Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

@tyvar1: Riktigt najs väska.

Supernöjd. Läder luktar så jäklans gott också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Bara en fråga. Jag har en användare med 135 dollar ( USA användare ) men tydligen så har SOUTH park inte kommit ut där. Fastän det är 24/04 där också. De där simulatorerna som kommer till svenska storen har inte heller kommit ut än. Hjälp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av LjovaNin:

Bara en fråga. Jag har en användare med 135 dollar ( USA användare ) men tydligen så har SOUTH park inte kommit ut där. Fastän det är 24/04 där också. De där simulatorerna som kommer till svenska storen har inte heller kommit ut än. Hjälp?

Skickades från m.sweclockers.com

Konstigt jag ser dem på den amerikanska storen.
Simulator spelen är med uppe i NA eShop.
Testa hard resetta Switchen och att logga in igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Konstigt jag ser dem på den amerikanska storen.
Simulator spelen är med uppe.
Testa hard resetta Switchen och att logga in igen.

Nu är dom där men tack för hjälpen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av LjovaNin:

Nu är dom där men tack för hjälpen!

Skickades från m.sweclockers.com

Ok men va bra att det löste sig

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Tidigt i morse laddade jag ned LEGO Marvel Super Heroes 2 – Marvel’s Avengers: Infinity War DLC, 123 MB. DLC:n är gratis för dig som har köpt Deluxe edition.

  • Filstorleken på Wolfenstein II Switch är 13.7 GB. Du kan förhandsnedladda spelet om du är i Europa redan idag.

  • South Park: The Fractured But Whole Switch launch trailer

Permalänk
Inaktiv

Rätt sugen på South Park faktiskt. Avvaktade med PC-versionen ifall det skulle komma till Switch. Men har fullt upp med spelande så blir att invänta någon rea kanske.

Helst skulle jag vilja ha tag i Moonlighter men ett bra tag kvar där tyvärr. :/

Permalänk
Medlem

L.A. Noire (Nintendo Switch), 268 kr på spelbutiken.

Däremot har jag läst så mycket dåligt om dem att jag knappt räknar med att få spelet.
Men jag var en av de som beställde grafikkort ifrån Wish, så är ju van med risker.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av wargreymon:

L.A. Noire (Nintendo Switch), 268 kr på spelbutiken.

Däremot har jag läst så mycket dåligt om dem att jag knappt räknar med att få spelet.
Men jag var en av de som beställde grafikkort ifrån Wish, så är ju van med risker.

Jag har läst en del om dem på andra trådar. Jag får alltid mina beställningar sen bor jag nära där de har deras lager i Sverige med.
Har besökt dem ett antal gånger för att hämta ut spel. Jag kan lämna tillbaks spel också genom att besöka dem. Det enda negativa är väl att de ska ha personnumret av en vid varje försäljning. Handlar det mesta på base.com som kan också strula och har strulat för mig då de skickar inte spårbart.

Men givetvis allt är ju en chansning CDON har bättrat sig tycker jag då jag köper mycket där med.
Personligen så föredrar jag inget företag bara att jag får det relativt snabbt och billigt då jag samlar på olika spel.

Sen LA Noire har fått avsmak att ladda ned spel om man ändå har den fysiskt mitt 400 GB kort räcker inte länge för detta :/

Permalänk
Medlem

1 st Nintendo Labo Variety Kit förhandsbokad på Webhallen!

Får hoppas nu att byggandet med barnen ger mer glädje än frustration...

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
  • Wizard of Legend kommer den 15 maj eShop.

Box Art SaGa Scarlet Grace
  • Timberman VS är planerad till den 3 maj, eShop.

  • Sonic Mania Plus lanseras den 19 juli i Japan och den 17 juli i Europa/NA Encore Dlc kostar £3.99.

  • Splatoon 2's nya patch är ute nu mer info finns i trailer om vad som ingår:

  • Shift Quantum har sitt släpp den 29 maj i NA vi andra som inte bor i NA får vänta tills den 30 maj.

__________________________________________________________________________

Uppdatering:

Don’t Starve Version 1.0.1 är uppe nu. En ny ikon har implementerats i spelet i dagens patch.

Lagt till bild + källa för SaGa Scarlet Grace
Permalänk
Medlem

Har nån någon aning om ett spel är köpt på ett store men dlc på ett annat store går de att spela docent då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LjovaNin:

Har nån någon aning om ett spel är köpt på ett store men dlc på ett annat store går de att spela docent då?

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar konton som är i olika länder? Tror inte det ska vara något problem eftersom det inte finns någon region på mjukvaran, enda är väl om de gjort två olika mjukvaror för länderna så att det inte matchar på något sätt. Men det lär nog inte hända skulle jag tro.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av LjovaNin:

Har nån någon aning om ett spel är köpt på ett store men dlc på ett annat store går de att spela docent då?

Skickades från m.sweclockers.com

Det ska inte vara några problem. Har köpt ett spel via franska eShop som kod. Sen drar jag ned de nya dlc'n via svenska eShop.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nintendo LABO släpps till Sverige på fredag hysterin har redan rapporterats runt om i världen. Det har sålts 118000 enheter i Japan redan:

The Nintendo Labo Variety Kit debuted at first place, moving 90,410 units, while the Nintendo Labo Robot Kit sold 28,629 units, debuting at third place.

