Permalänk
Skrivet av pfrdrk:

Kan någon berätta vad som skiljer 55w805c mot 55w808c, utöver priset? Gissar att båda använder sig av samma VA-panel, men någon skillnad måste det ju vara.

Skrivet av joeldeluxe:

Det skall vara exakt samma TV fast med annan färg på ramen, en silver (08C) en svart (05C) vad jag kan läsa mig till

Edit: Kanske är det (07C) som är silver ändå? http://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-kdl55w807c-1273544....

Skrivet av pfrdrk:

När man googlar "55w808c" så dyker det mest upp resultat från Centraleuropa, typ Polen, Tjeckien, Rumänien osv. Kan den ha varit avsedd för dom regionerna måntro?

Skrivet av joeldeluxe:

Ingen aning, men mycket möjligt!

Komplett kör också med specialpriset 6999:- https://www.komplett.se/product/844930/tv-ljud-bild/tv/tv/son...

Dold text

Det verkar vara olika mycket Motionflow på de två modellerna: https://www.4clik.com/photo-video/televiseurs/TV4006+TV4040/s.... Med andra ord är skillnaden försumbar, men 1000MHz ser ju coolt ut på pappret

Jag har förra generationen (805B), och jag tror att det vara samma där. Min har 400MHz medan motsvarande 808-modell hade 600MHz.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem

Enda jag kan råda till är att köpa Sonys 8 serie, möjligtvis Panasonics men den är nog dyrare.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Bildexpert 📺

Motionflow-Hertz och liknande är hittepåsiffror med kreativ räknemetod. Som exempel kanske panelen adresseras i 100/120 Hz men då man kan reglera bakgrundsljuset i åtta steg/zoner/rader etc. räknar man det som 800 eller 960 Hz. Och liknande dravel.

Dessa siffror har därför samma relevans som att jämföra pengarna från Monopol med pengarna från Nya Finans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Sista siffran i produktnamnet brukar så gott som alltid visa på någon minimal skillnad som färgen på en kantlist och liknande. Ibland är det ren butiksskillnad för att undvika prisjämförelser och få en "exklusiv" modell. I mer sällsynta fall kan det handla om vilka mottagare som sitter i apparaten, till exempel som det sitter en S2-mottagare där eller inte.

Tack för redogörelsen ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bra bild brukar Philips ha men kan vara väldigt långsamma i menyer och annat så åk in och prova den först.

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av YamahaDGX630:

Kan inte rekommendera annat än denna:

https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/55-60tum/sony-bravia-...
Jag vågar faktiskt påstå att denna TV har överlägset bäst bild och ljud i för prisklass

Håller @laxpudding med?

Skrivet av Laxpudding:

@chokladtomte: Med LG-modellen kliver du direkt in i budgetklassen vilket ofta innebär enklare kvalitet på alla sätt och vis. Sedan kan det fortfarande vara tillräckligt för just dig.

Gillar du inte smart-funktioner så strunta i dem så gott det går. Välj TV för dess bildkvalitet i första hand.

Samma vecka som jag tänkt åka in och köpa TVn så höjer NetOnNet upp priset till 7990 kr igen. Är det den som gäller fortfarande i denna prisklass eller ska man kolla på något annat? Man kanske får bita i det sura äpplet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Samma vecka som jag tänkt åka in och köpa TVn så höjer NetOnNet upp priset till 7990 kr igen. Är det den som gäller fortfarande i denna prisklass eller ska man kolla på något annat? Man kanske får bita i det sura äpplet?

Ja, det var ju väldigt surt. Jag är dock säker på att priset kommer att sänkas snart igen. Det brukar hålla på sådär Men om inte så är jag fortfarande säker på att det är en bra TV för rätt pris.

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem

Vad jag förstått det som så rekommenderas ofta: Samsung och LG apparater.
Om man blir väl säkert inte besviken på nån av dem.

Sony har alltid varit rekommenderat om man spelar mycket på konsol.

Philips, hade inte dem några/nån modell som fått ganska mycket kritik för själva mjukvaran i tv:n?

Panasonic hade riktigt bra plasmor, men vet inte hur deras apparater är nu?

Men det bästa är ju så klart att kolla på hur bilden ser ut på riktigt.
Bilden är ju som sagt viktigaste, smart funktioner går att lösa på andra sätt, ljud likaså.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte denna

Jävligt snygg och bra
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3059792

Permalänk
Medlem
Skrivet av d00d:

Jag köpte denna

Jävligt snygg och bra
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3059792

Mycket bra inlägg.
Här pratas det om motionflow, inputlag, ljud mm. Och din kommentar, Jävlig snygg och bra, tillför väldigt mycket
Japp, nästa gång jag handlar något så går jag efter snygg och bra.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

@f@boy: var tvungen att jaga 10 kommentarer för att kunna lägga in annons i marknadstorgwt 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av d00d:

@f@boy: var tvungen att jaga 10 kommentarer för att kunna lägga in annons i marknadstorgwt 😆

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10