Kort fråga gällande hemleverans via Inet

Permalänk

Kort fråga gällande hemleverans via Inet

Har aldrig beställt med hemleverans förut då mina paket har varit relativt "lätta". Men nu funderar jag på att välja hemleverans då paketet kommer väga rätt mycket och undrar om det går att ändra tiden? Det står nämligen 17-21 i kundvagnen när man väljer hempaket men för mig passar endast dagtid på grund av mina nuvarande arbetstider.

Permalänk
Avstängd

@Tomatopunch: 17-21 är de tider som posten har som utkörning. Så det är sällan som det går att ändra tyvärr. Ibland kan man ha tur med dem, men det är osannolikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomatopunch:

Har aldrig beställt med hemleverans förut då mina paket har varit relativt "lätta". Men nu funderar jag på att välja hemleverans då paketet kommer väga rätt mycket och undrar om det går att ändra tiden? Det står nämligen 17-21 i kundvagnen när man väljer hempaket men för mig passar endast dagtid på grund av mina nuvarande arbetstider.

Det än nog rätt så knöligt att ändra tiden som paketet ska köras ut, det är helt upp till postgubben som kör ut att bestämma när han gör det.
Om du inte är hemma när packet körs ut så har jag för mig att det lämnas till närmaste postombud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomatopunch:

Brukar aldrig vara några problem att få utkört dagtid, snarare tvärtom.
De gånger jag beställt med hempaket ringer de först och varje gång har de frågat om de kan komma tidigare.

Permalänk
Inet
Skrivet av Tomatopunch:

Posten har som standard att hemleveransen sker på dagtid och det är tyvärr inget som vi kan styra. Det du kan göra är att ta kontakt med Posten när dom aviserar dig för att se om det går att lösa en tid som passar bättre.