Allt ifrån katter som tester de nya produkterna till musiker som skapar olika melodier.
Frågan kvarstår kommer detta fenomen slå även i Sverige?

Källa

  • Inget är bekräftat men Death Road to Canada har nu fått ett nytt datum, 15 maj på eShop i NA .

  • Arcade Archives 10-Yard Fight kommer till eShop nästa vecka, 2 maj.

  • Donkey Kong Country: Tropical Freeze har en ny trailer:

  • Saturday Morning RPG släpps digitalt imorgon i NA och Europa deras fysiska release går via Limited Run Games och förväntas släppas den 25 maj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Du menar konton som är i olika länder? Tror inte det ska vara något problem eftersom det inte finns någon region på mjukvaran, enda är väl om de gjort två olika mjukvaror för länderna så att det inte matchar på något sätt. Men det lär nog inte hända skulle jag tro.

Tack! @tiamat

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:
  • Saturday Morning RPG släpps digitalt imorgon i NA och Europa deras fysiska release går via Limited Run Games och förväntas släppas den 25 maj.

Hmm, jag undrar om vanliga släppet är Steelbook eller om det bara är 3000 som görs

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Hmm, jag undrar om vanliga släppet är Steelbook eller om det bara är 3000 som görs

Det är nog bara 3000 som har steelbook standard edition har bara fodral med spel och eventuellt manuell.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Det är nog bara 3000 som har steelbook standard edition har bara fodral med spel och eventuellt manuell.

säkert

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

L.A. Noire (Nintendo Switch), 268 kr på spelbutiken.

Däremot har jag läst så mycket dåligt om dem att jag knappt räknar med att få spelet.
Men jag var en av de som beställde grafikkort ifrån Wish, så är ju van med risker.

Är det något speciellt som sägs om dom eller är det bara att de är lite långsamma med leveranserna?

Har beställt därifrån kanske i snitt 2 ggr om året de senaste åren och aldrig haft problem. Har hittills inte behövt prova deras kundtjänst.

De är inte lika snabba som de bästa med leveranser, men annars ser jag inget problem med dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

Är det något speciellt som sägs om dom eller är det bara att de är lite långsamma med leveranserna?

Har beställt därifrån kanske i snitt 2 ggr om året de senaste åren och aldrig haft problem. Har hittills inte behövt prova deras kundtjänst.

De är inte lika snabba som de bästa med leveranser, men annars ser jag inget problem med dom.

Sena leveranser, uteblivna förbokningar som gjorts direkt när de dykt upp på sidan.

Nyligen var det även att de ändrat version ifrån Fallout 4 VR till vanliga till ett mycket högre pris när personen valde digital istället för fysisk utgåva. De vägrade då att ångra köpet, trots att de gjort fel och ändrade det som vart fel.

Så kontrollerade riktigt noga att det stod Nintendo Switch etc.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Kirby Allies har redan sålt 1,26 miljoner kopior vid den senaste rapporten. Hela listan finns nedan:

  1. Super Mario Odyssey – 10.41 million

  2. Mario Kart 8 Deluxe – 9.22 million

  3. Zelda: Breath of the Wild – 8.48 million

  4. Splatoon 2 – 6.02 million

  5. 1-2 Switch – 2.29 million

  6. ARMS – 1.85 million

  7. Xenoblade Chronicles 2 – 1.31 million

  8. Kirby Star Allies – 1.26 million

__________________________________________________________________________

  • Fire Emblem Warriors har skickat iväg en miljon kopior runt om i världen. Rapporten gäller för Switch och 3DS.

  • Nintendos planeringsschema för Switch gällande spelsläpp är ute för 2018:

  • Rapporten "Consolidated Results for the Years Ended March 31, 2017 and 2018" finns ute nu. Totalt har det sålts 17,79 miljoner enheter sedan starten den 3 mars 2017 fram till den 31 mars 2018. Tillika har det sålts 68,97 miljoner spel.

__________________________________________________________________________

  • SaGa Scarlet Grace kommer även att få en engelsk version till väst. Inget datum är fastställt ännu. Den japanska versionen har sitt släpp den 2:e augusti.

  • Stakes Winner är nästa veckas NeoGeo spel på eShop.

  • Three Fourths Home: Extended Edition kommer i maj till eShop spelt har listats till den 10 maj i Australien.

  • Splitter Critters kommer den 15 maj via den australienska eShop:en.

  • Icey kommer i maj till eShop, TBA.

  • ARMS Party Crash #9 är utannonserat “Conflict of Interests”. Eventet kickar igång den 3:e maj - 6:e maj.

En ny hatt och kostym finns ute på Super Mario Odyssey. Den kostar 1500 respektive 3000 coins.

  • A new special outfit has been added to #SuperMarioOdyssey! After you’ve finished the main story, check out the shop to find the Topper Hat & Topper Suit.

