Trött på dåliga färgegenskaper på Benq XL2420Z

Permalänk
Medlem

Trött på dåliga färgegenskaper på Benq XL2420Z

Skaffade en Benq XL2420Z för något drygt år sedan i hopp om att jag skulle kunna leva med lite sämre färger, är sedan tidigare van vid IPS-skärmar och dylikt. Älskar 144hz och den snabba responsen men är så INNERLIGT trött på att fippla med färgprofiler som krånglar i spel, brightness-inställningar och annat som återställer sig efter standby, samt urdåliga betraktningsvinklar som gör att skärmen blir irriterande mörk om man sjunker för långt ner i stolen under ett spelpass.

Saknar att bara kunna plöja på och spela och njuta. Är mer kräsen med färger än vad jag trodde att jag skulle vara.

Har någon ett tips på en skärm för en sådan som jag? Gärna 1440p, 144hz, IPS och sånt. G-sync skadar inte men inget krav. Den får kosta, bara jag blir nöjd (även om billigare vore trevligt, såklart). Blir pappa mot slutet av maj så det här blir nog den sista stora presenten till mig själv på ett tag.

Puss och kram!

Permalänk
Bildexpert 📺

@Sokkan: Finns inte så många att välja på:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s268218111&o=produkt_pr...

De är i grunden alla bra i fråga om bildkvalitet och har inte de problem du ogillar med din nuvarande skärm. Sedan skiljer det sig åt med extra finesser, G-sync, freesync, eftersläpsreducering etc.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret! Får kolla genom den listan och plocka något som verkar bra, antar att samtliga är rejält mycket bättre än vad jag har nu. Skönt att urvalet är begränsat också.