Chrome i OSX fruktansvärt långsamt

Permalänk

Chrome i OSX fruktansvärt långsamt

Chrome har varit fruktansvärt långsamt de senast månaderna. Det är som att den "hänger sig" för att sedan läsa in själva sidan relativt snabbt. Även hackigt när man scrollar. Avinstallerade hela Chrome med tillhörande filer och installerade igen utan någon skillnad. Kör en hel rad med tillägg så inaktiverade alla och aktiverade dem en efter en för att se om något tillägg var boven. Mycket riktigt så flyter allt på perfekt när jag inaktiverat endast Adblock Plus (som jag kört flera år). Bytte till en annan adblocker nu och det fungerar väl men skulle ändå vilja veta vad felet är... Någon som har någon idé eller varit med om något liknande?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Skrivet av TobiasStockholm:

Chrome har varit fruktansvärt långsamt de senast månaderna. Det är som att den "hänger sig" för att sedan läsa in själva sidan relativt snabbt. Även hackigt när man scrollar. Avinstallerade hela Chrome med tillhörande filer och installerade igen utan någon skillnad. Kör en hel rad med tillägg så inaktiverade alla och aktiverade dem en efter en för att se om något tillägg var boven. Mycket riktigt så flyter allt på perfekt när jag inaktiverat endast Adblock Plus (som jag kört flera år). Bytte till en annan adblocker nu och det fungerar väl men skulle ändå vilja veta vad felet är... Någon som har någon idé eller varit med om något liknande?

varför använder du just Chrome i OSx ?
testat exakt samma tillägg i firefox/safari kollat om det blir skillnad ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

varför använder du just Chrome i OSx ?
testat exakt samma tillägg i firefox/safari kollat om det blir skillnad ?

För att jag har använt det sedan det lanserades och är van vid det? Jag gillar och föredrar den framför de andra webläsarna? Kör även Safari med Adblock Plus och Opera med Adblock Plus, där fungerar det utan problem.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Inaktiv

Testa köra med uBlock Origin istället för adblock plus, det är bättre i mitt tycke.

Permalänk
Skrivet av Hugligan:

Testa köra med uBlock Origin istället för adblock plus, det är bättre i mitt tycke.

Var det jag bytte till men ändå nyfiken på varför Adblock Plus helt plötsligt(?) gjorde Chrome helt oanvändbart. Aktivitetshanteraren gav inga ledtrådar direkt, den tog 100% cpu när jag laddade en ny flik men det gör den nu också utan problem.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Inaktiv

@TobiasStockholm: Ja det kan man grubbla på länge. Kan vara att något av dem uppdaterats och blivit inkompatibla med varann. Bara köra något som fungerar och gilla läget.

Permalänk

Skönt att Chrome är snabbare än på många år nu iaf
Passade på att rensa lite övrigt bland tilläggen. Flyter på fruktansvärt bra

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