__________________________________________________________________________

Gameplay/Footage:

ACA NeoGeo Ghost Pilots footage spelet släpps imorgon.
Lots of Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 footage
Saturday Morning RPG Switch footage
Jotun: Valhalla Edition Switch footage
Blade Strangers opening cinematic + new gameplay video.

__________________________________________________________________________

Filstorlekar på eShop spel:

  • Shantae: Half Genie Hero – Ultimate Edition – 2.7GB

  • Super Saurio Fly – 2.5GB

  • The Liar Princess and the Blind Prince (JP) – 2.2GB

  • Nihilumbra – 1.8GB

  • Rabi Laby: Puzzle Out Stories (JP) – 1.2GB

  • Professional Construction – The Simulation – 1.2GB

  • A Robot Named Fight – 878MB

  • Mega Man Legacy Collection – 345MB

  • Glaive: Brick Breaker – 222MB

  • Death Road to Canada – 160MB

  • Don’t Die, Mr. Robot! DX – 143MB

  • Invisiballs – 105MB

  • Timberman VS – 91.0MB

Lista
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nintendo har ansökt om nya varumärken för olika IP's i Japan; Mario Tennis, Mario Party, Paper Mario, Dr. Mario & Punch-Out!!

All trademarks are for purposes of ‘video game program’ and ‘downloadable video game program’.

Källa

Shining Resonance Refrain opening movie. Spelet med metal slipcase finns som billigast på Elgiganten 399:- release den 10 juli.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Nintendo har ansökt om nya varumärken för olika IP's i Japan; Mario Tennis, Mario Party, Paper Mario, Dr. Mario & Punch-Out!!

All trademarks are for purposes of ‘video game program’ and ‘downloadable video game program’.

https://78.media.tumblr.com/fdfc96da1f936d6fe761da80d46338f7/tumblr_p7qvkwicLp1s2z1y6o2_500.jpg

Källa

Känns som Donkey Kong borde klara 1 miljon ganska lätt också. Blivit mer sugen själv sedan jag såg Digital Foundry's video on spelet.

Tackar inte nej till lite Dr Mario heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Känns som Donkey Kong borde klara 1 miljon ganska lätt också. Blivit mer sugen själv sedan jag såg Digital Foundry's video on spelet.

Tackar inte nej till lite Dr Mario heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Donkey Kong är ett givet spel för mig har inte spelat Donkey kong sedan jag hade game & watch spelet:

Permalänk
Medlem

Mario Party till Switch vore kul Har inte spelat något spel i serien sen Gamecube.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nästa splatfest i Splatoon 2 är ett samarbete med Nickelodeon. Tillsammans presenterar de Teenage Mutant Ninja Turtles.

Round 1: Raph vs. Leo
May 4 (Friday), 9 p.m. PT – May 5 (Saturday), 9 p.m. PT

Round 2: Mikey vs. Donnie
May 11 (Friday), 9 p.m. PT – May 12 (Saturday), 9 p.m. PT

Finals
May 18 (Friday) 9 p.m. PT – May 19 (Saturday), 9 p.m. PT

Den fysiska versionen av det svenska spelet Yoku’s Island Express kommer ut den 15 juni för Europa samt den 17 juni i NA. Den digitala varianten är ute redan den 29:e maj. Vilken version tänker du skaffa?

Skypeace Switch footage spelet har släppts på japanska eShop.

__________________________________________________________________________

Dagens skvaller
: Fortnite kan vara på väg till Switch? Det är LeakyPandy på twitter som har listat informationen som går under skvaller. LeakyPandy har tidigare använt sig av twitterkontot Vandal_Leaks som läckte tidigare info om förra Nintendo direct eventet i mars. Det talas om ett exklusivt mode för Switch med:

Hi. After debating we have decided to release a portion of the Fortnite x Switch information we have - the statements we consider to be the most reliable. This could be part of Nintendo's E3 Showcase so we are arning you in advance in case you want to mute or unfollow. 16:15 CT.

StW -Local Co-op implemented -Exclusive Nintendo IP related content for this mode

__________________________________________________________________________

Underliga idéer för Switch:

Det finns mycket skoj man kan hitta på till Switch Will Freeman har delat med sig av sin idé på Twitter:

This is an absurd set-up, but ‘Switch+Mayflash NS+Xbox One HRAP V stick’ has given me an entirely portable #shmup platform with #arcade controls! ‘Tate’ too! Fine for trains and planes, right?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Donkey Kong är ett givet spel för mig har inte spelat Donkey kong sedan jag hade game & watch spelet:

https://www.mariowiki.com/images/thumb/7/77/G-w-donkeykong.jpg/375px-G-w-donkeykong.jpg

Vilket sammanträffande: https://m.sweclockers.com/marknad/153921-donkey-kong-dk-52

Permalänk
Medlem

@tyvar1 Sjukt nice väska! Får man fråga vad totalpris i SEK blev? Åkte du på moms då också?
Blev sugen men misstänker att det säkert kan landa på runt 1500:-?

Efit: För övrigt, nån som har tips på var man hittar begagnade spel? Verkar vara väldigt liten omsättning, spanar på blocket men det verkar främst vara folk som säljer av paket med hela switchen...