Bethesda släpper moddverktyg för Fallout 4

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Bethesda släpper moddverktyg för Fallout 4

Den senaste uppdateringen till Fallout 4 lägger till ett efterlängtat stöd för moddar. Samtidigt släpper även utvecklarna ett verktyg för att skapa egna moddar till spelet.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Moddas det inte redan friskt till Fallout 4?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Läkarn:

Jo, men som jag förstått det gör verktyget det mycket enklare, och tillåter en att göra saker som tidigare inte var möjligt (utan verktyget).

Desktop: AMD Ryzen 5 1600X / 16GB RAM / GTX 1080 / 512GB SSD
Server: Intel Pentium G4400 / 4GB RAM / 17TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Läkarn:

Jo, men det är på egen hand i princip. Nu finns det officiella verktyg för att skapa nya grejjer.

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4.5Ghz | Asus GTX 970 black Överklockad | 2x Intel 520 180gb, 2x WD blue 5tb | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Dell XPS 15 2017
Mobil: Xiaomi Redmi Note 3 pro SE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Läkarn:

Jepp, men ju mer officiellt moddstöd desto bättre för min del. Jag vill undvika problem med moddar så långt det bara är möjligt, så jag har inte kört in någon mod överhuvudtaget trots snart 1000 timmars spelande.

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jan 2012

Låter bra dock så får vi se om det inte är lite sent, känns som spelet redan är på väg att dö ut.
Får hoppas att spelet får en uppåtgående trend

Kom in och häng med oss på Geeks Discord!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av bl0m1:

Låter bra dock så får vi se om det inte är lite sent, känns som spelet redan är på väg att dö ut.

Den stora hypen möjligtvis, men se bara på trean och new vegas, spelas fortfarande. Tror det är långt tills fyran dör ut.

Desktop: AMD Ryzen 5 1600X / 16GB RAM / GTX 1080 / 512GB SSD
Server: Intel Pentium G4400 / 4GB RAM / 17TB HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av bl0m1:

Spelet håller bara på att dö ut eftersom att det saknas moddverktyg. Det är nu när detta släpps som det blir värt att lägga ned tid på.

ASUS PG348Q | GTX 1080 Ti | 6700K @ 4.6 | 64GB 3000MHz DDR4 | GA-Z170X-UD5-TH | 950 Pro 512 GB | 27TB | AX850 | HD650 | Silverstone Fortress 02 Silver | Windows 7 x64

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Kattus:

Den stora hypen möjligtvis, men se bara på trean och new vegas, spelas fortfarande. Tror det är långt tills fyran dör ut.

Kan också bero på att nämnda spel är hästlängder bättre än 4:an

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2011

Tufft ju.

http://xkcd.com/386/
http://readthefuckingmanual.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Megahertz_myth

”Alltså vad är det med grafikkortsmakare och bokstaven X? Det är precis som med dansbandsmusiker och bokstaven Z.”

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av bl0m1:

Hur menar du?
http://steamcharts.com/app/377160#3m

Average spelare är 30k och har varit det ett tag, ganska bra för ett singleplayer spel.

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, EVGA GTX 980 Ti 6GB | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Bethesda - Släpper halvbra spel som communityn förbättrar sedan 2006 (Oblivion).

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Vimm:

wurd!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Vimm:

Beredd att hålla med. Blev mer hooked på dem. Men det va en annan tid.

"Whether you think you can or you can't, you're right!"

I7 4790K @ 4,8ghz, Corsair 110i GT, Titan X Maxwell, 32 Gb 1600 Mhz RAM, 2 st 256 SSD i RAID0 för spel, 512 gb SSD systemdisk., Tascam US-2000 ljudkort. Skärm: Philips BDM4065UC 40" 4k.

+ Massa andra datorer i varje hörn av huset.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2009

Hoppas på att nån fixar så att man äntligen kan bygga "snett" då kommer jag säker lägga några hundra timmar till på spelet.

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Med en liten korrigering

@Cloudstone: Since 2002 (Morrowind). Dök ganska snart up mods och verktyg som ökade framerate till nästan det dubbla och även ökat view distance genom smart adaptiv rendering. Och jävlar vad många timmar man lade ned på att spela långa kampanjer skapade av fans på den tiden. Å andra sidan var Morrowind hästlängder bättre än Oblivion redan vid släpp, det var mest prestandan som behövde en ordentlig skjuts, allt annat var grädde på moset. Sen var det ju inte helt fel att det släpptes grafikmoddar som gjorde Morrowind snyggare än Vanilla Oblivion lite senare. Ahh, gamla Radeon 9800XT, det var tider det...

Stavning
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Orisons:

Hoppas på att nån fixar så att man äntligen kan bygga "snett" då kommer jag säker lägga några hundra timmar till på spelet.

Jo, det fick gärna gå att rotera objekt runt alla tre axlar (inte bara en som det är nu), och om det gick att toggla snapping manuellt så vore jag betydligt gladare.

Vore även extremt skönt att slippa "nej du får inte placera väggen här för det är faktiskt en liten sten ivägen", men det vet jag iofs att det redan finns en mod för sedan länge.

Har lagt ned gissningsvis 500 timmar på settlementbyggande, och workshopens gränssnitt är en förbannad katastrof som behöver förbättras på väldigt många punkter..

1800X, 1080 SLI, 4K

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Maj 2009

@Kattus:

Vilka till skillnad från Fallout 4 va bra spel. (såg att det svaret redan fanns nu)..

Hursomhelst ångrar jag innerligt att jag la över 30 timmar på spelet. Orkade inte ens spela klart main story. Riktigt meh.

lolclockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016
Citat:

Både Xbox One- och Playstation 4-versionerna av spelet kommer också få stöd för de moddar som skapas till PC-versionen. Detta kommer dock vid senare tillfällen – i maj för Xbox One och juni för Playstation 4.

Jag undrar hur det här kommer fungera i praktiken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2005

Dags att börja spela F4 igen nu då! Får se om jag fortfarande kommer tycka att det är sämsta spelet i serien.

NES.

Trädvy Permalänk
Moderator
Geeks Gaming
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Kattus:

De flesta spelen som är välgjorda har fortfarande spelare, det finns fortfarande spelare i CS 1.6.
Så dö ut helt är ju långt kvar men ett spel som haft en topnotering i samtidigt spelare på nästan en halv miljon så skulle jag kalla spelet dött om det bara är några tusen kvar.

Skrivet av RaxXeZ:

Hur menar du?
http://steamcharts.com/app/377160#3m

Average spelare är 30k och har varit det ett tag, ganska bra för ett singleplayer spel.

Jo det får ses som bra men är lågt ifrån vad det har potential för.
Jämför man mot exempel The Elder Scrolls V: Skyrim som är ett spel som är betydligt mycket äldre så har dom senaste månaden haft ett avarage spelarantal på jämt över 22 tusen så skulle jag säga att det är ganska dåligt att fallout 4 knappt når 30k på samma tidsperiod.

Källa för spelarantal i The Elder Scrolls V: Skyrim: http://steamcharts.com/app/72850

Kom in och häng med oss på Geeks Discord!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Tycker bethesdas modverktyg är jävligt bökigare :L