen för att hennes story ska vara legit? Och samtidigt råkat göra fel. Är det möjligt att SMSen hoppar i tid på detta sättet?

Precis så ser det ofta ut för mig när jag skickar meddelanden med min sambo. Är väl för att hennes meddelanden får tidstämpel från hennes telefon medan mina meddelanden får tidsstämpel från min telefon. Alltså inget konstigt.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt har alla här inne förvandlats till reltationsexperter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Folk som skriver vissa kommentarer verkar inte vara de bästa detektiverna...

Den översta rutan där "Levererat" inte är komplett är en skärmdump från hennes telefon uppenbarligen. Färgerna i de blå rutorna är mörkare längst ner och när konversationerna blir äldre eller att man scrollar så blir blåfärgen ljusare på en Iphone.
Tiden kan bli eftersläpad beroende på när hon skickar. Det ser ut som en minut men kan i själva verket handla om sekunder. Absolut inget ovanligt.

Detta är inget som kan säga att ni har en otrogen flickvän att göra med.

Visa signatur

Första PC'n: Compaq Presario CDS 520 - 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amelek:

Folk som skriver vissa kommentarer verkar inte vara de bästa detektiverna...

Den översta rutan där "Levererat" inte är komplett är en skärmdump från hennes telefon uppenbarligen. Färgerna i de blå rutorna är mörkare längst ner och när konversationerna blir äldre eller att man scrollar så blir blåfärgen ljusare på en Iphone.
Tiden kan bli eftersläpad beroende på när hon skickar. Det ser ut som en minut men kan i själva verket handla om sekunder. Absolut inget ovanligt.

Detta är inget som kan säga att ni har en otrogen flickvän att göra med.

Fast hela bilden är ju en skärmdump över meddelandeförloppet. Varför skulle det ligga en skärmdump i en skärmdump?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Fast hela bilden är ju en skärmdump över meddelandeförloppet. Varför skulle det ligga en skärmdump i en skärmdump?

Det ser ut så när någon skickat en skärmdump eller någon annan bild som är för stor att visa i sin helhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Snarare Reddit/Tumblr eller annan gojja. En del cuckolds här som har otrogna flickvänner som lämnar de när de vill kika på deras telefoner.

Ont: visar hon inte konversationen på telefonen så finns det något att dölja. Annat trams som att "buhu vi litar på varandra, inte kolla varandras telefoner ajabaja" är för cucks och betahanar.

Detta tar nog priset!
Har Swecl forum sjunkit såhär lågt? Kanske är detta ett tydligt tecken på varför man inte ska hänga på forum alls numer.

Visa signatur

Technörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Det ser ut så när någon skickat en skärmdump eller någon annan bild som är för stor att visa i sin helhet.

Fast det är ju det som är grejen. Det ska inte finnas någon skärmdump där, utan endast en serie meddelanden.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Fast det är ju det som är grejen. Det ska inte finnas någon skärmdump där, utan endast en serie meddelanden.

Det är ingen som har sagt att det bara ska vara textmeddelanden i konversationen.

Permalänk
Avstängd

Gör slut med henne innan det går längre tid så hinner du skapa ''buhu'' känslor för henne...utnyttja din ilska nu och dumpa henne.

Visa signatur

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Permalänk
Avstängd

@xervz: Hon kanske ville byta upp sig och fann något vettigare.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av xervz:

Tjenare, jag försöker hjälpa en vän som misstänker att hans flickvän ljuger lite för honom.

Det är så att han bad henne skicka ett screenshot på en SMS konversation hon hade. Det dröjde lång tid innan hon skickade den och efteråt såg det väldigt konstigt ut. Kolla bilden!

http://forumbilder.se/F9I0H/lol.jpg

Vi misstänker att hans flickvän ändrat klocka/datum i mobilen sedan skrivit om dessa smsen för att hennes story ska vara legit? Och samtidigt råkat göra fel. Är det möjligt att SMSen hoppar i tid på detta sättet?

Ett tips till dig är att låta bli att hjälpa din kompis och låta denne sköta sånt själv. Antagligen mynnar detta ut i mer skada än nytta.

Skrivet av trbo:

Varför inte begära att få läsa konversationen? Får inte din kompis det, då är det ju mer än bara märkligt.

För att man inte skall läsa andras privata konversationer oavsett anledning.

Skrivet av giplet:

Den övre delen är som sagt en bild som är skickat i ett sms, ner till den mörkare blå rutan.

Jag tycker att din kompis ska ta sig en funderare på vad han vill. För vägen med att kontrollera sin flickvän är inte rätt väg. Det spelar egentligen ingen roll om hon verkligen har hittat på något eller ej. Om din kompis känner att han måste läsa hennes sms för att lita på henne så har han ett problem. Känner han inte att han kan lita på henne kan han lika gärna lägga ner.

Word! Luktar kontrollbehov lång väg.

Skrivet av trbo:

Fast du/vi vet ju inte heller bakgrunden till hans brist på tillit? Det kan ju finnas god grund till varför han betvivlar sin flickvän?

Människor gör vad de vill. Ingen partner, kompis, familj, kollega, chef, föräldrar (om personen är myndig) har rätt att tvinga till sig privat information och kontrollera vad personen gör.

Skrivet av Josafo:

Håller med. Att vara otrogen är fel. Att kontrollera och kräva se andras meddelanden är värre.

Hon borde ditcha din kompis som kräver det.

Tycker jag med, en sån kille skall man hålla sig borta ifrån.

Skrivet av Maho:

Kul, inget vet hennes sida om historien ändå så tycker alla att han ska dumpa henne...

Inte jag, jag tycker att hon skall dumpa honom.

Skrivet av trbo:

Sådär resonerar bara någon som håller hemligheter för sin partner.

Nej, det kallas för privatliv.

Skrivet av AMDDDDD:

Snarare Reddit/Tumblr eller annan gojja. En del cuckolds här som har otrogna flickvänner som lämnar de när de vill kika på deras telefoner.

Ont: visar hon inte konversationen på telefonen så finns det något att dölja. Annat trams som att "buhu vi litar på varandra, inte kolla varandras telefoner ajabaja" är för cucks och betahanar.

Eller för vuxna som inte behöver hävda sig och få sitt kontrollbehov tillgodosett.

Skrivet av RVX:

Helt plötsligt har alla här inne förvandlats till reltationsexperter

Skickades från m.sweclockers.com

Tror inte att andelen relationsexperter på SweC är speciellt stor, men åsikter verkar det finnas gott om.

Skrivet av Peppar2014:

@xervz: Hon kanske ville byta upp sig och fann något vettigare.

Man kan ju hoppas.

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Hedersmedlem

[i]*Tråd låst*

Tråd låst pga. urspårning och då "otrogen flickvän?"-frågan hör ej hemma i denna forumdelen. Dessutom har TS fått svar på sin fråga ang. bildmanipulation.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...