LG G4 eller Huawei Honor 7?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

LG G4 eller Huawei Honor 7?

Behöver ny mobil då min Samsung S4 gick sönder. Har hittat dessa två som kandidater (LG G4 eller Huawei Honor 7) då jag tycker Samsung S7 är för dyr, annars hade jag fortsatt med Samsung.

Vilken skulle ni rekommendera? Eller har ni någon annan att rekommendera?

Tacksam för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av CivStudent:

Behöver ny mobil då min Samsung S4 gick sönder. Har hittat dessa två som kandidater (LG G4 eller Huawei Honor 7) då jag tycker Samsung S7 är för dyr, annars hade jag fortsatt med Samsung.

Vilken skulle ni rekommendera? Eller har ni någon annan att rekommendera?

Tacksam för svar

Jag har haft Honor 7 sedan december och den har skött sig bra. Det enda som saknas är NFC om du behöver det. Är väldigt nöjd med batteritiden, stabiliteten och prestandan. Har tyvärr inte ägt en G4 så vågar inte uttala mig om den.

MoB: Z77M-D3H | CPU: i7 3770K 3,5 GHz | GPU: GTX 1070 8GB | RAM: 2x8GB 1600MHz | SSD: V300 120GB | HD: Barracuda 1TB | Display: ASUS PG279Q| T.bord: Tesoro RGB | Mus: Qpad 8K | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: FD Integra R2 650W | CPU kylare: CM Hyper 212 EVO | Laptop: Lenovo Y50-70 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2015

@Henrik-W: Okej ne NFC är inget måste för mig så Huawei Honor 7 låter ju bra då.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2005

Såg igår att Cdon har LG G4 för 2990kr om det kan spela nån roll?

Annars säger jag som jag brukar :
Åk till nått ställe som har bägge lurar så du kan känna på dem lite och få en uppfattning om vad du tycker bäst om. Båda gör säkert ett bra jobb och båda har android så är ju mer kanske hur dem känns i handen , jämföra kameror, batteritid som kan vara intressant. Lycka till 😊

Trädvy Permalänk
Skribent
Adam Syrén
Plats
Hemma
Registrerad
Aug 2010

Om du vill ha en fingeravtrycksläsare kan jag rekommendera Oneplus 2 som alternativ. Annars är G4 det solklara valet av de två du la fram i OP.

EVGA GTX 1080 Ti | 4790K @4,8GHz | Fractal Design Celsius S24 | ASUS MAXIMUS VI IMPACT | 16GB DDR3 @2400Mhz | Corsair SF450 | 3TB HDD | 120 & 1050 GB SSD | Fractal Design Define Nano S | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & Philips 50PFT4009/12 | Windows 10 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

@CivStudent:
LG G4 skulle jag valt annars kanske Oneplus är något?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av CivStudent:

@Henrik-W: Okej ne NFC är inget måste för mig så Huawei Honor 7 låter ju bra då.

Kolla gärna Swedroids test, i deras tabeller i testen ligger även LG G4 med som jämförelse.

Test av Honor 7

MoB: Z77M-D3H | CPU: i7 3770K 3,5 GHz | GPU: GTX 1070 8GB | RAM: 2x8GB 1600MHz | SSD: V300 120GB | HD: Barracuda 1TB | Display: ASUS PG279Q| T.bord: Tesoro RGB | Mus: Qpad 8K | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: FD Integra R2 650W | CPU kylare: CM Hyper 212 EVO | Laptop: Lenovo Y50-70 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av MSIOCGenie:

Om du vill ha en fingeravtrycksläsare kan jag rekommendera Oneplus 2 som alternativ. Annars är G4 det solklara valet av de två du la fram i OP.

Huawei Honor 7 har även den en alldeles utmärkt fingertrycksavläsare. Varför G4 är det "solklara valet" skulle vara bra att motivera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Har en Honor 7, tycker den är bra. Kör dock med en annan launcher (Nova) men det kunde till och med jag som inte är särskilt haj på telefoner lägga in på två minuter. Fingeravtrycksläsaren på den har fått höga betyg och den har även navigeringsfunktioner vilket jag tycker är bra.

Valde mellan Honor 7 och LG G4. Tyckte G4 var för stor i handen och Honor hade bättre batteritid. Dom kostar väl i princip lika mycket i dagsläget. Mitt råd är att klämma på båda och sen köpa den som känns bäst.

i5 4690k / Asus H81i-plus / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis (fläkt-mod) / Silverstone SX500-LG / 16 GB Ram / OCZ Trion 150 / Silverstone Argon AR-01 (Noctua F12)

Lenovo Ideapad 700-15ISK - i5 6300HQ / GTX 950M 4Gb / 12 Gb DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland
Registrerad
Feb 2008

Två bra telefoner har dock bara haft G4 själv och är riktigt nöjd, speciellt med kameran som är en av de bättre på stillbilder enligt dxomark. Enda negativa för min del är batteritiden som är högst medioker på G4:an.

Trädvy Permalänk
Skribent
Adam Syrén
Plats
Hemma
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av Josafo:

Huawei Honor 7 har även den en alldeles utmärkt fingertrycksavläsare. Varför G4 är det "solklara valet" skulle vara bra att motivera.

Orkar inte gå in i detaljer men hela telefonen är mer high-end. Skärm, kamera, SoC etc.

Angående Honor 7 vs Oneplus 2 är det inte ens värt att diskutera, har flertalet vänner med Honor 7 och Oneplus 2 är grymt mycket bättre på nästan samtliga punkter. Skillnaden i flyt och tiden det tar att starta appar exempelvis var flera gånger bättre på 2.

EVGA GTX 1080 Ti | 4790K @4,8GHz | Fractal Design Celsius S24 | ASUS MAXIMUS VI IMPACT | 16GB DDR3 @2400Mhz | Corsair SF450 | 3TB HDD | 120 & 1050 GB SSD | Fractal Design Define Nano S | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & Philips 50PFT4009/12 | Windows 10 64-bit