Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jan 2008

Displayport till HDMI Optoma 600

Är lärare på ett jobb där de har Optoma 600 projektor.

Till projektorn är kopplat en HDMI-kabel vilket fungerar bra med min dator.

De datorer de har i övrigt är dock med displayport och jag köpte därför en adapter på Clas Ohlson Displayport till HDMI.

Jag får dock ingen bild hur jag än försöker. Står något felmeddelande om no source.

Kan det vara fel på adaptern eller kan man inte omvandla på ett enkelt sätt?

Eller finns något sätt som jag inte vet om?

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Acer Predator XB271HU || Windows 10

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

Det finns aktiva och passiva "adaptrar" där de senare talar om för grafikkortet att annan signal ska användas. De blir billigare men fungerar endast med grafikkort som har den funktionen (DP++). De något dyrare är i själva verket omvandlare som aktivt omvandlar DP-signalen till HDMI. De fungerar bättre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2007

Aktiva adaptrar kan man få väldigt billigt via ebay, har själv köpt såna därifrån. Tar två-tre veckor innan de kommer, men för de småpengarna är det värt det.

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Laxpudding:

Det finns aktiva och passiva "adaptrar" där de senare talar om för grafikkortet att annan signal ska användas. De blir billigare men fungerar endast med grafikkort som har den funktionen (DP++). De något dyrare är i själva verket omvandlare som aktivt omvandlar DP-signalen till HDMI. De fungerar bättre.

Ok, så jag borde kanske ha en aktiv.

Tack!

Skrivet av beyondthemind:

Aktiva adaptrar kan man få väldigt billigt via ebay, har själv köpt såna därifrån. Tar två-tre veckor innan de kommer, men för de småpengarna är det värt det.

Ok, då jag är på jobb blir det nog inte aktuellt men tack ändå.

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Acer Predator XB271HU || Windows 10