Har problem med färgerna på min nya nexus 6p

Permalänk
Medlem

Har problem med färgerna på min nya nexus 6p

Hejsan

Jag har precis köpt en ny nexus 6p men jag är inte nöjd med skärmen och undrar om något är fel och om jag bör byta ut den eller ifall det är så på AMOLED skärmar.

För det första så är skärmen gulaktig men det har jag läst att iallafall skärmen på nexus 6p kan vara ( det stör mig inte jätte mycket) men derimot så ändras färgerna när man vinklar skärmen. Rakt framifrån så är den gulaktig som sagt, lutar jag skärmen lite framåt så blir den blåaktig (kallare) lutar jag den nedåt så blir mer blåaktigt ( ennu kallare ) och samma sak är sidorna.

Det behövs inte mycket lutning för att det ska märkas.bara nu när jag skriver det här på telefonen så ändras färgerna (värmen) i skärmen. Även det svarta på skärmen blir mer Matt och gråaktig när jag har telefonen ute i dags ljus.

Har aldrig haft en AMOLED skärm förut så vet inte om det ska vara så eller inte? På min gamla telefon en Sony xperia Z3 hade jag ingå såna problem.

Permalänk
Medlem

@jri87: Du kan ju testa sätta på srgb. Tror du får slå på developer settings först. Allt står nog på denna sida tex https://productforums.google.com/forum/#!topic/nexus/MgP7SCdu...

Kan vara så att det slås av om man kör en reboot av telefonen och får isf slå på det igen. Eller lägga in en rom där man kan ställa in displayen som man vill.