Permalänk

Eizo FlexScan SX2762W (?)

Tjena,

Fick i och med ett datorköp med en Eizo FlexScan SX2762W. Jag som själv endast sitter med bleka 144Hz-skärmar kan absolut noll om skärmar som denna. Så jag undrar lite kring dess prisvärdhet och funktionalitet. Nypriset har jag förstått för ett par år sedan låg kring 15k. Men vad är det som skiljer denna mot en fyratusen-kronors 1440p IPS som man kan hitta idag? och sist vad kan jag tänkas få för den idag.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Det är en hyfsat bra skärm för fotografer, men hur många timmar har den gått?
Det kan du kolla i skärmens meny.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sökte på Eizo.se och det var som jag trodde en widegamutskärm.
Alltså, den har betydligt bredare färgrymd än normala de flesta andra skärmar.

Sen ställer Eizo åtminstone lite krav till skillnad mot många andra skärmtillverkare/skärmihopsättare, så chansen att få en skärm som har jämn bakgrundsbelysning utan blödningar är klart större. Gissar på att den har nån slags jämnhetsfunktion också, Digital Uniformity Enånting kallar de det. Men förhoppningsvis är panelen så bra att man inte ser någon större mening att köra med det, sänker ljusstyrkan lite.

Du kan hitta lite om den på Eizo.se som sagt. Några 15 000 ny tror jag dock inte att den kostade hos de billigare affärerna. Den gamla produktsidan dök upp, där stod det 7000+moms.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Pris är alltid lite knepigt, man brukar säga att du kan få vad någon är beredd att betala...
Tycker du kan försöka med 4000. Om du nu inte gillar de överdrivna färgerna och vill behålla den för egen räkning.

Visa signatur

««« »»»